BasBQ
Beef en Steak

Hoe steek ik de temperatuur probe in mijn vlees

noskos zei:
Wat de probe betreft, waar je recht/schuin van boven prikt kun je toch ook het midden bepalen al dan niet onder een hoek?
Zo doe ik het bij de wedstrijden. Niks aan de hand. Trouwens de temperatuur is slechts een indicatie. Hoe de probe erin gaat bij brisket is veel belangrijker en zelfs leidend voor ons.

Alleen voor de wedstrijden toch :-/ ?
Ik eet m'n plakje graag (zelfs met een prikgaatje) :D
 
Ik maak verder nooit brisket :D maar prik regelmatig mijn probe ergens recht in. Als de punt maar min of meer in het midden zit. We hoeven niet op de maan te landen h?
 
noskos zei:
Wat de probe betreft, waar je recht/schuin van boven prikt kun je toch ook het midden bepalen al dan niet onder een hoek?
Zo doe ik het bij de wedstrijden. Niks aan de hand. Trouwens de temperatuur is slechts een indicatie. Hoe de probe erin gaat bij brisket is veel belangrijker en zelfs leidend voor ons.

Ja Dennis, dank je de Koekoek, jij bent een zeer ervaren BBQ-er  :), er zijn hier genoeg mensen die dat (nog) niet zijn en die als ze de probe recht door of schuin naar beneden steken (foto met rode kruisje) zowat dwars door het vlees steken en de punt bijna aan de onderzijde erdoorheen komt.
Als ze het zo doen als ik aangeef gaat het altijd goed, hufterproef zou ik oneerbiedig kunnen zeggen.
 
Dan verzinnen we een betere hufter hoor

Maar wat ik wil zeggen, het midden is het midden. En hoe de punt van je voeler daar komt maakt verder niet uit. Als je het midden niet kunt vinden is dat weer een heel ander verhaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan