BasBQ
Beef en Steak

Hoe vaak BBQen jullie?

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
240
Goedemorgen, zomaar even benieuwd; hoe vaak steken jullie de bbq eigenlijk aan per maand?

Ik zodra het voorjaar begint een x per week en in de zomer 2x per week maar dan ook “gezondere” gerechten.

Zou de kamado best eens wat vaker willen gebruiken in de zomer om er ook wat groenten op te bereiden icm kip wat geen ongezonde combi is. Maar het gebruik van houtskool en de zogenoemde PAK stoffen schijnen kankerverwekkend te zijn. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik hem het liefst iedere dag, lastig met werken alleen 😉
Persoonlijk denk ik dat er andere stoffen in de lucht zitten die we de hele dag inademen en veel schadelijker zijn dan dan je vlees op de BBQ ... maar nogmaals dat is persoonlijk.
Ik gebruik de Q ieder weekend liefst zaterdag en zondag, en soms begin ik vrijdags ook al.
👍🏻🔥😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Dat ligt heel erg aan het weer. Een beetje regen maakt me niet uit. Zolang het maar niet te hard waait. Dan is het het hele jaar door 1x per week of 1x per twee weken. En wanneer het echt lekker weer is meerdere malen per week.
Maar ook vaak simpelere dingen met goedkoper vlees of geen vlees. De vlees prijzen zijn foink gestegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik probeer het elke zaterdag het hele jaar door en in de zomer wel eens wat vaker. Vaker zou leuker zijn, maar vermits ik enorm op mijn lijn moet letten is het door de week enkel slaatjes en groentesoep :ROFLMAO:
Anderzijds door de week ook weinig tijd tenzij iets wat snel klaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik heb het geluk dat ik een afdak heb waar ik droog en verwarmd kan staan.
Mede hierdoor staat hier minimaal 3x per week de bbq aan, meestal vaker.
Zeker in de zomer leven wij praktisch buiten waardoor meestal ook die AVG op de bbq wordt gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Hele jaar door , heb ook een overkapping aan huis waardoor het weer geen reden is om het niet te doen .
Zomers wel vaker in de week vooral AVG .
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik in de vakanties ongeacht welke vakantie indien thuis elke dag.
Zomer, winter, herfst maakt niet uit.
Ook mijn eitje staat droog, fijn bankje er langs kan er het hele jaar door zitten soms met jas soms in zwembroek 🤣

En minimaal 1x per week buiten de vakanties om.
Maar ligt er soms aan waar we zin in hebben ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Het hele jaar door, Ik ben regelmatig aan het experimenteren, en niet alles is even lekker, maar hij staat zeker twee keer in de de week aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Leuk om alle reacties te lezen. Ik bbq het liefst ook elke week maar krijg al gauw reacties dat het slecht is voor de cholestrol en houtskool rook slecht voor je is.

Worden er ook gezonde gerechten gemaakt door jullie wanneer je 2x per week de q aansteekt of voornamelijk vlees?
 
Op t moment minimaal 1 à 2 x per maand. Als t weer dalijk beter is zal dat vast weer wat meer worden😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik probeer elk weekend wel te BBQ'en. Ik verwacht dat ik (als ons nieuwe huis klaar is) nog vaker ga koken met vuur want dan hebben we een pizza oven, braai, kamado en vuur pit

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Gemiddeld 2 tot 4 keer per week. Beetje afhankelijk van het seizoen, weer en werk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Zoveel mogelijk. Hebben helaas geen afdak, dus het moet wel droog zijn en niet te koud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Probeer elk weekend het hele jaar de bbq aan te steken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Worden er ook gezonde gerechten gemaakt door jullie wanneer je 2x per week de q aansteekt of voornamelijk vlees?
Toch eigenlijk altijd wel vlees. Maar ook asperges gewikkeld in ham, gegrilde groenten, maïs, gepofte aardappel maar dat zijn dan bijgerechten.
Chili con carne: hoe (on)gezond is dat eigenlijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Haha mooi topic dit. Tijdens zomertijd: iedere week zeker 1x. Tijdens wintertijd: zeker 1x per maand.
Ik eet graag en veel gerookte kip, dus dat gaat gewoon het hele jaar door. Ik merk ook dat de vrouw het steeds leuker vindt als ik hem aansteek, omdat er steeds meer volwaardige maaltijden vanaf komen. Deze week asperges, entrecote en pittige paprikasaus. Dan ben je toch de koning te rijk. HEERLIJKE HOBBY!
IMG20230408190051.jpg
 
Leuk om te lezen al die reacties. 👍

In het kader van gezondheid maakt niemand zich echt zorgen om de stoffen die vrijkomen bij houtskool zo te lezen haha. Daar was ik ook even benieuwd naar. Denk dat boter in de pan misschien niet onder doet voor de bbq. Denken jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan