BasBQ
Beef en Steak

Hout voor Ooni

 

Dirk

Tondelzoeker
Berichten
22
Ik begin het einde te zien van mijn voorraad eikenhouten balkjes voor de Ooni.
Ik kan via mijn bestaande contact een nieuwe bestelling doen, maar ik schrik nogal van de prijs… hebben jullie tips voor adressen waar je goed en tegen een redelijk tarief hout voor de Ooni koopt? Ik wil wel kant en klaar zijn, dus niet zelf met zaag en bijl aan de slag hoeven.
 
Ik heb mijn wederhelft een paar uurtjes laten beulen op een paar zakken eiken 😁 Eerst met de zaag op 12cm en dan met een flinke beitel stukjes bikken.

Maar als iemand iets beters weet dan lees ik het graag!
 
Zo een kleine stukjes zal je nu eenmaal prijs voor betalen, omdat dit allemaal (zelfs als dit machinaal is) op "maat" moet gemaakt worden. Het enige om de prijs wat te drukken is eens langs gaan bij een plaatselijke zagerij en eens horen als deze geen overschotjes heeft ofzo.
Ik koop hier gewoon in de buurt een zak gedroogd hout van godweet ik hoeveel kg voor 8,95 en die split ik voor de helft in halve stukken en de andere helft van de zak splits in in kleine balkjes. Gebruik dit wel op mijn weber. Maar je kan ook bijvoorbeeld ook wel een reciprozaag gebruiken ofzo, zolang het geen stukken zijn van 50cm dik ofzo :). Of je kan ook van die houtpellets gebruiken voor de bbq ipv hout, maar daar ken ik het verbruik niet van.
 
Ik gebruik tot nu toe altijd "aanmaakhout" stukjes van bv de intratuin. Ook gewoon omdat ik echt te lui ben om zelf hout te klieven. Het brand helaas een stuk sneller op dan hardhout maar gaat opzich prima.

Ik ben al een tijd op zoek naar hardhout in het juiste formaat.

Wat vraagt jouw bestaande contact dan precies @Dirk ?
 
@mrooding, ik heb mijn contact via Marktplaats. Als ik me niet vergis was het EUR 20 voor 5 kg.
Als je wil kan ik de link van de verkoper wel even delen. Voordeel is dat deze schoon eikenhout verkoopt. Aanmaakhout is vaak vurenhout en voor zover ik begrepen heb is dat niet geschikt voor voedselbereiding.
 
Ah daar benoem je iets waar ik nog niet zo bij stil gestaan heb 🤔 Hoe lang doe je dan met die 5kg? Als je een link hebt graag. Wil het wel eens proberen om te vergelijken. Met hardhout hoop ik ook veel minder vaak te moeten bijvullen
 
Terug
Bovenaan Onderaan