BasBQ
Beef en Steak

Iberico ribs Easterwood style

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Afgelopen tijd zoveel ribs voorbij zien komen hier. En het fijt dat ik Iberico verslaaft ben Werd het gisteren tijd voor wat ribs.

Rub is simpel. Zout, peper, knoflook poeder en wat gerookt paprika voor de kleur.
Wat mij betreft heeft Iberico niet meer nodig.
Verder nog een simpele glaze gemaakt van Ketchup, Curry saus (de echte Hella), ahorn siroop en een klein scheutje appel azijn.

Hier bij de plaatjes.

IMG_5673.jpg


Adjustments.jpg


IMG_5676.jpg


Even lekker wat te drinken er bij. En 1,5u chillen maar.

IMG_5678.jpg


Sausje kon mooi op de Q mee liften. En 15min voor ze er af konden de ribs lekker insmeren.

IMG_5679.jpg


Adjustments.jpg


Nog een heerlijk donker biertje open getrokken en bordje opgemaakt. Zelfgemaakte aardappel salade er bij. En wat romanasla voor de vitamines.

Adjustments.jpg


IMG_5684.jpg


Wat zijn diendingen toch lekker hè. Ze zijn niet heel dik bevleesd. Maar dat mag de pret niet drukken. We hebben heerlijk gegeten. Zelfs de kindjes bleven om meer ribs vragen. Gelukkig heb ik er nog een stel in de vriezer zitten

Groetjes Bram.
 
Curry saus (de echte Hella)
Is dat de neppe Hela? ;)
En ik zie dat de vegetarische bbq goed gaat..
Ik zit je te stangen vandaag sorry! :)

Waarschijnlijk omdat ik zo knetter jaloers ben op wat je hier weer plaatst zeg.
Heeeeerlijke plaatjes weer Bram, hou je zo dan de easterwood-methode aan? Titel half gelezen sorry.
Wat was de temperatuur van je BGE?
Wederom meer tevreden over de bite ipv fall of the bone?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er weer goed uit Bram, ik heb altijd het idee dat Iberico ribs losser van structuur zijn, al is het een hele lange tijd geleden dat ik Iberico ribben heb gegeten, vind ze inderdaad ook altijd wat dun bevleesd, smaak van Iberico is overheerlijk , meestal haal ik een Iberico lomo of Secreto
 
wat betreft vega: je had natuurlijk ook een lekkere spies met spruitjes en tofu kunnen maken...……..
maar ik snap het wel hoor

men, wat ziet dat bordje er goed uit kerel. kijk het shinen in het zonnetje.
 
Is dat de neppe Hela? ;)
En ik zie dat de vegetarische bbq goed gaat..
Ik zit je te stangen vandaag sorry! :)

Waarschijnlijk omdat ik zo knetter jaloers ben op wat je hier weer plaatst zeg.
Heeeeerlijke plaatjes weer Bram, hou je zo dan de easterwood-methode aan? Titel half gelezen sorry.
Wat was de temperatuur van je BGE?
Wederom meer tevreden over de bite ipv fall of the bone?

Voor mij de echte curry dan haha. Ben nog geen andere tegen gekomen die uit de fles beter smaakt :)

BGE heb ik ingesteld op 170gr. En dat dan op de dome thermometer. Ook twee kleine blokjes kersenhout er bij voor wat rook.
Het vlees had wederom een lekkere bite. En moest van het bot gekloven worden. Iberico is van zich zelf een vetter vlees. Maar ik vond het reuze mee vallen. De lekbak zat ook behoorlijk vol met vet.
Voor de vrouw had ik er een in de o@#* zitten. Die heeft wel een soort 3-2-1 doorstaan. En viel zowat uitgeklaard. Niet mijn ding. En dit soort ribben leent zich er niet voor. Zijn dun bevleesden ribben.
 
Haal jij via deze methode het vlies eraf of laat je die zitten. Eerste keer dat ik deze methode probeerde waren de achterkanten van de ribs helemaal verbrand... ik had het vlies eraf gehaald
 
Haal jij via deze methode het vlies eraf of laat je die zitten.

Ik heb het vlies van de ribben verwijdert. En indirect op 170gr. Ik heb geen suiker in mijn rub zitten. Misschien dat die wel in jou rub zaten en verbrand zijn
 
Mooie reportage @Bram. Ga ik binnenkort een keertje na apen!

Ps
Dat laatste biertje, die Gouden Carolus.... echt mooi bier is dat.
De tripel is ook het proberen waard, als mede de blauwe.

Nog net voor de crisis een midweekje Mechelen gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik heb het vlies van de ribben verwijdert. En indirect op 170gr. Ik heb geen suiker in mijn rub zitten. Misschien dat die wel in jou rub zaten en verbrand zijn

Dat zou kunnen. Thx
 
Mooie ribben Bram en zo'n biertje lust ik ook wel 🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan