BasBQ
Beef en Steak

HULK Rosbief!

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Eigenlijk een combinatie van de marinade van Derrek en de kruidenmethode van Bertil van rookgordijn website en een beetje een eigen manier van bakken.....:). Heb eerst direct gegrild 3 minuten beide kanten en daarna op 150 graden indirect. Weet dus niet zeker of deze bij low en slow moest of high en fast?!

Waarom HULK rosbief? Ik denk dat de kleur hier een belangrijke rol speelt. Ik heb zoveel kruiden gebruikt, dat de rosbief helemaal groen was. Persoonlijk vind ik dit erg lekker, maar geef de volgende keer weer met meer pezo. Ik twijfelde om dit gerecht HULK of SHREK ging noemen!

:)

DSC02520.JPG


Mooi stukkie vlees toch?

DSC02521.JPG


daarna de volgende marinade gebruikt voor de ca. 1,2 kilo rosbief:

300 ml Rode wijn
1 Laurierblad
1tl zout
1 fijn gesneden ui
1 teentje knoflook -  geperst

DSC02528.JPG


Na een nachtje in de Marinade gelegen te hebben was ie lekker doordrenkt. Ik heb hem goed droog gemaakt.

DSC02531.JPG


Eerst aan beide kanten 3 minuten direct gegrild voor de mooie marks en het dichtschroeien van het vlees op mijn sear grate.

DSC02525.JPG


Volgens mij heb ik bijna alle kruiden gepakt uit het tuintje van mijn vrouw.....rozemarijn, tijm, peterselie, dille, bladselderij, munt, bieslook, basilicum.....was het meeste werk volgens mij!!

DSC02532.JPG


Om de kruiden goed te laten plakken heb ik er wat mosterd/honing op gedaan om vervolgens het konijnenvoer erop te doen.

DSC02534.JPG


De fantast ingesteld op 49 graden. Nadat de temp bereikt was, nog een kwartier in aluminiumfolie laten rusten......

DSC02542.JPG


Het eindresultaat! Zeer tevreden, maar altijd zonde dat het zo snel afkoelt. Ook vond ik het de volgende dag beter smaken (net zoals met PP)....
 
Het ziet er heerlijk uit! Mooi werk geleverd!
 
Mooi gemaakt , warme borden scheelt een hoop.
 
Mooi gedaan en met die kruiden korst zal wel heel lekker geweest zijn.
 
Mooie bereiding!! Mooi stukje vlees!! ;)
 
Ziet er lekker uit met die kruiden aan de buitenkant en ja het vlees is altijd gauw afgekoeld met zo'n lage kerntemparatuur.
 
Leuk gerecht!
 
Zie er top uit, ook ik ben nieuwsgierig en ga je zeker een keer proberen te evenaren!
 
Leuk gedaan en een interessant gerecht
 
mooi stuk vlees, dat groene jasje zal hem goed gedaan hebben
 
Het groene is echt apart en lekker....toch zou ik zelf de volgende keer wat meer PEZO gebruiken. Uiteraard is het ook mogelijk om dit op het bord nog gewoon toe te voegen. De smaak was dus echt groen en daar moet je wel van houden.
 
Hhmm, is dit nou een vegetarische rosbief, of een rosbief voor een vegetarier :D
 
Mooi al vanuit de sear grate, ik denk idd dat je ervan moet houden, maar had het graag geproefd.
HULK Rosbief.......funny one......lijkt me lekker!
 
Rosch zei:
Mooi al vanuit de sear grate, ik denk idd dat je ervan moet houden, maar had het graag geproefd.
HULK Rosbief.......funny one......lijkt me lekker!

????euhhh....?? je hebt dit geproefd?!!!!! Leuk dat je het alweer vergeten bent....maar goed....je mag zo vaak bij mij proeven dat je de tel kwijt raakt zeker!

:)
 
Hannibal zei:
Rosch zei:
Mooi al vanuit de sear grate, ik denk idd dat je ervan moet houden, maar had het graag geproefd.
HULK Rosbief.......funny one......lijkt me lekker!

????euhhh....?? je hebt dit geproefd?!!!!! Leuk dat je het alweer vergeten bent....maar goed....je mag zo vaak bij mij proeven dat je de tel kwijt raakt zeker!

:)
Ik moest even hard lachen  ;D
 
heerlijke foto's en maaltijd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan