BasBQ
Beef en Steak

Ik ben...

 

Cbl

Sprokkelaar
Berichten
45
Carlo , 41 jaar getrouwd , 2 kinderen en kom uit Apeldoorn.... Ik ben al een aantal weekjes dit forum en een ander BBQ forum aan het doorlezen wat er allemaal te beleven is op BBQ gebied...

Ik ben ook al heel lang van plan om een goede BBQaan te schaffen , namelijk de Big Green Egg ... Naja... BBQ, daar doe ik het "ei" toch wel te kort mee, wat een top apparaat is dat zeg...

Afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en een BGE large besteld bij de Forum sponsor... eerst even een mailtje waar ik wat informatie wilde en werd binnen 5 minuten al terug gebeld , kijk dat is top service!

We willen eigenlijk de BGE een vaste plaats geven onder onze veranda maar ik ben toch bang dat als is wat rook hout in het ei gooi , dat we dan niet meer prettig zitten... Een kennis is meubelmaker en hij heeft aangeboden om een tafel te maken die verrijdbaar is !

Over 2 weekjes (24 mei, op de verjaardag van mijn vrouw  ;D )wordt de BGE bezorgt , gemonteerd en we krijgen er ook nog eens een uitleg bij, wat wil je nog meer...

Dus de komende 2 weekjes maar even goed de recepten doorlezen want de 26e mei hebben we hopelijk mooi weer en de tuin vol visite en dan wil ik iets moois aan de gasten geven , eens een keer wat anders als een hamburger , sateetje of een worstje..  :p , zelf zit ik te denken op er 2 kippen op klaar te maken of heeft iemand nog een mooie tip voor iets anders ?

Nou dit was het zo'n beetje, ik hoop nog veel van jullie te mogen leren en dat ik binnenkort het geleerde hier kan presenteren d.m.v een aantal smakelijke foto's ....
 
Hoi Carlo, welkom bij het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum!
 
Voor een "tuin vol visite" zijn 2 kippen niet handig te verdelen.
Kun je beter b.v. een stuk varkensfilet of zoiets maken wat wat handiger in porties te verdelen is.
En op 25 mei vast een procureur erop voor pulled pork. Lijkt misschien niet makkelijk om mee te beginnen.
Maar h?, je krijgt Gerard toch nog op "visite".
En welkom op dit forum
 
@Bert, een stuk procureur heb ik ook aan zitten denken , nu mijn vrouw nog zo ver krijgen , zij wil namelijk de kippetjes er op :) zal het de vrijdag wel even aan Gerard vragen hoe ik dat het beste kan doen , is gelijk een goede vuurdoop haha...
 
Cbl zei:
@Bert, een stuk procureur heb ik ook aan zitten denken , nu mijn vrouw nog zo ver krijgen , zij wil namelijk de kippetjes er op :) zal het de vrijdag wel even aan Gerard vragen hoe ik dat het beste kan doen , is gelijk een goede vuurdoop haha...

Regel van te voren vast een kernthermometer of laat Gerard die ook mee nemen. Je kunt niet zonder.
 
Ha Carlo, welkom hier! Ik hoop dat je net zo'n plezier van je Ei gaat krijgen als ik heb. En aan Gerard heb je een goeie, dus daaraan ligt het alvast niet.
 
welkom Carlo!
 
hoi Carlo,
Welkom bij dit edele genootschap.
Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt met het ei.
 
Welkom Carlo ;)
 
Hoi Carlo, welkom op dit gezellige forum en alvast veel plezier toegewenst met je BGE! ;)
 
Hoi Carlo,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Wat wordt het mooi met al die eitjes hier :D
 
Hallo Carlo, welkom hier
 
Welkom op dit forum
 
Terug
Bovenaan Onderaan