BasBQ
Beef en Steak

Honey lime Huli Huli Chicken....not

 
 
 

El Chico

Stoker
Berichten
349
Vorige week weer wat gestruind op het forum en toen kwam ik de huli huli chicken tegen.
Dat leek me wel wat kip aan het spit. Ik had gekozen voor het recept van Noskos ( www.bbq-nl ).
Zaterdag naar de winkel en alle ingredi?nten gehaald.
Kip...check
Knoflook...check
Tijm...check
Rookhout...check
Batterijen voor de spitmotor (je zal halverwege de gaartijd maar zonder zitten)...check
Spit...check
Zo even testen of alles werkt.....helaas motortje draait niet, batterijen wisselen, nog steeds niet..$^%#$%$#^&& (sensuur)
Oke schroevendraaier erbij en eens opendraaien. Helaas een van de kunstof tandwieltjes dat tegen een metalen tandwieltje loopt heeft schade opgelopen. Dit krijg ik zo snel niet gefixt.
Wat nu? Als ik iets al geleerd heb op dit forum is het dat je in zo'n geval gewoon gaat improviseren.
Dus nog eens ff op het www kijken en een recept gezocht voor de ingredi?nten die ik in huis heb.
Niet direkt iets kunnen vinden dus dan maar wat freestylen.
Kip op blik was geen optie want ik had geen blik in huis, maar wel een kippenstandaard.
De kip afgespoeld en er veel gaatjes ingeprikt met een mes, hier heb ik toen sojasaus ingegoten en goed ingewreven.
Daarna de binnenkant ingewreven met sojasaus en nog wat bruine rum over het geheel gegoten.
De knoflook heb ik net als in het originele recept onder het velletje gestopt, daarna de hele kip nog in de killer hogs rub gezet.
Kip op de standaard en de standaard in een ovenvaste schaal gezet. 
De schaal heb ik gevuld met water, bruine rum, beetje sesamolie, tijm en de overgebleven stukjes knoflook.
Hiermee heb ik de kip steeds ingesmeerd zodat ze niet uitdroogde en door de olie kreeg ze een lekker krokant jasje.
Minuutje of 80 op de Q met wat Hickory hout in de smokerbox en klaar was ze.
Ze was goed gelukt, alleen wat botjes zijn overgebleven.


6EB57CB3-D41E-4004-914E-B0C3C35A6416-14612-00000239FE0D9675.jpg




 
ziet er heerlijk uit!
 
lekker kippetje hoor
 
Ja, soms moet je een beetje improviseren :) Vast wel een lekker kippetje geworden.
 
Ziet er lekker uit, en weer groeit mijn BBL ;)
 
Mooie kip en nu een nieuw draaispit?
 
Zonde van je spit,maar wel een lekker kippetje.
 
Prachtig toch! Kippen standaard is genoeg, daar heb je geen blikje bij nodig.
 
Toch een lekker kippie , ondanks wat tegenslag.
 
Kippetje was heerlijk, een nieuwe spitmotor is in bestelling, dus we gaan het nog eens proberen.
Speenvarkentje lijkt me ook wel eens leuk en lekker om te maken, ik hou jullie op de hoogte.
 
speenvarken kan ik je aanraden, is zoiezo heel leuk om te doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan