BasBQ
Beef en Steak

Hobby dagje...... again[emoji28]

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Vandaag weer een dagje buiten..... zonnetje schijnt, lucht is blauw.... tijd voor de rakkers te laten werken.

Shortribs volgens recept van Roel op de pelletgrill en koud gerookte zalm volgens het recept van Noskos.

Heb van de voorbereidingen geen foto's gemaakt, vergeten.....

Shortribs heb ik met een AP rub ingesmeerd en gegaard op 150gr. Tot een kern van 91 graden

En de zalm heb ik 2 dagen geleden in de pekelgezet, gister afgewassen en laten drogen en vandaag ligt lekker laten roken.

Had een cold smoke generator aangeschaft, dacht handig zo'n ding maarrr daar kwam het.
De pijp van dat ding was te breed om bij mijn fat fred door de opening van de rotisserie te kunnen maargoed lang leve de aluminiumfolie. Met een beetje gefreubel toch gelukt om de rook de bbq in te krijgen.

Dat was dat.... buis gevuld met houtmot aangestoken en zo.... het rookte... en goed gelukkig. Mijn gefreubel was geslaagd. Maar toen.... de houtmot zakt niet fatsoenlijk door dus elke 10 minuten weer naar buiten om met een ijzere staafje de mot naar beneden te duwen.... zucht....

Iemand een idee waarbij dat niet meer hoeft? Zonder dat ik een ander apparaat of zo hoef aan te schaffen?
e25034515d510ee1467dd578a6896343.jpg
9bb80b5d6e8d2e3300606c59af7481ce.jpg
d35bd85bfaf76227c4cc1c5988595521.jpg
52d03101ee14e0151f93dbab0a88971f.jpg
b9134ac701b5e8de9c8054191e2be823.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Dat zijn serieuze spullen. Hoe zijn de beefribs geworden?
 
Lekker bezig geweest,
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Dat zijn serieuze spullen. Hoe zijn de beefribs geworden?
De beefribs waren perfect! Super mals en goed van smaak. Had ik zelf eerlijk gezegd niet gedacht maar is gelukkig vele malen beter geworden dan ik gehoopt had.

Was de eerste keer dat ik deze maakte (vele malen gaan volgen) en heb mezelf weer eens overtroffen.
Mijn man en mn schoonouders likte zich de vingers erbij af. Dus dat is een goed teken.

Het was al op voor ik een foto kon maken maar aangezien ze vaker op het menu komen zullen die foto's er uiteindelijk wel komen

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
De beefribs waren perfect! Super mals en goed van smaak. Had ik zelf eerlijk gezegd niet gedacht maar is gelukkig vele malen beter geworden dan ik gehoopt had.

Was de eerste keer dat ik deze maakte (vele malen gaan volgen) en heb mezelf weer eens overtroffen.
Mijn man en mn schoonouders likte zich de vingers erbij af. Dus dat is een goed teken.

Het was al op voor ik een foto kon maken maar aangezien ze vaker op het menu komen zullen die foto's er uiteindelijk wel komen

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Kijk dat is mooi. Ik moet ze nog eens gaan maken van graan gevoed rund. Kocht ze altijd bij de lokale slager hier in het dorp. Dat smaakte ook prima, maar vond ze vaak toch wat droog. En die graan gevoede exemplaren vind/vond ik door de BBQ hipe van nu zo over geprijsd... Dat ik vaak met het id op dat ga ze te halen en dan toch met iets heel anders thuis kom
 
Kijk dat is mooi. Ik moet ze nog eens gaan maken van graan gevoed rund. Kocht ze altijd bij de lokale slager hier in het dorp. Dat smaakte ook prima, maar vond ze vaak toch wat droog. En die graan gevoede exemplaren vind/vond ik door de BBQ hipe van nu zo over geprijsd... Dat ik vaak met het id op dat ga ze te halen en dan toch met iets heel anders thuis kom
Ik had de mijne van meatfish. Daar koop ik veel online qua vlees en vis..... ook vaak bij beef and steaks.
De slager hier in de buurt vraagt voor het zelfde stuk vlees 2x zo veel en smaakt nergens naar.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ze zien er lekker uit?

Dat is wel een funkie rook apparaat-buis-ding.

Heb je misschien de mot er vast ingeduwd?
 
Ze zien er lekker uit?

Dat is wel een funkie rook apparaat-buis-ding.

Heb je misschien de mot er vast ingeduwd?
De mot had ik er gewoon ingeschud zonder aan te duwen of zo dus was heel raar. Later toch maar houtsnippers gebruikt en dat werkte vele malen beter.
Alleen toen kwam er van die bruin/zwarte drap uit.... teer leek het wel. Dus volgende keer mijn sizzlezones afdekken met aluminiumfolie

Zalm is me ook goed gelukt, althans ziet er perfect uit maar moet nog even rusten in de koelkast he..... dinsdag trancheren en vacumeren en dan hoop ik dat er nog de vriezer in kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Lekker dagje met een heerlijk eindresultaat. Beefribs zijn echt heerlijk.
 
Mooi werk. Creativiteit en wat beweging hoort nu eenmaal bij het koken op de Q.
Beefribs zien er prima uit. Nog toevallig een stukje over ?
 
lekker blijven hobbyen zo.
das toch gewoon genieten, zo'n dagje
 
Terug
Bovenaan Onderaan