BasBQ
Beef en Steak

Hoe zijn de spareribs van de Makro?

De Makro heeft 3 soorten spareribs in de diepvries: Pini little farmer's pork meat (rode doos), Iberico van Jarota (zwarte doos) en 3 soorten van Van Rooij Meat (witte dozen). Heeft iemand ervaring met deze ribs? Oftewel.....zijn ze de moeite waard?
 
Ik heb onlangs voor het eerst spareribs gemaakt en daarvoor die Van Rooij ribs gebruikt van de makro.
Ben niet echt een sparerib kenner, maar ik vond ze lekker en ze waren dikbevleesd.
Zijn nu geloof ik weer in de aanbieding bij makro. Dus ik ga nog wel een doosje halen.
(Kon op mn bastard large precies een hele doos kwijt.  2x ikea variera en dan een half ribrack per vakje. dus geloof 12 halve ribracks. Helft direct gegeten en de rest in de vriezer gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Zag het ook! 
Ben benieuwd, heb onlangs 1 test run gemaakt.... ribs van de slager.

Met zo'n  hoeveelheid kan ik het mooi serieus aanpakken!

Vraagje
Hoeveel heb je ongeveer nodig per persoon?
 
Ik heb altijd de Iberico, prima ribbetjes.
 
Ik heb voor komende vrijdag de Iberico gehaald, waren nog in de aanbieding ook (iets van ?5/kilo incl), zien er mooi uit, laat zaterdag wel weten wat wij er van vinden
 
Hier helaas bij de Makro nog maar 1 keuze toen ik er was, dus 10kg pini geworden.

Nu dacht ik dat kan ik mooi in 2 sessies doen, maar die krijg ik dus nooit uit elkaar zonder te ontdooien..
 
Gehele bevroren doos een keer laten vallen op een stenen ondergrond doet soms wonderen. Dan willen de bevroren delen nog wel een los knappen ;)
 
SilverFox zei:
Gehele bevroren doos een keer laten vallen op een stenen ondergrond doet soms wonderen. Dan willen de bevroren delen nog wel een los knappen ;)


Of je hebt dan een scheur in je zeil van de overloop.... Vraag me niet waarom ik dit denk
 
Dominique zei:
SilverFox zei:
Gehele bevroren doos een keer laten vallen op een stenen ondergrond doet soms wonderen. Dan willen de bevroren delen nog wel een los knappen ;)


Of je hebt dan een scheur in je zeil van de overloop.... Vraag me niet waarom ik dit denk

=)) ouch! Dus het devies is alles buiten op de klinkers te laten vallen.
 
Bramster zei:
Dominique zei:
SilverFox zei:
Gehele bevroren doos een keer laten vallen op een stenen ondergrond doet soms wonderen. Dan willen de bevroren delen nog wel een los knappen ;)


Of je hebt dan een scheur in je zeil van de overloop.... Vraag me niet waarom ik dit denk

=)) ouch! Dus het devies is alles buiten op de klinkers te laten vallen.

Yep...
 
knubbe zei:
Hier helaas bij de Makro nog maar 1 keuze toen ik er was, dus 10kg pini geworden.

Nu dacht ik dat kan ik mooi in 2 sessies doen, maar die krijg ik dus nooit uit elkaar zonder te ontdooien..
Met geweld lukt dat wel. Ff keer goed hard rammen op iets hard met het hele blok.

Ik zie dat meerdere mensen dat zeiden. Ik doe het wel op ons aanrecht of de vrieskist.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk
 
Ik zou het vooral NIET op dingen doen die je dierbaar zijn... Pak dan een stuk karton, leg die op de klinkers buiten en doe het daar op. Of de complete doos in 1 keer (zit al in karton) ;)
 
Het is dat Ribs zo lekker zijn  :D
 
Mijn ervaring met Makro/ van Rooi ribben zijn divers. Vaak goed bevleesd aan de borst kant t/m 6 de rib en behoorlijk veel shiners naar mate de rib verder naar achter gaat.

Losmaken gaat helaas niet zonder geweld en is met het onzichtbaar kopen het nadeel van de prijs die je ervoor betaald. Niets liever dan de ribben zelf uitkiezen/bestellen bij mijn vaste slager.

Qua hoeveelheid kan je dus niet zonder meer zeggen hoeveel ribben of gram per persoon. Veel bot, weinig vlees achterkant. Een rack pp dekt meestal de lading voldoende.

Succes,

 
Ik vind de dik bevleesde ook echt dik bevleesd. Zaten bij mij 6 strengen in 5kg.
083b9994ffe061163f75e06f1e643bec.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Hier hebben we altijd de dik bevleesde. Geen klachten. Idd wel geweld nodig om los te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gisteren de Iberico's op de KJ gegooid, resultaat was goed. Vlees was lekker mals.
Ook het ontvliezen ging super makkelijk vergeleken met de ribs uit de koeling van de Makro.
Vond zelf wel dat er niet heel vlees eraan zat, dus volgende keer neem ik de dikbevleesde een keer mee, puur voor wetenschappelijk onderzoek natuurlijk  :D
 
mcjas zei:
Gisteren de Iberico's op de KJ gegooid, resultaat was goed. Vlees was lekker mals.
Ook het ontvliezen ging super makkelijk vergeleken met de ribs uit de koeling van de Makro.
Vond zelf wel dat er niet heel vlees eraan zat, dus volgende keer neem ik de dikbevleesde een keer mee, puur voor wetenschappelijk onderzoek natuurlijk  :D
"wetenschappelijk onderzoek natuurlijk..."  
 
BernhardQ zei:
mcjas zei:
Gisteren de Iberico's op de KJ gegooid, resultaat was goed. Vlees was lekker mals.
Ook het ontvliezen ging super makkelijk vergeleken met de ribs uit de koeling van de Makro.
Vond zelf wel dat er niet heel vlees eraan zat, dus volgende keer neem ik de dikbevleesde een keer mee, puur voor wetenschappelijk onderzoek natuurlijk  :D
"wetenschappelijk onderzoek natuurlijk..."


Ja ja, dat zei de visboer in Japan ook toen hij z'n pas gevangen Walvis verkocht. :D
 
Ik heb inmiddels 3 soorten spareribs van de Makro geprobeerd, via de 3-2-1 methode. De verse, de Iberico (diepvries) en de dikbevleesde (diepvries).

De Iberico hadden een prima smaak, echter zoals hier al eerder opgemerkt weinig vlees er aan. In mijn ogen te weinig.
De verse hadden voldoende vlees, smaakten ook goed. Alleen geen hele ribs dus meer werk om ze te ontvliezen. Ook duurder dan de diepvries varianten.
De dikbevleesde zijn ook echt dik bevleesd. Zitten inderdaad aan elkaar gevroren, maar ik heb gewoon heel de doos ontdooid en klaargemaakt. Ik moest er toch zeker wel dik 3 ons vet afsnijden, maar er bleef genoeg over. Smaak was volgens de proevers ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan