BasBQ
Beef en Steak

Hoe lang rund invriezen

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Mss staat het al ergens, maar de zoekfunctie is niet erg behulpzaam :D

Door de regels rond Covid, is het niet evident de grote stukken vlees te bereiden. Vermits ik mijn diepvries nog eens moet ontdooien, heb ik enkel nog 2 stukken liggen. Een T-bone en een bavette (maan). Toevallig beiden 1,8kg elk en van het vetarme BWB :ROFLMAO:

Ik vind 6 maanden en 9 maanden terug Op goegeloe. Deze liggen vacuum verpakt in de vriezer van 18 augustus 2020.

Als ik 9 maanden pak, kan het nog, 6 maanden is weggooien.

Ik verneem het graag van de kenners hier?

Bedankt.
 
Gewoon lekker proberen! Als je die bonken van vriezer naar koelkast verplaatst en wat dagen de tijd geeft om te ontdooien dan kun je de verpakking openen en ruiken. Let op, soms zit er aan vacuüm getrokken vlees een naar geurtje, beetje rotte eieren luchtje. Dat komt van (melkzuur?) bacterie tussen plastic en vlees. Als je het vlees even afspoelt onder de kraan en droog dept dan moet dat geurtje weg zijn. Als het vlees echt slecht zou zijn ruikt dat daarna anders. Maar ik zou echt niet weten waarom het niet een jaar goed zou blijven in de vriezer - mits die goed koud koelt - dus ik zou het zeker proberen!

PS als het mis gaat, mag ik dan je kamado? :rolleyes:
 
Gewoon lekker proberen! Als je die bonken van vriezer naar koelkast verplaatst en wat dagen de tijd geeft om te ontdooien dan kun je de verpakking openen en ruiken. Let op, soms zit er aan vacuüm getrokken vlees een naar geurtje, beetje rotte eieren luchtje. Dat komt van (melkzuur?) bacterie tussen plastic en vlees. Als je het vlees even afspoelt onder de kraan en droog dept dan moet dat geurtje weg zijn. Als het vlees echt slecht zou zijn ruikt dat daarna anders. Maar ik zou echt niet weten waarom het niet een jaar goed zou blijven in de vriezer - mits die goed koud koelt - dus ik zou het zeker proberen!

PS als het mis gaat, mag ik dan je kamado? :rolleyes:

Mijn gierige beste vriend staat al klaar om de KJ op te vangen :D
Probleem is als hij slecht blijkt te zijn, dat ik ineens geen vlees meer heb liggen :ROFLMAO:
 
Wat Sander zegt, ik verplaats deze even naar het juiste onderdeel: de Rookkamer, die is voor vragen en algemene BBQ praat.
Tips, Tricks & Tutorials is voor Tips, Truukjes en Handleidingen en niet voor vragen;)
 
Mss staat het al ergens, maar de zoekfunctie is niet erg behulpzaam :D

Door de regels rond Covid, is het niet evident de grote stukken vlees te bereiden. Vermits ik mijn diepvries nog eens moet ontdooien, heb ik enkel nog 2 stukken liggen. Een T-bone en een bavette (maan). Toevallig beiden 1,8kg elk en van het vetarme BWB :ROFLMAO:

Ik vind 6 maanden en 9 maanden terug Op goegeloe. Deze liggen vacuum verpakt in de vriezer van 18 augustus 2020.

Als ik 9 maanden pak, kan het nog, 6 maanden is weggooien.

Ik verneem het graag van de kenners hier?

Bedankt.
Gezien het om grote stukken gaat denk ik dat het geen probleem zou mogen zijn, zeker als de diepvriezer goed koud staat. Goed kijken en ruiken:)
 
het gehakt van de AH komt van karkassen die 2jaar in een vrieshuis hangen. Reden is dat ze Afrikaans rund gebruiken die mogelijk een parasiet heeft die sterft door het lang bevroren te houden. Nu raad ik af om blind 2 jaar rund in te vriezen, maar die houdbaarheid tijden zijn meer gebaseerd op kwaliteitsverlies (vriesbrand, ranzig worden van vet etc...) dan werkelijk bederf. Gebruik je neus en ogen voordat je het klaarmaakt, dan is er weinig aan de hand.
 
Wat Sander zegt, ik verplaats deze even naar het juiste onderdeel: de Rookkamer, die is voor vragen en algemene BBQ praat.
Tips, Tricks & Tutorials is voor Tips, Truukjes en Handleidingen en niet voor vragen;)
Ik was ff niet zeker of dat in de rookkamer hoorde
 
Ik neem aan dit dit uiteindelijk wel de bedoeling is toch? Je gaat die stukken toch zeker niet in de oven klaarmaken 😋

Bij rookkamer stond alles dat niet met BBq te maken heeft. Vermits dit vlees uiteindelijk wel op de BBQ komt, dan wist ik het niet goed waar het hoorde :ROFLMAO:
 
Dan ga ik de 2 volgende zaterdagen dat eens op werken. Met ons tweetjes zal het zeker genoeg zijn en de rest dan maar in de de vuilbak :ROFLMAO:

Daarna vriezer ontdooien en dan eens nieuwe vlezekes in doen. Vanaf volgende week mogen we weer met 10 in de tuin.
 
Bij rookkamer stond alles dat niet met BBq te maken heeft. Vermits dit vlees uiteindelijk wel op de BBQ komt, dan wist ik het niet goed waar het hoorde :ROFLMAO:
Je haalt de Rookkamer en de Asbak door elkaar;)😂
De Rookkamer: Voor alle algemene BBQ praat en vragen.
De Asbak: Voor alle niet barbecue gerelateerde onderwerpen.
 
Je haalt de Rookkamer en de Asbak door elkaar;)😂
De Rookkamer: Voor alle algemene BBQ praat en vragen.
De Asbak: Voor alle niet barbecue gerelateerde onderwerpen.
Ach, F*ck, ja. Tijd om tegen mijn baas te zeggen dat ik tegen een Burn Out aan zit :ROFLMAO:
 
Ik heb onlangs een verloren gelopen ossehaas (vacuum) na 2 jaar nog op het ei gelegd... geen enkele klacht gehad en geen overlijdens .

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Meestal lukt het me niet maar na een jaar smaakt het nog prima...... veel langer bij -18 zal ook geen probleem zijn voor wat betreft voedselveiligheid maar hooguit de kwaliteit zal wat achteruit gaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat we je hier nog terug zien na het consumeren :ROFLMAO:👊
 
Meestal lukt het me niet maar na een jaar smaakt het nog prima...... veel langer bij -18 zal ook geen probleem zijn voor wat betreft voedselveiligheid maar hooguit de kwaliteit zal wat achteruit gaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat we je hier nog terug zien na het consumeren :ROFLMAO:👊

Is ook niet de bedoeling dat het blijft liggen, maar komt puur door covid.
 
we mogen toch terug met 4 buiten?
laat maar weten hoe laat we er moeten zijn...

Met 4 idd, maar daar wringt het wat. Ge kunt dus telkens 1 gezien uitnodigen, maar dan moet ge opletten dat dit niet steeds dezelfde is, want dan zijn de andere weer op hun tenen getrapt. We zijn met een 5-tal gezinnen die afwisselen, maar sinds ik de KJ heb, gebeurt er bij de anderen niet meer veel :ROFLMAO:

Maar ga me mss voortaan ook eens wat moeten oriënteren om kleinere stukken in huis te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan