BasBQ
Beef en Steak

Iberico spare ribs met...?

 
 
 

Brinkmeister

Kooltjesharker
Berichten
144
Ik heb een paar mooie Iberico ribs in de vriezer liggen en zit nu in dubio.

Om de wintermeating heb ik bij Dutch BBQ Friends fenomenaal lekkere ribben met honingrum gegeten, maar ik ken de rest van het recept niet. Dat waren overigens nog lekkerdere ribben dan Iberico, maar ik ben de naam kwijt. Plat, breed bot en enorm lekker vette ribs.

Anyway, ik dwaal af... Ik wil eigenlijk met honingrum aan de gang, ik heb ook al een fles en een plantenspuit om de ribben ermee in te spuiten. Maar wat moet er verder nog op? Van tevoren inwrijven met een rub? En wat dan? Aflakken met honing, of is dat teveel van het goede? Kortom, tips zijn welkom.
 
Ik weet niet of je Facebook hebt, anders zou je ze misschien een pb kunnen geven, wellicht dat zij je op weg kunnen helpen?

https://www.facebook.com/dutchbbqfriends/

Staat trouwens ook een telefoonnummer bij ;)
 
Iberico ribs met alleen een beetje zout en peper.  Wij vinden het zonde om over dit heerlijke vlees een rub of saus te doen
 
Ik heb er eentje in de kleine UDS gegooid met peper en zout, twee uur gewoon, twee uur in de folie met honingrum en nu nog een half uur opstijven. Over tien minuten weet ik of het een succes is.
 
Ik vond ze super. Lekker vet, heel mals en de honingrum maakte ze precies goed qua zoet en plakkerig. Frau was wat minder gecharmeerd en vond er een iets bittere smaak aan zitten. De rest van de Iberico gaat dus niet met rum, maar met wat bruine suiker, denk ik.
 
Brinkmeister zei:
Ik vond ze super. Lekker vet, heel mals en de honingrum maakte ze precies goed qua zoet en plakkerig. Frau was wat minder gecharmeerd en vond er een iets bittere smaak aan zitten. De rest van de Iberico gaat dus niet met rum, maar met wat bruine suiker, denk ik.

Bittere smaak komt veelal door teveel rook.
Heb je rookhout gebruikt?
Zo ja, hoeveel en hoelang? :-?
 
Brinkmeister zei:
Kersenhout, twee flinke handen aan het begin. Doe ik het de volgende keer zonder.

Helemaal zonder?
De rooksmaak op zich kan best wel iets extra's toevoegen.
Kan, maar ik zou het proberen met ietsje minder :-?
 
rVgkAab.jpg


X7txTtv.jpg


Dik tevreden met de ribben, echt lekker vlees. Maar Iberico is wel een kostbare grap, ik moet toch echt mijn best blijven doen op normale ribs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan