BasBQ
Beef en Steak

High and fast

 
 

nix13

Gemarineerd
Berichten
1.429
Eigenlijk een hele simpele vraag.

Wat stoken jullie voor als je allen een burger of stukje vlees maakt?

Ik heb alleen de otp57 en steek er dan de flammy's in. Gaat opzich goed.
Maar als er een simpelere of sneller of makkelijkere optie is.

De wga optie kan ik nog even niet aan mijn vriendin verkopen X(
 
nix13 zei:
De wga optie kan ik nog even niet aan mijn vriendin verkopen X(

Been there... what about a Smokey Joe?
Op MP twee gescoord voor nog geen ?15, elk...
 
Ja, dat is dan dus lastig... Alhoewel ik een aantal Q's heb, is het bij ons dus zo dat ook voor een hamburger/steak ik het Ei aansteek. De WGA's en SJ en Thai Stove komen bijna nooit meer aan de beurt....
WGA gaat alleen nog mee op vakantie.
Dus ik zou zeggen, gewoon de fik in je 57-er. En gaan met die banaan! Of doordrammen over WGA ;)
En ik gebruik idd ook Flamy of ecobrassa voor de WGA. Maar je kunt ook, voor dat soort korte sessies, de kokosbriketten van Sligro gebruiken. Die zijn minder duur. En voor kort en hevig ook prima.
 
Bij mij is het voor een steak of hamburgers 50/50 WGA/OTP.
Als brandstof gebruik ik op dit moment Dammers briketten.
Deze zijn wat kleiner dan de Flamy's en op de een of andere manier vind ik dat prettiger.
 
Hier ook de kokos briketten van de sligro.
 
Smokey Joe kopen :)
Kosten op marktplaats inderdaad vrij weinig en met nog geen half startertje vol is de bodem al bedekt en kun je knallen!
En als je klaar bent, schuiven onder en boven dicht en de volgende keer schud je alles zo weer in de starter en kun je zo nog een keer gaan. Hoe goedkoop wil je het hebben?
 
Alleen als je heel vaak voor 2 man kookt zou ik gaan voor de wga. Dan verdient ie zich zelf terug. Deze verbruikt namelijk een stuk minder kolen. Ik schat ongeveer 1/5.. Als je dit doet, dan moet je wel een stuk inleveren op het gebruiksgemak t.o.v. de 57cm, dus makkelijker is het niet. Het enige voordeel dan is, dat de kolenstarter sneller klaar is.

Voor meer als 2 man, of als het maar af en toe voorkomt, zou ik lekker bij de 57er blijven.
 
Ok zakje bij de sligro halen dus 

smokey joe heb ik nog ergens in de schuur staan, maar dat zal wel een plantenbak worden ben ik bang 
en doorzeuren voor een wga voor de heb.
 
Ik gebruik daarvoor de houtskool van Dammers in combinatie met de looflighter heb ik binnen 3 a 4 minuten een bloedheet vuurtje.
 
De smokey joe is net zoiets als een wga toch. Gewoon een klein bbqtje met deksel. Ik snap niet dat mensen bbq's gebruiken als plantenbak. koop dan een plantenbak ofzo....

Maargoed wie ben ik ?
 
Ik heb een smokey joe. Maar heb liever een WGA.
 
Een WGA is handiger voor indirect barbecue?n vanwege de vorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan