Beef en Steak

Hoihoi

• Onderwerp starter Onderwerp starter DRuw
  • Startdatum Startdatum

DRuw

Kooltjesharker
Beste forummers,
na al een groot aantal jaren te bbqen en ook vaak van fora heb geleerd toch maar eens geregistreerd met een actueel probleem:)
Daar open ik een apart topic voor hoor.
Na een aantal jaren diverse Webers te hebben gehad ben ik sinds kort overgestapt op de Kamado door de AH actie met de Grill Guru Compact.
Ik heb deze in een keukentrolley gebouwd en voorzien van sidetables zodat hij op mooie hoogte staat.
Paar zakken dammers, wat thermometers en een one-minute lighter en gaan met die banaan :D
Inmiddels een pulled pork gemaakt (was te klein waardoor hij erg vet bleef maar alsnog erg lekker:)) en een grain fed Uruguayaanse Picanha die wel goed voldeed.
Samen met mijn zwager zijn we dingen aan het uitproberen (hij heeft dezelfde gekocht) en ook een picanha van de lokale slager is uitstekend bevallen.
Tijd voor wat leuks op de bbq en meer ervaring op te doen!
Groeten DRuw

Welkom hier! Klinkt goed allemaal, maarre zou je een piranha niet beter bij de visboer kunnen halen?

Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Swift met Tapatalk

Welkom hier!

Welkom hier DRuw veel plezier op het forum

Van harte welkom bij het Genootschap!

Hoi DRuw,
welkom bij het Genootschap.
Een PP die te vet is omdat hij te klein is klinkt mij een beetje vreemd in de oren.
Als je had gezegd dat hij te droog was alla.

Ewald zei:
Hoi DRuw,
welkom bij het Genootschap.
Een PP die te vet is omdat hij te klein is klinkt mij een beetje vreemd in de oren.
Als je had gezegd dat hij te droog was alla.
Ik heb begrepen dat, omdat hij onder de 2 kilo was, hij niet lang genoeg op een bepaalde temperatuur zou blijven om het intermusculaire vet te laten smelten en af te voeren...
Geen idee meer waar ik het gelezen had.

edit, hier dus: 4e alinea van https://bbq-helden.nl/recepten/mini-pulled-pork/

Terug
Bovenaan Onderaan