BasBQ
Beef en Steak

Hoe lang procureur bewaren in de koelkast (niet meer vacuum)

Afgelopen woensdag een procureur gehaald en deze 's avond uit de vacuum verpakking gehaald, in twee?n gedeeld en van de eerste helft char siu gemaakt (gisteren gegeten).

Vandaag wilde ik eigenlijk van het twee deel pulled pork maken maar dat kwam er niet van; idee is om dit nu morgen te doen (en de boel vanavond in de rub te zetten).

Echter, het vlees heeft dan bij 3 dagen geopend (niet meer vacuum) in de koelkast gelegen, is dat een probleem of zou dat gewoon moeten kunnen?
 
Dat zou wel moeten lukken. Zolang het altijd koel gelegen heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Als je koelkast koud genoeg staat lijkt het me geen probleem.
 
Hmm, net even tevoorschijn gehaald om het te rubben maar het vlees is een beetje glibberig / glad / plakkerig en ruikt toch een klein beetje typisch, ik denk dat ik maar geen risico ga lopen en de volgende keer beter op de planning moet letten...
 
Bij twijfel zou ik het niet meer doen :-?
 
Hmm lastig, na een paar minuten was de glibberigheid weg, zou dit kunnen komen doordat ik het had ingepakt in vershoudfolie?

Qua geur, het leek een klein weeig maar dat is blijkbaar 'normaal' en dus geen teken dat het bedorven is. Nu moet ik bekennen dat ik niet precies weet hoe rauw varkensvlees behoort te ruiken maar naar wat ik inmiddels gelezen heb moet bedorven vlees toch echt wel flink wat meer stinken.

Ik heb de boel toch maar even in de rub gezet en ga er maar eens een nachtje over slapen... :)
 
Als het bedorven is ruik je dat echt wel, denk dat het wel mee zal vallen.
 
Als hij slecht was geweest had je het volgens mij al lang geroken hoor, bedorven vlees heeft nu eenmaal geen aangename geur.
 
  • Leuk
Waarderingen: brem
 

brem

Vuurmaker
Berichten
53
Haal net mijn procureur uit de koelkast en die zag beetje groenig ofzo.. hij was nog wel ingepakt in de Makro vacuüm zak en ruikt ‘neutraal’.. iemand ervaring hiermee?

Ik verwacht niks raars en geen bederf maar toch even peilen🥰

heb hem ondertussen wel gerubt en de bbq staat op te warmen voor hij erop gaat😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan