BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

Zelf heb ik een D&C erin liggen met alles in halve manen met 2 rvs halve roosters. 2 halve plate setters 1 halve gietijzeren rooster en halve plancha. Deze heb ik dacht ik gekocht bij alles voor kamado. Maar als even op Google kijkt vind je het zo. toen ik op zoek was stond erbij voor welke kamado het te gebruiken was.
 
Op zich wel, maar nu mag ik dus 3-4 maanden wachten op een nieuwe vuurbox. De vorige was uiteindelijk zo ver doorgescheurd dat het kolenrooster er doorheen viel. Dat wil ik niet nog een keer hebben... Maar Grill Guru zegt: gewoon blijven gebruiken.
Kolenmandje als oplossing? Werkt ook wel lekker moet ik zeggen😉
 
Ik heb in 2017 een Grill Guru Elite gekocht. Dit antracietkleurige, glad eitje (large) wordt compleet geleverd met o.a.:
RVS onderstel, Margriet, dekselhouder.
Halve maanstenen en roosters, chipfeeder, hoes, zijplanken, aspook.
We gebruiken hem erg veel. 1 keer vilt vervangen, meer niet. Ik ben er erg tevreden over.
 
Is een paar keer geweest dat ik dat dat de L te klein was, maar sinds ik een grid elevator heb is dat niet meer aan de orde geweest. Maar een XL staat wel echt machtig! Qua houtskool zal hij inderdaad wat meer verbruiken, maar aan capaciteit geen gebrek!
Ik denk dat ik voor XL ga. Mag van mijn vrouw kopen wat ik wil, zolang ik maar geen spijt krijg.

Nu op zoek naar een goede deal.
Hornbach lijkt nu de goedkoopste te zijn
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit meegemaakt dat mijn Large te klein was, zeker niet met die extra verhoging. Dan kun je zelfs op drie niveaus werken.
2 boston buds is geen probleem, zelfde geldt voor 12 spareribs. (Ikea bordenrekjes )

Extra voordeel voor de Large is dat er meer accessoires te koop zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Nog nooit meegemaakt dat mijn Large te klein was, zeker niet met die extra verhoging. Dan kun je zelfs op drie niveaus werken.
2 boston buds is geen probleem, zelfde geldt voor 12 spareribs. (Ikea bordenrekjes )

Extra voordeel voor de Large is dat er meer accessoires te koop zijn.
uiteindelijk toch besloten om voor de L van de AH te gaan.
De keren dat ik zoveel XL ruimte nodig heb is zo weinig dat het niet verantwoord is om voor de XL te gaan.

Bestelling is reeds bij de AH geplaatst en nu wachten wanneer het geleverd wordt...:giggle:
 
uiteindelijk toch besloten om voor de L van de AH te gaan.
De keren dat ik zoveel XL ruimte nodig heb is zo weinig dat het niet verantwoord is om voor de XL te gaan.

Bestelling is reeds bij de AH geplaatst en nu wachten wanneer het geleverd wordt...:giggle:
Gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier van hebben
 
Heb hier zelf sinds een 1.5 week een de GG XL.
1.5 week is natuurlijk niet lang om een volledige ervaring over te schrijven, maar tot dusver bevalt hij ons meer dan prima.
Alles werd keurig netjes geleverd, geen beschadigingen enz.

Wat ik wel gelijk gekocht heb op advies van andere is een kolenmand.
Beter voor je firebox, en er kan meer zuurstof bij komen, tot dusver prima.
Verder wat andere accessoires gekocht, zoals pizzasteen, 1min lighter, gietijzere rooster, drippan en spareribracks.

Afgelopen weekend 8 strengen spareribs bereid voor visite. Waren dik bevleeste spareribs en die pasten allen met gemak in de XL.


Wij zaten eerst te twijfelen over een Kamado Joe solo.
Echter toen begonnen onze kids "maar pap, er zou toch ook een jacuzzi in de tuin komen?" (onze tuin heb ik laatst helemaal verbouwd incl. overkapping enz.) Dus toen werd het budget gedeeld, en dus gekozen voor de GG XL.
Heb er tot dusver geen moment spijt van gehad.

Een vriend van een maatje van mij heeft al een behoorlijke tijd de GG Large, en zo doende ben ik daar op uitgekomen.
Hij was en is er nog steeds heel erg over te spreken.
Er zullen ongetwijfeld verschillen zitten in bouw eigenschappen en kwaliteit tussen bijv. de BGE, Kamado Joe, Primo enz.
Of dit soms het extreme verschil in geld rechtvaardigt, ik weet het niet.
Never the less, voor ons niks meer dan lof (tot dusver) voor de GG XL.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gebrek aan Grill Guru heeft niet lang geduurd en afgelopen weekend heb ik een GG Compact aangeschaft met onderstel. Pittig dingetje hoor :love:

DD75865E-E5FD-40F6-B012-4497E675571A.jpeg
 
Heb hier zelf sinds een 1.5 week een de GG XL.
1.5 week is natuurlijk niet lang om een volledige ervaring over te schrijven, maar tot dusver bevalt hij ons meer dan prima.
Alles werd keurig netjes geleverd, geen beschadigingen enz.

