BasBQ
Beef en Steak

Hoeveelheid briketten

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
Als je cocosbriketten gebruikt , bijvoorbeeld flamys of ecobrasa, om te grillen. Dus niet low and slow maar sat?, worstjes en dergelijke. Gebruik je dan ook maar een kleine brikettestarter vol briketten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 
Is voor een weber master touch

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 
Ik gebruik iets meer dan een halve grote starter in dat geval. Na gebruik alles dichtzetten kan je het restant de volgende keer nogmaals gebruiken.
 
Ik mik de starter op de weber geheel vol.
Anders vindt ik de warmte onvoldoende.

Ik gebruik ecobrassa cocos briketten.
 
Met ecobrasa gooi ik 3/4 tot een volle starter op de Weber 57. Met de onderste schuif kun je de temperatuur dan prima regelen (natuurlijk niet low & slow).

Na afloop alle schuiven dicht en de volgende keer kun je het restant gewoon opnieuw gebruiken (door het bij verse briketten in de starter te gooien). Het is dus niet zo dat je kooltjes verspilt doordat je er 'te veel' op denkt te gooien.

Overigens denk ik dat als ik een ribeye of zo wil doen op hoge temperatuur er misschien nog wel meer dan ??n starter in moet. Maar dat heb ik met de 57 nog niet uitgeprobeerd. Op de 47 was 3/4 starter altijd wel genoeg. Maar de 57 is natuurlijk een stuk groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan