BasBQ
Beef en Steak

Het EI voor de eerste keer gebruikt.

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Hier ligt het slachtoffer.
4bd282cf59c933a345b889ddd8997175.jpg

9b797320ffeae0659f87e05f355c4545.jpg


Houtskool van Dammers erin
55b843a8b506bcd7c939634992e281e1.jpg


3 aanmaakblokjes, aangezien ik niet laag&traag ging.
f4b80a37c61b5b51bb9e12b3245c17be.jpg


Heel stabiel, goeie tip van Frits. Draai je thermometer zo, dat de temperatuur die je wil bovenaan staat, dan kun je het van een afstand in de gaten houden.
75947179f56482e018a8444e9d79a8cd.jpg


Het eindresultaat, heel goed te eten. Erbij maar niet gebeurt, frites en eigengemaakte dragonmayo.
b39789cf148fe8d7754a3945c5e173e9.jpg


Hier het EI wat het allemaal zo goed heeft gedaan.
72ed030d929e259da85fb135fe19a2e7.jpg


Het oordeel? Waanzinnig zoals je zo'n BGE aansteekt, en hoe makkelijk te bedienen hij is. En stabiel ook, een heel klein beetje schuiven geeft snel resultaat.
Laat ik het zo zeggen, ik heb dit voor elkaar gekregen zonder mijn vriendje Dennis 6x hysterisch te bellen.... Eigenlijk wel jammer, dus ik bied hem nu al weer te koop aan ;).
Voor een eerste keer was ik echt onder de indruk, ik had nog nooit met houtskool gewerkt ook, dus alles was nieuw, en daar ben ik niet altijd even rustig onder ( hysterische stresskip).
Dus hier zit een zeer tevreden mens.
Nu is het tijd voor een neut, dat heb ik verdient. Vind ik zelf.
Proost.
 
Dominique,
Je bent de beste, ik heb je het allerhoogst staan.
Blij dat je zo genoten hebt van je eerste keer gebruik van je BGE.
Prachtig kippie
 
Het zijn zulke zalige eitjes.
Het laag houden is nog de meeste uitdaging.
Maar zo zuinig en onwaarschijnlijk stabiel.

Ik merk wel dat ik dat het grillen in het begin wat wennen is.
Een weber stook je toch wat anders, maar ook daar wen je makkelijk aan
 
Leo zei:
Dominique,
Je bent de beste, ik heb je het allerhoogst staan.
Blij dat je zo genoten hebt van je eerste keer gebruik van je BGE.
Prachtig kippie

mafketel ;)
 
weer een tevreden egg-a-holic erbij zo te horen ;)
 
jeroen78 zei:
Nou geweldig in ieder geval, blij dat het een succes is.
Toch maar gaan sparen dan???

Als je dat kunt, zou ik je het zeker aanraden hoor!
 
Je hebt ons lang in spanning laten zitten hoor! Maar heel geen slecht kippie voor een eerste keer ;)

Waarom de stress, als het niet lukt gewoon door blijven ademen en later nog eens proberen, en jullie hebben vast wel een snackbar in de buurt toch? ;D

 
Alle eerste keren zijn een beetje spannend dat maakt het leuk.
Fijn dat ie goed bevallen is.
 
Nosmo zei:
Je hebt ons lang in spanning laten zitten hoor!
Piet, ik kreeg zelfs commentaar vanuit Thailand, of ik mijn Ei nou eens ging aansteken, erg he? 
 
Ik heb nooit geduld om zo lang te wachten, ik zou m'n ei meteen dezelfde dag nog aansteken en desnoods alleen een paar frikandellen cremeren. Anders slaap ik 's nachts niet, ik ben dan net een klein kind op sinterklaas avond.  :-[

De rest van de tijd ben ik een gewoon klein kind, maar dat had je waarschijnlijk al door ;) 
 
Ziet er super uit en wat een goeie tip van Frits betreffende thermometer! Die neem ik mee!
 
Je hebt ons idd wel erg lang in spanning laten wachten op je eerste avontuur met je eitje jongedame  :)

Maar goed, het kippetje ziet er verdraaid lekker uit hoor. (dat dan weer wel)

Mac
 
Nosmo zei:
De rest van de tijd ben ik een gewoon klein kind, maar dat had je waarschijnlijk al door ;) 

Yep.... Whoehaa! ;)
 
Mac zei:
Je hebt ons idd wel erg lang in spanning laten wachten op je eerste avontuur met je eitje jongedame  :)
Mac
Sorry....;)
 
Zoals ik al gezegd had op facebook en door de telefoon, mooi kippie hoor!

En inderdaad wereld tip van Frits, doe het nu al een tijdje en dat scheelt een hoop getuur van afstand en gokken dat hij goed staat. Nu zie je zo of je wijzertje op 12 uur staat en je weet of alles goed gaat :D
 
Dat kippetje zag er goed uit. En dat het even duurde voordat je je BGE inwijdde snap ik wel, ik heb er sinds gisteren 1 staan (helaas alleen maar te leen, maar wel voor 2 maanden  :) ) Waarschijnlijk zal ik er pas as weekend gebruik van gaan maken (ik heb ook geen frikandellen in de vriezer om te cremeren  ;D )
 
Terug
Bovenaan Onderaan