BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

Loopt er dan zoveel regen in? En welk nadelig effect heb je daarvan?
Want normaal gezien is dat hier en daar een welgemikt drupje dat erin valt en dat verdampt meteen.

Het stroever lopen vinden de meesten net fijn, want dan valt ie ook niet meer dicht :ROFLMAO:

Die je hier post is door enkelen hier in gebruik. Zij gaan je daar wel een goed antwoord op geven. Dacht dat @Beun hem al zeker had.
 
Weet niet of dit draadje nog actief is, maar probeer het toch.

Zoals bij velen is nu ook bij mij de firebox gescheurd.
Gelijk keurig een nieuwe firebox opgestuurd gekregen dus de service is prima.
Enige probleem wat ik nu heb is dat de oude kolenmand niet meer goed past. Zit heel straks tegen de box aan en kan ik niet mooi er in laten zakken. Nu zag ik dat er wel een nieuwe kolenmand is voor deze fireboxen, iemand hier ervaring mee?

Ook past de ashtray van the basterd >2020 niet meer omdat deze nu ruimte rondom heeft waar het as kan vallen.
Benieuwd of iemand een alternatief weet.
 
Wat voor vuurbox heb je terug gekregen dan? Jet oude type of de nieuwe met die losse stenen? Mijn vuurbox was vorig jaar na een half jaar gescheurd terwijl deze al veel gebruikt was geweest. De vervangende, van het zelfde type blijft het volhouden tot nu toe.
 
Wat voor vuurbox heb je terug gekregen dan? Jet oude type of de nieuwe met die losse stenen? Mijn vuurbox was vorig jaar na een half jaar gescheurd terwijl deze al veel gebruikt was geweest. De vervangende, van het zelfde type blijft het volhouden tot nu toe.
Ik heb de nieuwe firebox gekregen met losse stenen. Alleen past nu dus de kolenmand en de asbak niet meer. Kolenmand is vervangbaar voor een nieuw model, maar de aspan is zo te zien alleen verkrijgbaar icm de GG large elite.
 
Ik heb de nieuwe firebox gekregen met losse stenen. Alleen past nu dus de kolenmand en de asbak niet meer. Kolenmand is vervangbaar voor een nieuw model, maar de aspan is zo te zien alleen verkrijgbaar icm de GG large elite.
Kan je ze hierover niet gewoon mailen? Is die oude kolenmand van GG zelf? Anders lijkt het mij dat zij dat op moeten lossen?

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SG met Tapatalk
 
Kan je ze hierover niet gewoon mailen? Is die oude kolenmand van GG zelf? Anders lijkt het mij dat zij dat op moeten lossen?

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SG met Tapatalk
Ik heb ze al gemaild hierover. Zit nog te wachten op een antwoord of ze mij tegemoet kunnen komen met in ieder geval de kolenmand. Vooruitlopend zat ik al te kijken naar een ander alternatief. Anders denk ik dat toch mijn voorkeur uitgaat naar de oude firebox als ik een nieuwe kolenmand en aspan(indien verkrijgaar) moet aanschaffen.
 
Kan je ze hierover niet gewoon mailen? Is die oude kolenmand van GG zelf? Anders lijkt het mij dat zij dat op moeten lossen?

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SG met Tapatalk
Zojuist het volgende bericht ontvangen van Grill Guru.

Dank voor je bericht.
Het oudere model charcoal basket past zeker in de nieuwe vuurbox in combinatie met het kolen rooster.
We hebben dit uitvoerig getest en dit belemmerd geen zuurstof toevoer.
Je dan deze dus gewoon gebruiken. De Ashbucket voor Bastard is echter niet geschikt.
We hebben geen oudere modellen vuurbox meer beschikbaar.


Komt er dus op neer dat ik de oude kole mand moet gebruiken icm het kolenrooster.
Vraag mij af waarom ze dan een nieuwe kolenmand hebben voor de nieuwe firebox.
Teleurstellend antwoord...
 
Zojuist het volgende bericht ontvangen van Grill Guru.

Dank voor je bericht.
Het oudere model charcoal basket past zeker in de nieuwe vuurbox in combinatie met het kolen rooster.
We hebben dit uitvoerig getest en dit belemmerd geen zuurstof toevoer.
Je dan deze dus gewoon gebruiken. De Ashbucket voor Bastard is echter niet geschikt.
We hebben geen oudere modellen vuurbox meer beschikbaar.


Komt er dus op neer dat ik de oude kole mand moet gebruiken icm het kolenrooster.
Vraag mij af waarom ze dan een nieuwe kolenmand hebben voor de nieuwe firebox.
Teleurstellend antwoord...
Ja ik heb ook een kolenmand waarvoor ik nu dus wel het kolenrooster erin moet zetten (was niet de originele van GG). Heb ook niet het idee dat dit de luchtdoorstroom belemmerd maar voelt wat onnatuurlijk. Succes ermee ...

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SG met Tapatalk
 
Maar jullie gebruiken het kolenrooster niet als jullie de kolenmand gebruiken?

Dat de ashtray van Basterd niet meer past is wel ruk. Aan de andere kant is de nieuwe firebox met losse segmenten wel stukken beter dan de oude firebox. De hitte kan veel beter zijn ruimte vinden waardoor de firebox niet snel zal barsten. Gaat veel langer mee zo.
 
De oude kolenmand <2022 past alleen met het kolenrooster er in. Daarom hebben ze waarschijnlijk ook een nieuwe kolenmand >2022 welke wel past zonder rooster. Nu geven zij dus aan dat het prima gaat met de oude kolenmand, maar dan wel met rooster. Voor de ashtray is geen oplossing te koop, alleen de meegeleverde asbak van de GG large elite. Wat mij betreft een down grade als ik nu de kolenmand icm ashtray niet meer kan gebruiken. Dst is super makkelijk qua schoonmaken en bbq opstarten.
 
Vooraf gezegd hebbende: ik heb oprecht vragen en bedoel het zeker niet bijdehand. In de Elite gebruik je toch ook het kolenrooster + kolenmand? Ik heb misschien iets gemist maar dat kolenrooster laat je er toch altijd in zitten?

En wat maakt het verschil met en zonder asbak? Bij beide hengel je met de aspook de as er aan de voorkant uit toch? Of til jij het hele binnenwerk er uit om de asbak te legen?

En als je echt gemak wil kan ik een Weber Summit aanraden 😁 As valt in de asbak en die tjoep je er zo onderuit. En er is altijd plek voor kolenmandjes.
 
Vooraf gezegd hebbende: ik heb oprecht vragen en bedoel het zeker niet bijdehand. In de Elite gebruik je toch ook het kolenrooster + kolenmand? Ik heb misschien iets gemist maar dat kolenrooster laat je er toch altijd in zitten?

En wat maakt het verschil met en zonder asbak? Bij beide hengel je met de aspook de as er aan de voorkant uit toch? Of til jij het hele binnenwerk er uit om de asbak te legen?

En als je echt gemak wil kan ik een Weber Summit aanraden 😁 As valt in de asbak en die tjoep je er zo onderuit. En er is altijd plek voor kolenmandjes.
DV_8_10501264_12_4c_NL_20220707210511.jpg
 
Ging niet helemaal goed met plaatsen, maar zo ziet dat er uit in de elite.
In mijn huidige situatie is de aspan gesloten.
Dat betekent divide and conquer er uit. Kolenmand uitschudden en asbak legen. That's it.
Nu moet je dus ook nog dat kolenrooster eruit halen en het as wegzuigen of met een pook eruit harken.
Een stuk meer handelingen, vandaar een downgrade voor mij.
 
In de elite gebruik ik het kolenrooster niet hoor alleen het kolenmandje anders heb je nog geen flow er door heen
 
waardeloze service van Grill Guru op dit vlak....


"We hebben je een nieuwe vuurbox verstuurd omdat deze duurzamer is en we het oude model niet meer voeren, de oude kunnen we je dus ook niet leveren.
De nieuwe vuurbox is een upgrade ten opzichten van het oude model. We leveren een optie die ontworpen is met het kolenrooster en te gebruiken is met het oudere model charcoalbasket.
Mocht je deze zelf willen upgraden met een nieuw model charcoalbasket sta je uiteraard vrij deze zelf aan te kopen. De ashpan van de elite hebben wij voor als nog niet beschikbaar voor losse verkoop.
We wensen je veel BBQ plezier en achten deze service aanvraag als gesloten.,,
 
waardeloze service van Grill Guru op dit vlak....


"We hebben je een nieuwe vuurbox verstuurd omdat deze duurzamer is en we het oude model niet meer voeren, de oude kunnen we je dus ook niet leveren.
De nieuwe vuurbox is een upgrade ten opzichten van het oude model. We leveren een optie die ontworpen is met het kolenrooster en te gebruiken is met het oudere model charcoalbasket.
Mocht je deze zelf willen upgraden met een nieuw model charcoalbasket sta je uiteraard vrij deze zelf aan te kopen. De ashpan van de elite hebben wij voor als nog niet beschikbaar voor losse verkoop.
We wensen je veel BBQ plezier en achten deze service aanvraag als gesloten.,,

Ik vind dat laatste zinnetje zo passief agressief.. Wat heb je in vredesnaam gezegd tegen ze dat dit hen een prima afsluiter leek? 🧐
 
Ik vind dat laatste zinnetje zo passief agressief.. Wat heb je in vredesnaam gezegd tegen ze dat dit hen een prima afsluiter leek? 🧐
Niks speciaals mijns inziens. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik de kamado nu niet meer zo kan gebruiken als waarvoor ik hem heb aangeschaft. (Passende kolenmand en aspan). Ik wilde daarvoor een oplossing zoeken en anders gewoon de oude firebox opnieuw geleverd krijgen.
 
Er is iets raars aan de hand met mijn GG Large volgens mij. Ik krijg de temperatuur hooguit met veel pijn en moeite tot 250/260 graden welke kolen ik ook gebruik. Onder en boven wagenwijd open en zonder schilden oid. heeft iemand dat nog meer toevallig?

Ik heb dezelfde aanpassingen gedaan als Nicon trouwens, ashtray, infinity caskey icm met de kolenmand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan