BasBQ
Beef en Steak

Houtskool voor de Kamado, maar welke?

michigalex zei:
Mooie houtskool! En bij ophalen ook erg interessant 4st voor ?60,-

https://www.kamadowinkel.nl/product/gamhar-houtskool-10-kg-zuid-afrika/
Dat klinkt ook interessant. Winkel is praktisch om de hoek. Eerst eens een beetje houtskool wegwerken en daarna kom ik zeker langs.

Ps. Mooie zaak!!
 
dennis zei:
Barbeknoei zei:
En ik blijf fan van josper. Van het weekend weer gebruikt. Verbruik is laag en brand stabiel. Qua prijs vergelijkbaar met fire up. Dus bijna 10 euro goedkoper dan de black ranch Quebracho.

Waar koop je die dan? Ik zag ?24,50 voor 10kg via google, en black ranch ?27,95 voor 15kg. In de winkels voor gewone stervelingen is josper dus best duurder.
Mm ik dacht dat in de black ranch ook 10kg zat, my mistake....

Ik haal deze bij de hanos in Antwerpen.
 
Houtskool keuze inmiddels gemaakt ;),

Vandaag besteld bij Grill Totaal  :-O ;

- Mangrove West Afrika 15 Kg
- Marabu Cuba 15 Kg
- White Quebracho Argentina 15 Kg


Met een gemiddelde prijs van ? 1,39 per kilo en mooie deal lijkt me. Mijn bevindingen voeg ik zsm toe.
 
Barbeknoei zei:
michigalex zei:
Mooie houtskool! En bij ophalen ook erg interessant 4st voor ?60,-

https://www.kamadowinkel.nl/product/gamhar-houtskool-10-kg-zuid-afrika/
Dat klinkt ook interessant. Winkel is praktisch om de hoek. Eerst eens een beetje houtskool wegwerken en daarna kom ik zeker langs.

Ps. Mooie zaak!!

Ik koop er ook alleen maar, verder daar niet werkzaam hoor

Voor mij ook om de hoek, want ik woon in Roosendaal
 
Ik gebruik in Mn Kamado enkel houtskool. Geen briketten.
De Peko zaken vind ik heel fijn werken. Snel aan. En branden naar mijn inzien het schoonst. Als ik een hele lange sessie ga doen gebruik ik de Cuba van V&R/dammers.

Laatst met een vulling Cuba in Mn weber 3u op hoge temperatuur. Dat was met de rotisserie.  Er was zelfs nog eea aan kolen over.

De grill guru houtskool ondertussen ook gebruikt. Mijn in zien gelijk aan basterd houtskool. Mooie harde houtskool. Gaat goed aan. En geeft een aangenamen geur. Gaat ook lang mee. Zelfs in de Weber.

Ik gebruik enkel houtskool in mijn BBQ?s. Veel ervaring met briketten heb ik niet. Heb nog wel 2 dozen Ecobrassa staan. Die gebruik ik dan voor de WGA. Maar dat is puur omdat de houtskool die ik heb grote brokken zijn. En niet lekker in dat ding passen.
 
Marcel zei:
Houtskool keuze inmiddels gemaakt ;),

Vandaag besteld bij Grill Totaal  :-O ;

- Mangrove West Afrika 15 Kg
- Marabu Cuba 15 Kg
- White Quebracho Argentina 15 Kg


Met een gemiddelde prijs van ? 1,39 per kilo en mooie deal lijkt me. Mijn bevindingen voeg ik zsm toe.
Hier op terugkomend bevalt mij, als ik dan toch een uitspraak moet doen, het Mangrove houtskool het best.

Ontbranden, gebruiks duur, hoog of laag vuur.

Helemaal prima voor mij.

 
Welke houtskool is qua smaak erg neutraal? Ik heb nu de horeca houtskool van Welkoop huismerk, maar ik vind deze te overheersend qua smaak. Ik hoor hier ergens Fire Up, waar haal je die als je geen Hanos pas hebt? Nog andere tips?
 
