BasBQ
Beef en Steak

Herb smoked meatballs and sauce

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik had een tijdje geleden hier iemand gezien die een run had gedaan waarbij zijn gehaktballetjes voor de pasta gerookt waren in kruiden. Dit sprak bij mij wel tot de verbeelding, dus dit was op mijn todo gekomen. Gister hadden de kids zin in pasta, dus 1 en 1 is 2!

De gehaktballen en saus waren geinspireerd door:
https://www.youtube.com/watch?v=33tOwPFPm6E

De saus had ik even op het fornuis gemaakt, inclusief de geluiden uit de video. "Straaaaiiight in", "a splasjjjj of thie vwiineee'.

Dus buiten ging ik van start met:
20150515-_MG_3737.jpg


Kruiden rook pakketje.
20150515-_MG_3739.jpg


Hier op de kolen gemikt ook "Straaaight innnnn":
20150515-_MG_3740.jpg


Mijn ballen keurig in een grid gelegd en de saus ook op de Q om wat rook te ontvangen, BBQ op iets ongeveer op 115 graden voor iets van een uurtje, komt niet zo precies heus niet...
20150515-_MG_3742.jpg


Detail shotje van ongerookte ballen
20150515-_MG_3743.jpg


En zo stond het dan op tafel
20150515-_MG_3751.jpg


Met wederom een detail shotje van de ballen
20150515-_MG_3753.jpg


En dan het eindoordeel wat vonden we er van. Nou de saus was prima, moet nog een beetje getuned worden. De ballen waren heerlijk ondanks dat mijn dochter iets te veel parmezaan toegevoegd had. Maar de kruidenrook, tja daar proefde ik relatief weinig van terug. Gelukkig heeft de Pitmaster er zelf een uur ingezeten, want het rook wel heel lekker :D.
 
Ziet er goed uit, je kan zo ontzettend veel met gehakt maken.. variatie genoeg :)
 
Fijne ballen!
 
Emiel, wil graag en bal van je proeven.
 
Kom maar hier met je ballen! ( en het " zo precies komt het niet", laat ik even gaan. Oeps, mislukt =)) )
 
jij hebt wel hele lekkere ballen  ;)
 
proefde je wel rooksmaak, of dat ook niet? ik heb wel eens op laurier gerookt en dat geeft echt veel smaak. als nieuw experiment heb ik hazelnoot-schillen bewaard om op te roken, schijnt ook te gaan.

ik heb ook wel eens kruiden of specerijen op de kolen gegooid maar twijfel ook of ik het dan echt proef. alleen bij de op thee gerookte kip had ik het idee dat ik het verschil proefde met de 'normale' op beukenhout gerookte kip.

dat paul frank bord is jouw plek aan tafel zekers?  :p
 
Nou ik kon de rooksmaak niet echt terughalen. Ondanks dat er wel de optische smokering was.
Maar het rook buiten echt fantastisch, maar of je het daar nu voor moet doen.

Enne tuurlijk is dat bord van mij, ik heb er ook bij passend bestek bij ;). Ok, OK het is van mijn jongste dochter, die helemaal Paul Frank gek is....
 
New balls please... :D
 
Dat roken op kruiden lijkt mij ook geinig, maar op d'een of d'andre manier vergeet ik dat steeds te doen.
Hoe dan ook, die ballen van jou zien er wel heel pico uit! En de hele combinatie lijkt me ook zaligmakend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan