BasBQ
Beef en Steak

Hoe start je een DPR / KettlePizza op.

blijf het een mega uitvinding vinden
 
VRAAG: hoe lang duurt het ongeveer tussen de tijd dat je begint met starter aansteken tot de tijd dat je DPR+pizza steentje helemaal op temperatuur is? ( In koud weer)
 
RedFox zei:
Om de pizza straks netjes in de DPR te schuiven heb ik een zgn "Pizza Super Peel" besteld....
zie de website van www.superpeel.com en ook de review van een gebruiker via youtube....ben benieuwd hoe het gaat zodra we de DPR 2.0 in huis hebben..
Super Peel Product Review

De Super Peel komt op diverse pizza forums goed uit de 'test'. Ik heb een beetje getwijfeld tussen de super peel en de peel van J.K. Adams. Ik heb uiteindelijk de laatste gekocht op Amazon.

http://www.amazon.com/J-K-Adams-4-Inch-14-Inch-Alder/dp/B0032UXSXQ

Het voordeel van een houten peel is dat het deeg, zelf een zogenoemd 'sticky dough' zonder problemen op de pizzasteen (of bij mij in de houtoven) schuift. Bij een metalen peel is dat lastiger, behalve bij de geperforeerde uitvoeringen. Maar die zijn veel prijziger.
 
Wat deed je besluiten om toch niet voor de Super Peel te gaan?
 
of gewoon blij met de kettle pizza  ;)
 
Haha, was het maar waar !!! Nou, nee hoor, blijf gewoon voor mijn baas werken in deze tijden, die betaald per maand, haha
 
Maakt het eigenlijk nog uit wat voor hout je gebruikt?? Bij rookhout zijn er tenslotte bepaalde soorten die je beter niet kan doen, maar is dat hier ook het geval, of kan ik rustig het hout gebruiken wat ik ooit bij het tuincentrum voor de buitenhaard gekocht heb?
 
Rocker zei:
Maakt het eigenlijk nog uit wat voor hout je gebruikt?? Bij rookhout zijn er tenslotte bepaalde soorten die je beter niet kan doen, maar is dat hier ook het geval, of kan ik rustig het hout gebruiken wat ik ooit bij het tuincentrum voor de buitenhaard gekocht heb?

Het hoeft geen speciaal rookhout te zijn.
Ik gebruik zelf blokken voor de buitenhaard.
Het is ook niet de bedoeling dat je hout gaat roken,je wil dat ze vlammen het is puur voor de warmte.
 
Ah, dat is het verschil natuurlijk! Ik zag al regelmatig eiken langskomen omdat dat lekker veel hitte geeft, maar dat heb ik zo niet liggen.. Was al bang dat met netje haardhout niet kon, maar het gaat natuurlijk niet om het roken... Thanks!
 
Gisteren nog eens de dpr gebruikt. Blijft ??n van mijn beste aankopen tot nu toe op bbq gebied. Geweldig ding
 
Kan het zijn dat de pizzabodem aan de achterkant sneller gaar wordt omdat je de brandstof aan de achterkant van de bbq hebt? Dat de achterste helft van de pizzasteen dus warmer is dan de voorste helft bij de opening van de DPR?
 
joko zei:
Kan het zijn dat de pizzabodem aan de achterkant sneller gaar wordt omdat je de brandstof aan de achterkant van de bbq hebt? Dat de achterste helft van de pizzasteen dus warmer is dan de voorste helft bij de opening van de DPR?

Ja dat kan, ik draai mijn pizza's ook.
 
Ah, das de truc! Bedankt. Had ik zelf kunnen bedenken....haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan