BasBQ
Beef en Steak

Hoeveel keer bbq-en jullie?

 
 

joker

Stoker
Berichten
310
Gelukkig nieuw jaar!

Hoi zijn er meer bbq-ers die bijhouden hoeveel keer ze bbq aan steken per jaar? Ik was daar wel benieuwd naar dus heb dat vorig jaar gedaan. Hij gaat toch vaker aan dan ik dacht.
De LGA is een kleine bbq die mee op vakantie gaat,
Ook wel de Lidl Go Anywhere genoemd!
Heel veel bbq plezier iedereen dit jaar!!!

260c70b0a6da375253a57c6ee8bad026.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
joker zei:
Gelukkig nieuw jaar!





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ook de beste wensen.
Hoeveel keer wij  de bbq. aansteken?
Dat hou ik niet bij hoor, wij bbq-en als we trek en zin in iets lekkers of iets aparts hebben en da's best wel vaak. ;)
 
Het is mogelijk om dit mbv de BBQGenootschap-controller site bij te houden.
Je kunt hiermee ook de gebruikte BBQ "taggen"  B-)

Een korte uitleg van Structor:

structor zei:
Voor op dit forum hebben we een automagische bbq-counter. Het verkorte stappen plan hiervoor is:
  • naar de controller site te gaan
  • een account aan te vragen
  • daar je bbq sessies te registreren
  • voor dit forum is het simpel je voegt een bbcode in met je deel id

Feitelijk blijf je ergens je bbq sessies invoeren. Doe je het op de controller site, dan heb je het hier en kun je het ook op je eigen site exposen.

Even concreet hoe je het javascriptje kunt aanpassen

Code:
<body>
{andere body elementen}

//om dit element zul je dus styling moeten zetten en hier komt simpelweg het getal in
<div id="bbqcount"></div>

//dit javascriptje plaats je op het eind van je html, 
<script type="text/javascript">
$.ajax({
                dataType: "jsonp",
                url: 'http://controller.bbqgenootschap.nl/Api/Forum/GetBbqCount',
                data: {
                    id: jouwDataId
                },
                success: function (data) {
                    $('#bbqcount]').html(data.BCount);
                }
            });
</script>

De jouwDataId, is een getalletje wat je krijgt van de controller site om je sessies te delen. Ik heb geen idee of je het met de controller site wil regelen, maar het kan wel. Als ik te kort door de bocht ben geweest met de techniek, geef je maar een gil. Als je extra details nodig hebt voor het werken met de controller site, is het wellicht handig om dit even in het controller thread te doen.
 
Goed bezig joker, als je dat interessant vindt dan heb je wellicht ook wel interesse in de BBQ-counter.

Een feature van dit forum waarmee je zo'n BBQ dagboekje bij kan houden... ik vind dat zelf iets teveel gedoe, maar misschien is het wat voor jou!?

EDIT: zie post van Ceriel en instructies Structor.
 
Sander72 zei:
Goed bezig joker, als je dat interessant vindt dan heb je wellicht ook wel interesse in de BBQ-counter.

Een feature van dit forum waarmee je zo'n BBQ dagboekje bij kan houden... ik vind dat zelf iets teveel gedoe, maar misschien is het wat voor jou!?
2 zielen, 1 gedachte... ;)
 
Ik heb wel eens geprobeerd een account aan te maken,  wilde niet lukken..

Zat vorig jaar op 50, dus ruimte voor verbetering
 
Geen idee hoe vaak.
Als we tijd hebben. Dus dat Is in het weekend en uiteraard vakanties.
Op werkdagen meestal laat thuis, dus dat gaat hem dan niet worden.
Maar dat het gemiddelde ruim hoger ligt dan 1X per week is wel zeker  :D
 
Ik hou het ook niet bij maar de primo staat hier wel vaak aan, ik gok zeker 4 a 5 keer per week, voor complete maaltijden tot kleine snoep gerechtjes :D
 
Jet zei:
Ik hou het ook niet bij maar de primo staat hier wel vaak aan, ik gok zeker 4 a 5 keer per week, voor complete maaltijden tot kleine snoep gerechtjes :D

Helemaal niet jaloers  :(    ;)
 
Leuk idee, maar eens kijken....
Hij staat aan
1/365
e3d92ef9bf041fbb19f6f2be906e6b5b.jpg


Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

 
Ik ben eigenlijk weer sinds kort begonnen met roken in mijn rookton, ik denk dat ik normaal per jaar op max 8x per jaar zat, maar sinds ik lid ben van het forum is het vuurtje aangewakkerd en is de Q al iets meer aan geweest terwijl de rookton ook aan het roken was.

Ik zit nu per week al minstens een maal per week de Q aan en dit gaat straks als mijn meubeltje af is nog vaker gebeuren omdat het dan nog iets makkelijker wordt om de fik erin te steken.

Heb al zoveel ideeen hier op gedaan dat ik al een flinke lijst heb gemaakt wat ik wil gaan doen .

PS ik ben wel vaker in de keuken bezig met grilplaat etc en ben gek op koken dus heb nooit stil gezeten qua voedsel bereiden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hier minstens 2 a 3 keer per week, weer of geen weer  B-)
 
Was gewoon een keer benieuwd. Maar hij is vandaag al weer aan geweest! Kip met ontbijtspek en filet lapjes. Dat is al een goed begin!
 
Ik begin elk jaar met goede moed om het bij te houden maar ergens ontbreekt me dan de tijd en zin om het blijven te doen. Het barbecueen is leuker dan alles in te geven op de controller site.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Gho ik denk vorig jaar ene keer 30.
Maar vanaf dit jaar wil ik er mij eens echt serieus mee bezighouden.
 
Hier sowieso meestal alleen in de weekenden, en dan ligt het een beetje aan het budget hoe vaak in het weekend en per maand.
In de vakantie's sowieso gemiddeld 4x per week.
 
Ik hou het bij op de controller site en op mijn eigen website
 
Vorig jaar zo rond de 30 tot 35 keer, veel te weinig natuurlijk. Op vakantie zo?n Lidl kamado voor 100 euro lekker burgers flippen en thuis roken, flippen, relaxen. Zou mooi zijn om meer tijd te hebben om weer wat te experimenteren, complexe gerechten maken maar vooral genieten
 
Zelf houd ik het ook bij op de BBQGenootschap-controller site. In mijn ogen is dat amper het werk en staat mooi overzichtelijk. Ik reken dan iedere keer dat ik de Q aansteek (per dag), als eenmaal bbq-en. Dus als ik op mn MiniMax eerst burgers maak en daarna nog weer sat?, dan tel ik dat als ??n.
Vannacht net de CSG in mijn Large gegooid en vanavond maak ik sate op de MiniMax, dat tel ik dan wel weer als twee. Is helemaal naar eigen inzicht, maar in 2017 kwam ik daarmee op 187 maal. Das dus om de dag! Vorig jaar was dat al stuk minder trouwens.
 
Zou ook willen kijken of die controller site iets is. Helaas niet mogelijk een account aan te maken omdat de recaptcha niet werkt?

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan