BasBQ
Beef en Steak

Hoe moet pulled pork op een OTP 57 goedkomen?

Thats the Spirit
animaatjes-duimen-67204.gif


Mac
 
Welk recept hou je aan? En hoe zwaar is je stuk vlees? Als je een snelle sessie wilt doen zul je hoger moeten zitten met je temperatuur, zo rond de 121?C en dan in de buurt van de zone in gaan pakken. Den nog doe je er zo'n 8 a 9 uur over als je procureur een kilo of 2,5 is.
 
Het is het wedstrijd recept van jou blog Noskos en heb dus rekening gehouden met een uur of 9. Ik had verwacht dat het lastig zou zijn om de temp laag te houden, alleen is dat niet geval. Ik denk dat de buitentemperatuur van -1? ook mee werkt. Hem op 120? houden is lastiger dan ik had verwacht. Nogmaals er is geen haast, er is genoeg drank en er zijn genoeg andere versnaperingen om de tijd te doden ;)
 
Hoe ga je hem eten, op een broodje met coleslaw?
 
Yep, turksbrood met cowlslaw
 
Lekkuuuuuh
 
ben erg benieuwd hoor, ook hoe laat je uiteindelijk klaar zult zijn
 
Om 16:15 uur is de Kerntemperatuur 55 ?.

 
Ik wil ook een badge dus ik ben van plan om deze maand pulled pork te gaan maken op de ...... Cobb ;)
 
dat gaat spannend worden Fardo, kleine pp zeker?
 
Ik heb nog geen idee .. ik heb al een paar keer gezien dat het is gelukt :) ...anders koop ik de cobb supreme (grotere cobb) ;)
 
18:08 en de kerntemp is 64 graden celsius....
 
woutje1981 zei:
18:08 en de kerntemp is 64 graden celsius....

dan heb je echt nog een paar uur voor de boeg
 
Wout, nog bedankt door het volgen van dit draadje vanmiddag kreeg ontzettend zin om te bbq-en ff naar de supermarkt geweest en wat spareribs gehaald.
Kom ik ook van die akelige nul af in 2013 ;-)
 
glaze time :

2013-01-12190626_zps9efee7d0.jpg
 
Ze liggen nu alweer ff  in de alu wrap op de q.....kan niet wachten  :p
 
Aaaaaaaaaa wat is dat lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mensen wat is dat het wachten waard! Morgen zal ik via de pc de foto plaatsen.

Iedereen bedankt voor de hulp,tips en support  :)
 
Haha eerst de wijn opmaken en na genieten van het lekkere eten. Morgen zien jullie het eindresultaat ;)
 
De laatste slideshow:

De alu wrap:
IMG_20130112_232631.jpg


After pulling:
IMG_20130112_232717.jpg


samen met de cowlslaw op turksbrood:
IMG_20130112_232757.jpg


De restanten van 5 kilo procureur:
IMG_20130112_232835.jpg


Het was mijn eerste pp en mijn eerste echte low and slow gerecht en niet de laatste ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan