BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

De ash tray werk perfect. Je haalt de kolenmand na het schudden er uit en met een vegertje veeg je de rest van het as in de tray en leeg je hem .
 
Misschien kan ik beter sturen op ontbinding vd overeenkomst en doorsparen voor een betere kamado?
good luck, gaan ze nooit doen.
de argumenten die je aanhaalt had je op voorhand moeten weten, en het probleem wordt door hen opgelost dus ik zie geen reden tot ontbinding van de overeenkomst.

De ash tray werk perfect. Je haalt de kolenmand na het schudden er uit en met een vegertje veeg je de rest van het as in de tray en leeg je hem .

In mijn KJ heb ik ook ze een asschuifje, in de BGE werk ik met de aspook en het speciale BGE vuilblik.

asschuifje is sneller, maar het aspookje maakt het beter proper is mijn ervaring.
Hebben dus beiden hun voor en nadelen in mijn ogen.
 
Hoi allemaal!

Ook ik heb met de AH-actie een GG Large gekocht. Mijn Firebox is zoals bij velen ook al meermaals gebroken.

Nu is de service vanuit GG opzich goed en krijg ik nu als alternatief de nieuwe - uit losse delen bestaande - firebox aangeboden. Maar inmiddels begin ik wel wat te twijfelen...Misschien kan ik beter sturen op ontbinding vd overeenkomst en doorsparen voor een betere kamado?

Een aantal zaken die ik nu echt mis:
  1. De 'schoorsteen' / luchtuitlaat laat IMO echt te wensen over. Kan deze makkelijk vervangen worden voor een betere kwaliteit?
  2. Ontbreken van half moon platesetters. Dit is wat mij betreft nu echt het grootste gemis.
  3. Ontbreken van een D&C systeem. Volgens GG zelf is het systeem wat in de elite (?) versie zit, niet los verkrijgbaar.
  4. Ontbreken van een gietijzeren rooster vanuit GG. Maar die is vast wel te krijgen van en niet-GG merk?
Dan nog even een laatste vraag: wat is nu het voordeel van zo'n ash tray, zoals bij The Bastard? Want de helf vh as valt er dan toch sowieso naast?
Ik heb ook deze kamado en best wat upgrades gedaan al.

Schoorsteen heb ik ondanks waarschuwingen voor afpellende verf een kamado joe control tower op gezet. Werkt perfect bij mij
Ook de infinity gasket is echt een aanwinst.
Divide and conquer systeem en ook de ashtray.
Al met al super alleen voor het geld had ik beter direct een "betere" kamado kunnen kopen.
 
Ik heb ook deze kamado en best wat upgrades gedaan al.

Schoorsteen heb ik ondanks waarschuwingen voor afpellende verf een kamado joe control tower op gezet. Werkt perfect bij mij
Ook de infinity gasket is echt een aanwinst.
Divide and conquer systeem en ook de ashtray.
Al met al super alleen voor het geld had ik beter direct een "betere" kamado kunnen kopen.
Thanks!

Infinity gasket meen ik ergens gelezen te hebben dat GG het niet aanraadt voor vervanging van het vilt. Zou ik ff moeten opzoeken, zou zelf niet weten waarom :)

D&C: welk type heb je hiervoor gehaald? Bij BBQ experience center gaven ze aan dat ze die niet leveren voor GG.
 
Thanks!

Infinity gasket meen ik ergens gelezen te hebben dat GG het niet aanraadt voor vervanging van het vilt. Zou ik ff moeten opzoeken, zou zelf niet weten waarom :)

D&C: welk type heb je hiervoor gehaald? Bij BBQ experience center gaven ze aan dat ze die niet leveren voor GG.
Infinity gasket raden ze inderdaad af, is dikker dan vilt. Ik heb mijn dome opnieuw afgesteld en ben zeer tevreden met de gasket!
 
Anderhalve week geleden bij de magazijnsale van Harlembbq een GG Large gekocht, stond daar omdat de lak niet overal goed had gepakt.
Er zat een oude vuurbox in dus een medewerker ruilde deze om voor een nieuwe. De metalen onderdelen van die nieuwe (poten+bovenste metalen ring) misten helaas dus bellen en wachten tot ze opgestuurd zijn. Krijg ik gisteren de oude vuurschaal binnen😵‍💫. Nu kan ik in ieder geval beginnen en hopen dat die metalen onderdelen nog een keer komen.

Garantie door de helft, dus voor 400 euro large kamado met 10 jaar op de buitenkant vind ik een goede deal👍
IMG-20220928-WA0000.jpg
IMG-20220928-WA0001.jpg
 
Thanks!

Infinity gasket meen ik ergens gelezen te hebben dat GG het niet aanraadt voor vervanging van het vilt. Zou ik ff moeten opzoeken, zou zelf niet weten waarom :)

D&C: welk type heb je hiervoor gehaald? Bij BBQ experience center gaven ze aan dat ze die niet leveren voor GG.

Wst betreft het vilt zou ik niet weten waarom niet. Was bij mij na 1x op hoge tempratuur al helemaal dun geworden en is echt van sh*t kwaliteit
Ik weet niet of ik hier linkjes mag plaatsen, maar heb zelf onderstaande aangeschaft.

 
good luck, gaan ze nooit doen.
de argumenten die je aanhaalt had je op voorhand moeten weten, en het probleem wordt door hen opgelost dus ik zie geen reden tot ontbinding van de overeenkomst.