Wat ik wel gelijk gekocht heb op advies van andere is een kolenmand.
Beter voor je firebox, en er kan meer zuurstof bij komen, tot dusver prima.
Verder wat andere accessoires gekocht, zoals pizzasteen, 1min lighter, gietijzere rooster, drippan en spareribracks.

Afgelopen weekend 8 strengen spareribs bereid voor visite. Waren dik bevleeste spareribs en die pasten allen met gemak in de XL.


Wij zaten eerst te twijfelen over een Kamado Joe solo.
Echter toen begonnen onze kids "maar pap, er zou toch ook een jacuzzi in de tuin komen?" (onze tuin heb ik laatst helemaal verbouwd incl. overkapping enz.) Dus toen werd het budget gedeeld, en dus gekozen voor de GG XL.
Heb er tot dusver geen moment spijt van gehad.

Een vriend van een maatje van mij heeft al een behoorlijke tijd de GG Large, en zo doende ben ik daar op uitgekomen.
Hij was en is er nog steeds heel erg over te spreken.
Er zullen ongetwijfeld verschillen zitten in bouw eigenschappen en kwaliteit tussen bijv. de BGE, Kamado Joe, Primo enz.
Of dit soms het extreme verschil in geld rechtvaardigt, ik weet het niet.
Never the less, voor ons niks meer dan lof (tot dusver) voor de GG XL.

Goed bezig!
 
Wij hebben de compact een paar jaar nu en deze bevalt prima. Formaat is goed voor de kleinere gerechten, maar ondanks het compecte nog steeds genoeg ruimte tussen vuur en gerecht. Niet uitermate geschikt voor pizza, maar heb er al veel gerechten op gemaakt. Voor als ik meer ruimte nodig heb pak ik de masterbuild. Succes met je nieuwe aanwinst
 
Denk ook dat de Albert Heijn acties hier aan meewerken (en dat de Hornbach meegaat in prijs), want €599,- voor een complete Kamado incl. levering is natuurlijk geen verkeerde prijs.

Mijn Classic Large compleet met platesetter en hoes is vandaag geleverd. Voor deze chauffeur was ik nummer 4 van de dag.

Bekijk bijlage 38670

Bij mij komen ze ‘m woensdag leveren. Staat ie al op z’n wieltjes als ie uit de vrachtwagen komt? Ben bang dat ik ‘m anders nooit alleen de tuin in krijg…
 
Bij mij komen ze ‘m woensdag leveren. Staat ie al op z’n wieltjes als ie uit de vrachtwagen komt? Ben bang dat ik ‘m anders nooit alleen de tuin in krijg…
Meestal worden kamados in een doos op een minipallet geleverd. Ze hebben vast een steekwagentje waarmee ze m je tuin in willen rijden
 
Meestal worden kamados in een doos op een minipallet geleverd. Ze hebben vast een steekwagentje waarmee ze m je tuin in willen rijden
Dat was bij ons vanmorgen idd het geval. Grote doos op een pallet, werd met steekwagentje de tuin ingereden en precies neergezet waar ik wilde (y)
 
Laatst bewerkt:
Dat was bij ons vanmorgen idd het geval. Grote doos op een pallet, werd met steekwagentje de tuin ingereden en precies neergezet waar ik wilde (y)
Heb jij de L?

Zou ik dan de afmetingen van de doos mogen weten?
Dan kan ik kijken of het door de tuindeur kan.
 
Heb jij de L?

Zou ik dan de afmetingen van de doos mogen weten?
Dan kan ik kijken of het door de tuindeur kan.
Volgens de site van hornbach:

Lengte verpakkings maat
70 cm
Hoogte verpakkingsmaat
82 cm
Breedte van de verpakkingsmaat
63 cm
 
Dat was bij ons vanmorgen idd het geval. Grote doos op een pallet, werd met steekwagentje de tuin ingereden en precies neergezet waar ik wilde (y)
Dat was wel een feestje zeker toen die doos in je tuin stond? Ik weet dat ik als een kind zo enthousiast was om hem uit te pakken in ieder geval 😁
 
33C61875-084F-4E9D-B808-F591F21E5FC3.jpeg
Doos is niet meer in tact (natuurlijk gelijk uitgepakt vanmiddag 😄), maar volgens de pakbon die ik nog wel had iets groter dan wat de site van hornbach aangeeft…
 
Terug
Bovenaan Onderaan