Hamer zei:
Welke houtskool is qua smaak erg neutraal? Ik heb nu de horeca houtskool van Welkoop huismerk, maar ik vind deze te overheersend qua smaak. Ik hoor hier ergens Fire Up, waar haal je die als je geen Hanos pas hebt? Nog andere tips?

Bij de Jumbo verkopen ze de 5kg zakjes. Of ze die in de winter ook nog hebben betwijfel ik. Anders bij vuur en rook. Hun huismerk.
 
Bauhaus verkoopt ook Peko (FireUp) / die grote gele zakken ;)
 
SilverFox zei:
Bauhaus verkoopt ook Peko (FireUp) / die grote gele zakken ;)

Gisteren bij de Bauhaus in Venlo wezen kijken. Deze hadden ze helaas niet. Wellicht enkel bij Bauhausen over de grens?
Toch maar even een Hanospasje lenen van iemand dus.
 
Ow, das wel jammer inderdaad, betreft de reguliere Bauhaus in Hengelo , wellicht zijn de assortimenten enigzins verschillend tussen de filialen....
 
ik gebruikte tot nu toe altijd Dammers. Eigenlijk prima alleen soms heb je van die zakken met gruis en naar verhouding soms wat minder grote stukken.
Net bij houtskool.nl west afrikaanse black wattle en zuid afrikaans hardhout besteld en ben met name nieuwsgierig naar de wijze van verpakking.
Kolen worden in doos geleverd en zou theoretisch minder gruis moeten bevatten. Dit denk ik dan omdat kolen in zakken op pallets worden aangeleverd en de zakken die onderop liggen meer te "verduren" hebben.
Was mijn eerste bestelling bioj houtskool.nl btw.. dus ben benieuwd

PS weet niet of ik het hier op de juiste plek post  :D
 
Ik bestel eigenlijk tegenwoordig alleen nog maar daar. Ik ben erg tevreden over de wijze van verpakking inderdaad. Iets gruis hou je niet tegen maar inderdaad veel beter dan die papieren zakken.

Je zou van hun ook kunnen overwegen on die rode doos uit Cuba te proberen. Bevallen erg goed, zeker voor de pizza en de low and slows
 
JustyEgg zei:
Je zou van hun ook kunnen overwegen on die rode doos uit Cuba te proberen. Bevallen erg goed, zeker voor de pizza en de low and slows

thnx voor de tip! Kreeg net mail van DPD: pakket bezorgt.. We gaan het zien vanavond.
 
Ok, op advies van bovenstaande reactie maar even 2 doosjes gekocht.
Houtskool was toch bijna op.
Ik ben benieuwd of het scheet met kleine stukjes / gruis tov een zak.

To be continued
 
Ik pak daarom ook zelf de zakken boven van de pallet..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Nou top . Stevig verpakt met een persoonlijk bericht van ene Laurens en wat extra?s in de doos. Mooie grote stukken wat ik kan zien maar hebben de onderkant van de zak uiteraard nog niet bereikt. Dozen zijn wel ideaal op te bergen. Neemt minder ruimte in
Dit weekend maar eens stoken



29be018c373249be88a6ff251584657a.jpg


d4be26bda84b1ba57200c414ea4b3f3f.jpg


38bfc78ee6b17f961390608efa8d7f1d.jpg
 
Barbeknoei zei:
Ik pak daarom ook zelf de zakken boven van de pallet..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Totdat ze de zakken over pakken :'D

Die kartonnen dozen vind ik wel gaaf trouwens!
 
SilverFox zei:
Barbeknoei zei:
Ik pak daarom ook zelf de zakken boven van de pallet..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Totdat ze de zakken over pakken :'D

Die kartonnen dozen vind ik wel gaaf trouwens!
Voordeel van werken in de groothandel, je hebt zicht op wat ze er mee doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan