BasBQ
Beef en Steak

Ik krijg steeds meer vraag naar vegetarische gerechten

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Kan iemand mij een goeie site geven of komt wordt deze rubriek nog toegevoegd aan de gerechten site van dit forum?
 
Ik zou ze lekker laten vragen en verder negeren.
 
Noskos maakte onlangs iets vegetarischs en hij gaf aan dat het afkomstig was uit een van de boeken van Steven Raichlen. Ik had even doorgevraagd of het een must-buy boek was, ik geloof dat dat niet het geval is. Maar desondanks is het wat voor je...

De betreffende link
 
Nosmo +1
 
Hannibal, je zou bij de bijgerechten kunnen kijken daar staan wel wat vegetarische dinge tussen. Verder zou ik wel wat sites kunnen noemen die via google te vinden zijn maar dat lukt je zelf ook.

Mocht je Vegetarische recepten maken dan zien wij die hier graag verschijnen en kunnen daar eventueel ook een onderdeel voor maken bij de recepten.
 
thanks.....ik ben ook niet zo van dat vegetarische, maar als ik een opdracht krijg om voor 80 mensen iets te maken, waarbij 2 vegetarische gerechten, dan wil ik best een uitzondering maken hoor.
 
Nosmo +1
 
Zoals al aangegeven tussen de gerechten kan je hier veel vinden hoor, Onderstaande heb ik ondertussen allemaal gemaakt en ik kan ze allemaal van harte aanbevelen:

Gevulde puntpaprika met Garnalen/Gambas
Gevulde puntpaprika met stilton of andere kaas
Uientaartje met pesto (ik zal daar een keer een betere foto bij zetten)
Caprese verkeerd
Gevulde kastanje champignons (vervang de bacon door een reepje gegrilde courgette)
uien tarte tartin
geroosterde paprika salade
gevulde courgette rolletjes

Verder niet hier te vinden als recept maar simpel te maken:

gevulde tomaat met zoete couscous (krenten, kaneel en gegrilde paprika door de couscous)
Aardappel spies met om en om zoete aardappel (gekruid met komijnen paprika) stuk rode ui en gewone aardappel met Todds dirt
Stoofpeer gevuld met geitenkaas of een schimmelkaas.

Ideeen genoeg lijkt me.

Het vegetarische boek van Steven is eigenlijk voor 90% een samenvatting van planet BBQ en culinair BBQ van steven dus niet echt een aanrader.
 
zelf kom ik meestal niet verder dan het doosje camembert op de bbq zetten (hout en al uiteraard). groenten op de grill met kruidenolie maak ik ook, maar dat vind ik meer een bijgerecht (uiteraard wel ook geschikt voor vega's). om het was cachet te geven maak ik dan bijvoorbeeld groene asperge van de grill en zet ik ook vooral pijnboompitten, noten, parmezaanse kaas etc op tafel om de groenten wat interessanter te maken.

gevulde jalapeno zonder de bacon doet t leuk.

ik vind met name aubergine het goed doen op de grill, al dan niet voorzien van vulling (knoflook, chili, dat soort vulling).

met zelfgemaakte vega burgers (van bonen etc) heb ik slechte ervaringen, de smaak is altijd goed en de bite is altijd bagger, dus als iemand een gouden tip heeft voor een burger met een beetje textuur (en niet van die zachte derrie) dan hoor ik het graag  :p

pompoen doet het ook leuk op de grill, net als zoete aardappel. maiskolf.




 
Nosmo zei:
Ik zou ze lekker laten vragen en verder negeren.
Waarom? Als dit forum alleen voor vleeseters is dan moet ik maar verder gaan zoeken denk ik. . . . . . . .
Natuurlijk zal het zwaartepunt op vlees liggen, maar er is nog zoveel meer mogelijk.

@TS: Zijn visgerechten ook een optie voor je opdrachtgever?
 
Wat verwacht je dan op een forum van BBQ? Dan krijg je antwoorden als "negeren". Groente op de Q gooien, wat kruiden en kaas voor de verfijning en dan is het wel klaar. Overigens typerend, hamburgers van bonen waarbij de textuur raar is. Waarom moeten vleesvervangers altijd op vlees lijken?
 
nosmo +1 ;)
 
Gebakken banaan.....? Is dat wat? Eventueel met rolo' s :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan