Ik had een tijdje geleden hier iemand gezien die een run had gedaan waarbij zijn gehaktballetjes voor de pasta gerookt waren in kruiden. Dit sprak bij mij wel tot de verbeelding, dus dit was op mijn todo gekomen. Gister hadden de kids zin in pasta, dus 1 en 1 is 2!
De gehaktballen en saus waren geinspireerd door:
https://www.youtube.com/watch?v=33tOwPFPm6E
De saus had ik even op het fornuis gemaakt, inclusief de geluiden uit de video. "Straaaaiiight in", "a splasjjjj of thie vwiineee'.
Dus buiten ging ik van start met:
Kruiden rook pakketje.
Hier op de kolen gemikt ook "Straaaight innnnn":
Mijn ballen keurig in een grid gelegd en de saus ook op de Q om wat rook te ontvangen, BBQ op iets ongeveer op 115 graden voor iets van een uurtje, komt niet zo precies heus niet...
Detail shotje van ongerookte ballen
En zo stond het dan op tafel
Met wederom een detail shotje van de ballen
En dan het eindoordeel wat vonden we er van. Nou de saus was prima, moet nog een beetje getuned worden. De ballen waren heerlijk ondanks dat mijn dochter iets te veel parmezaan toegevoegd had. Maar de kruidenrook, tja daar proefde ik relatief weinig van terug. Gelukkig heeft de Pitmaster er zelf een uur ingezeten, want het rook wel heel lekker
.
De gehaktballen en saus waren geinspireerd door:
https://www.youtube.com/watch?v=33tOwPFPm6E
De saus had ik even op het fornuis gemaakt, inclusief de geluiden uit de video. "Straaaaiiight in", "a splasjjjj of thie vwiineee'.
Dus buiten ging ik van start met:

Kruiden rook pakketje.

Hier op de kolen gemikt ook "Straaaight innnnn":

Mijn ballen keurig in een grid gelegd en de saus ook op de Q om wat rook te ontvangen, BBQ op iets ongeveer op 115 graden voor iets van een uurtje, komt niet zo precies heus niet...

Detail shotje van ongerookte ballen

En zo stond het dan op tafel

Met wederom een detail shotje van de ballen

En dan het eindoordeel wat vonden we er van. Nou de saus was prima, moet nog een beetje getuned worden. De ballen waren heerlijk ondanks dat mijn dochter iets te veel parmezaan toegevoegd had. Maar de kruidenrook, tja daar proefde ik relatief weinig van terug. Gelukkig heeft de Pitmaster er zelf een uur ingezeten, want het rook wel heel lekker