Op zich heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Alleen komt de nieuwe firebox pas over 2 maanden, wat betekent dat ik 2 maanden mijn kamado niet kan gebruiken. Dat vind ik nogal lang op 2 jaar garantie. Vraag me dus even af of dit wel echt een 'oplossing' is..
 
Is de oude firebox nou perse zo slecht dat iedereen de nieuwe wilt?
Ik heb zelf de oude firebox en gelukkig nog geen problemen ondervonden.
Geen idee. Heb een dergelijke ook in mijn patton kamado en echt nooit klachten mee gehad (ook boven 500 graden celcius geweest).
 
Werk al 3 jaar met de oude firebox, en nog nooit geen problemen mee gehad. Sowieso met heel de bbq niet.
 
Werk al 3 jaar met de oude firebox, en nog nooit geen problemen mee gehad. Sowieso met heel de bbq niet.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemd verhaal dat sommigen al jaren met deze firebox werken en anderen na een aantal maanden al door 3 fireboxen heen zijn. In mijn geval kan ik alleen maar zeggen:
  1. Ik heb het opstookprotocol gevolgd
  2. De BBQ is nooit heter geweest dan 250c. Maar de firebox brak al bij een veel lagere temperatuur.
  3. De Kamado staat hier droog en onder een regenhoes.
Misschien dat ze over zijn gegaan op een mindere kwaliteit? Het zegt natuurlijk ook wel iets dat ze nu een nieuw type firebox aanbieden.
 
Ik heb nu zelf een aantal keer de Q aangehad (Grill Guru L 2022 model (met nieuwe vuurbox)). Gelukkig geen problemen ondervonden. Het enige wat mij opgevallen was is na aantal keer gebruiken dat het vilt helemaal zwart is geworden aan de achterzijde, ik weet niet of dit normaal is ?
 
De firebox van mijn Grill Guru Large is ook gebroken. Heb hem nog kunnen maken met wat staaldraad maar hij begint nu op meerdere plekken uiteen te vallen. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand een tip om deze te vervangen? Ik zou graag zo'n nieuwe variant willen met losse stukken maar kan deze nergens vinden. Hoeft van mijn geen originele te zijn.
 
Ik heb nu zelf een aantal keer de Q aangehad (Grill Guru L 2022 model (met nieuwe vuurbox)). Gelukkig geen problemen ondervonden. Het enige wat mij opgevallen was is na aantal keer gebruiken dat het vilt helemaal zwart is geworden aan de achterzijde, ik weet niet of dit normaal is ?
Staat hij achter niet een beetje open . ( dome opnieuw afstellen)
 
De firebox van mijn Grill Guru Large is ook gebroken. Heb hem nog kunnen maken met wat staaldraad maar hij begint nu op meerdere plekken uiteen te vallen. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand een tip om deze te vervangen? Ik zou graag zo'n nieuwe variant willen met losse stukken maar kan deze nergens vinden. Hoeft van mijn geen originele te zijn.

Klantenservice benaderen. Zij leveren de nieuwe firebox.
 
Staat hij achter niet een beetje open . ( dome opnieuw afstellen)
Dat zal ik vanavond eens even controleren, ik zag iig op de website van Grill Guru dat je vilt ca. 40 BBQ sessies mee gaat en als je op hoge temp bezig bent dit sneller is. Ik moet zeggen nadat ik pizza's heb gemaakt (350C) het mij opgevallen was.
 
Dat zal ik vanavond eens even controleren, ik zag iig op de website van Grill Guru dat je vilt ca. 40 BBQ sessies mee gaat en als je op hoge temp bezig bent dit sneller is. Ik moet zeggen nadat ik pizza's heb gemaakt (350C) het mij opgevallen was.
Ik heb dan wel geen grill-guru, maar het vilt gaat er pas af als ik lekkage zie of zeer binnenkort zie aankomen.
Met een xl gaan de meters vilt natuurlijk ook wel erg snel.
 
Mijn kleine ei heeft ook vilt en doe er ruim 3 jaar mee. Moet nu wel vervangen worden, begint rook te lekken en dempt echt niet meer.
 
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemd verhaal dat sommigen al jaren met deze firebox werken en anderen na een aantal maanden al door 3 fireboxen heen zijn. In mijn geval kan ik alleen maar zeggen:
  1. Ik heb het opstookprotocol gevolgd
  2. De BBQ is nooit heter geweest dan 250c. Maar de firebox brak al bij een veel lagere temperatuur.
  3. De Kamado staat hier droog en onder een regenhoes.
Misschien dat ze over zijn gegaan op een mindere kwaliteit? Het zegt natuurlijk ook wel iets dat ze nu een nieuw type firebox aanbieden.
Ten eerste heb je te maken met keramiek, ten tweede is de KJ C1 ongeveer 50% duurder dan de GG large. Een deel is natuurlijk marge maar het andere deel komt ook simpelweg door besparingen op materiaal en productiekosten en kwaliteitscontrole.
Ik heb ergens gelezen op het internet dat goedkope kamado’s minder goed wordt afgebakken, dat zou de reden zijn dat je de eerste sessies onder de 250 graden moet blijven. Nu stond er verder geen bron bij, dus moeilijk te checken of het klopt en ik zou ook niet verbaasd zijn dat de 250 graden niets meer dan een urban myth is die fabrikanten maar in de handleiding zetten, want ja daarmee besparen ze misschien op garantieclaims zonder dat het extra kost.

Ik denk zelf dat ze een goedkoper keramiek gebruiken dat makkelijker breekt. Merk bijvoorbeeld duidelijk verschil al tussen KJ en BGE qua gedrag van de kamado. Komt mijn inziens door het keramiek
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan