Beef en Steak

Ik kom hier met plezier eens rondkijken

CowboyHenk

Tondelzoeker
Goedenavond allemaal. Bedankt voor de toelating. Hier CowboyHenk, in het dagelijks leven luisterend naar de naam René en ben 57 jaar oud.

BBQ-en is altijd al een hobby van me geweest omdat ik het simpelweg gewoon lekker vind en natuurlijk voor de gezelligheid. Dit deed ik altijd op eenvoudige bbq's en bestond het bbq-en eigenlijk altijd uit direct grillen van de gebruikelijke stukjes vlees en spiesjes. Wel kreeg ik steeds meer lol in het zoeken en uitproberen van verschillende marinades. Sommige heel geslaagd, andere wat minder. De laatste 10 jaar maakte ik gebruik van zo'n Amerikaanse bbq, zo eentje die zo'n 10 jaar geleden veelvuldig door de Karwei en Gamma verkocht werd. Volgens mij kwam die van mij daar ook vandaag. Prima ding om direct te grillen maar low en slow was lastig daarop. Deze zomer vond ik het tijd om deze bbq te vervangen en ben ik gegaan voor een Weber Master Touch GBS Premium 57 cm. Sinds die tijd al heel veel gelezen en op Youtube video's bekeken en word ik steeds enthousiaster. Twee weken geleden voor het eerst spareribs gemaakt en hoewel ik in het begin nog erg zat te stuntelen met de temperatuur mocht het resultaat er zeker wezen. Vorige week opnieuw gemaakt en toen ging het al een stuk beter. Moet nog een beetje uitvogelen wat voor mij het beste werkt qua tijden voor de 3 - 2- 1 methode (1e keer iets te zacht, 2e keer nog iets te hard) maar dat komt vast wel goed.

S1.jpg

S2.jpg

S3.jpg

Afgelopen weekend maar gelijk in het diepe gesprongen en me aan de pulled pork gewaagd (Noskos wedstrijd pulled pork). Sowieso ben ik een groot fan geworden van Dennis en mag zijn video's dan ook graag bekijken. Resultaat was super, iedereen vond hem erg lekker. Ondanks het feit dat ik iets te enthousiast aan het prikken was en per ongeluk door de bodem van het folie prikte en hierdoor wat sappen verloor. Weer wat geleerd, dat overkomt me niet nogmaals.

PP2.jpg

PP.jpg

De afgelopen weken heb ik hier op het forum al veel inspiratie opgedaan en met veel plezier jullie enthousiaste berichten en verslagen gelezen. Wat ik eerdaags ook zeker eens ga proberen is wat grillen aan het spit. Zo lijkt me gyros erg lekker om te maken (ook een ideetje van iemand op dit forum).

Ik moet nog heel veel leren op het gebied van low en slow maar heb er vooralsnog heel veel lol in. Ik denk dan ook dat ik er een nieuwe hobby bij heb en dat ik hier veelvuldig om het forum te vinden ben om inspiratie op te doen en vooral veel te leren.

Groetjes,

René

Terug
Bovenaan Onderaan