BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

1502efede73e941b21e745026eb1ba91.jpg

Die van mij is ook af, lekker rustiek ( lees veel te dik en met druipers) gebeitst. Dat je je voorneemt dit met aandacht en beleid te doen, en in de praktijk denkt “ hatseflats” het is maar een tafeltje.

Ach, zo zitten er aan mijn Large ook 2 hardhouten tuintegels ipv de originele zijtafels. Gewoon omdat ik dat handiger en ruimer vind. En dat werkt al 9 jaar gewoon goed. Ik zie hier dan ook niet snel een superdeluxe buitenkeuken verrijzen.....

Hardhouten tuintegels als tuintegels, dat is wel een goeie voor mijn uitbreiding :p
 
Mooi man. Ikea is de lachende derde nav de posts op dit forum.
 
Heb er zelf ook inmiddels eentje weten te scoren voor 2 tientjes via Marktplaats. Leuk projectje waar ik komende week mee wil gaan beginnen om er een mooie tafel voor de mini-kamado te maken.
De vrouw die hem verkocht was nogal geschrokken van de vele reacties die ze kreeg op haar advertentie en de vraag die er naar dit Ikea tafeltje blijkt te zijn. Ze schrok nog harder toen ze hoorde dat de decoupeerzaag er zeer binnenkort in gaat 😂
 
Als je hem wil laten verzinken in het tafeltje, welk vilt pakken jullie dan?
En voor de zekerheid ook nog een ijzeren ring?
 
Als je hem wil laten verzinken in het tafeltje, welk vilt pakken jullie dan?
En voor de zekerheid ook nog een ijzeren ring?

Het gat ruim genoeg uitzagen is voldoende gebleken.
 
Ongeveer 1,5-2cm
 
Allereerst bedankt voor alle inspiratie. Ik heb Lars59 ontwerp als basis genomen. De compact grill guru is breeder. De lange planken van het frame heb ik dmv van afstandhouders en ringen 2,4cm naar buiten laten komen. Hierdoor vallen de metalen hoekjes waarmee het blad vast zit weer aan de binnenkant.
Ook heb ik een metalen ring aan de binnenkant van het gat gemaakt voor extra bescherming.

Ben er blij mee. De zomer kan beginnen🍺

F62E911B-61E3-4296-A467-1821DE10AFF8.jpeg


6206E5E5-DB5B-4653-804B-515DD8B2281A.jpeg
 
Sjiek tafeltje
 
Mijn creatie anderhalf jaar geleden, heb later een pizzasteen op het ronde uitgezaagde blad geplakt tegen de hitte van de bodem en ook van voorwieltjes voorzien. :)

IMG_20190825_201415.jpg
 
Allereerst bedankt voor alle inspiratie. Ik heb Lars59 ontwerp als basis genomen. De compact grill guru is breeder. De lange planken van het frame heb ik dmv van afstandhouders en ringen 2,4cm naar buiten laten komen. Hierdoor vallen de metalen hoekjes waarmee het blad vast zit weer aan de binnenkant.
Ook heb ik een metalen ring aan de binnenkant van het gat gemaakt voor extra bescherming.

Ben er blij mee. De zomer kan beginnen🍺
Heel leuk gedaan, mag ik vragen hoe je die ring gemaakt hebt?
 
Hier de afgelopen weken ook aan de slag gegaan met de Bekvam, helaas is het gat iets te groot uitgevallen maar desalniettemin past het prima. Hierbij zijn we uitgegaan van 31,5cm diameter voor het mini-ei van de Aldi. Twee weken geleden aan het zagen en schuren geweest, vorig weekend in de beits, en moet zeggen dat ik ben tevreden ben over het resultaat!✌
De nodige rekjes en haakjes voor het gereedschap komen er nog bij, daarvoor gaan we zeer binnenkort op een hopelijk iets rustiger moment naar de Zweedse blauwe blokkendoos in de buurt.
Hierbij enkele foto's van het werk en uiteraard het eindresultaat. Het ei wordt as we speak ingewijd met enkele frikandellen burned ends, waarvan later elders nog een fotoverslagje 😉



IMG_20200704_114740.jpg

IMG_20200704_142144.jpg

IMG_20200704_161343.jpg

IMG_20200718_143233.jpg

IMG_20200718_143337.jpg

IMG_20200718_144832.jpg
 
He allen,

Sinds vorige week donderdag eigenaar van een hele stoere Bastard Compact Urban. Deze wil ik graag in mijn gekochte Ikea Bekvam plaatsen, heeft iemand hier ervaring mee?

Ben benieuwd hoe groot het gat moet worden en of de voet van de Compact Urban nog bruikbaar is

Alvast dank voor de hulp
 
Wat een gaaf topic! Ik ben van plan ook een bekvam tafeltje te gebruiken i.c.m. een mini kamado van de Aldi. Deze waren in de uitverkoop in Frankrijk, voor 44,99 euro kon ik 'm niet laten liggen.

Ik wil alleen de poten afzagen aan de kant waar geen wielen zitten om hier zwenkwielen met rem op te schroeven. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om op te meten wat voor zwenkwielen hier onder zouden passen? Dus: hoe hoog zijn de bestaande zwenkwielen die er onder zitten, en hoe groot is het bevestigingsplaatje van de bestaande zwenkwielen?

Verder wilde ik ook een stang aan de voorkant maken om dingen op te hangen, hoe breed moet deze zijn? De standaard maat stang bij de ikea is 40 cm, maar dit is te kort denk ik aangezien deze wel aan de zijkant van de tafel past. Moet ik voor de voorkant de andere maat van 56 cm hebben om deze tussen de twee poten te kunnen hangen?

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan