BasBQ
Beef en Steak

Hoe heet wil je het hebben?

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.851
In een Volterra, een prachtig oud bewaard stadje in de Toscaanse regioin Italië, kwamen wij een peperwinkeltje tegen.
Geen verse pepers, maar vooral allerlei gemalen, poeders, pasta en sauzen.

Nu is pittig niet helemaal mijn ding, maar
Just for fun deze meegenomen.

IMG-20230622-WA0021.jpeg


20230622_190006.jpg


IMG-20230618-WA0016.jpeg
 
  • Wow
Waarderingen: Izzy
Poeh, daar wil je niet mee uitschieten.

🔥🔥🔥
 
:eek: Holy Moly. Ik kan goed tegen pittig eten (en vind het ook lekker), maar als dit al zie blaas ik die paar smaakpapillen die ik heb al compleet op.
 
Voor veel mensen is dat gewoon te. Ik eet zelf heel graag pikant. Maar zo zou ik er niet aan beginnen, en als je daar mee gaat werken, toch beetje oppassen zeker met handen aan je ogen komen nadien etc. Ik gebruik hier nu wel altijd tabasco scorpion bij zowat alles met tomatensaus. Daar vinden de meesten 1 druppeltje van al te veel. Maar als je deze gekocht heb, ben ik zeker dat je wel weet dat dit toch wel pikant zal zijn :)
 
Ik ben dus wel een pikant freak, heb hier een klein flesje staan, het etiket is vervaagd dus kan niet meer zien op basis van welke peper maar dat spul is zo geconcentreerd dat het bijna pasta is, het puntje van een tandenstoker daarvan in een kom soep en is zelfs voor mij bijna niet meer te doen.
 
@Barbeknoei ik had het ook gekocht
geweldig man.

je moet dit toch proberen als je de kans krijgt
 
Hoever was de straal uit je arie de volgende, minuten? 😳

Ach, na een kwartiertje poetsen was de kleine ruimte wel opnieuw toonbaar.

Maar ff serieus, je moet dit spul natuurlijk niet beschouwen als een saus maar als extract, op de sites waar je het kan kopen staan ook duidelijke gebruikswaarschuwingen. Is eigenlijk eerder bedoelt om met een minimale hoeveelheid een grote portie voedsel (bv ketel chili) pikanter te maken.
 
Een stevig pikantje
 
Reapers is tha shit. Vorig jaar van een collega een lading Habanero's en Carolina Reapers gekregen. Gedroogd en gemalen. Je mag er niet de kwistig mee omgaan, want je staat in vuur en vlam. Het is een combo van beide pepers, maar als ik al aan het potje ruik voel ik het al aan mijn ogen :ROFLMAO:

Dus giet niet te hard ermee :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan