Hier heb ik thuis ook een paar "moeilijke" eters
De vrouw heeft genoeg aan 1 stukje vlees ofzo, maar alles met kaas erop is dan wel weer goed, of champignons gevuld of op een stokje ofzo.
De dochter die eet dan ook champignons. Maar voor de rest blijft ze dan ver weg van de groenten. Maar een stukje vlees is nooit echt een probleem, zelfs zalm van de bbq ofzo geen enkel probleem
Iets met BBQ saus vind niemand hier thuis lekker (inclusief ik).
De zoon is de moeilijkste, die heeft het liefst mini pensen van Noyen (en dat zijn echt wel de beste). Maar die verkopen ze vanaf Mei t/m Juli misschien Augustus nog ergens te vinden. Dus 1 a 2 vakken in de vriezer volsteken. En voor de rest eens een ander worstje
Nu gehaktbrood dat vinden ze dan wel weer lekker.
Scampi's gaat er bij iedereen dan wel weer vlot in.
Pizza = no problemo
Smash burgers = no problemo
Gewone hamburges = gaat er ook wel in bij iedereen
Varkenshaasje gaat er ook nog wel in
Maar een kippen of rundssaté dat hoeft er niet echt op (de dochter en de vrouw zullen misschien een stukje eten)
Owja en zo van die balletjes dat eten ze af en toe ook nog wel eens.
Maar ongeacht de houtskool, er zijn veel mensen die bepaalde kruiden niet lekker vinden. Als ze scampi's eet bijvoorbeeld, paar stokjes maken. 1ntje natuur, 1ntje met bijvoorbeeld wat paprika en x. 1ntje maken met x en y. En dan moet zij zeggen welke ze de beste vind. Moet je wel goed onthouden wat wat is. Of het vlees dat ze het lekkerste vind bijvoorbeeld, dat eens gewoon "puur natuur" bakken zonder kruiding en nog een stukje met wat kruiding op. En dan vragen wat is het lekkerste. Als het puur natuur ook niet lekker is, dan is het echt wel de grillsmaak. Nu als je een gas bbq hebt, kan je dat ook eens doen op een gasbbq. Zelfde natuur
Maar wat hier grappig is bij de kinderen ... Dus voor heel veel dingen doen ze moeilijk, maar gaan ze wel sardines eten, sprot, gerookte makreel, ansjovis en maatjes. Wat de meeste kinderen van 6 en 9 nu bijvoorbeeld niet zouden eten. Maar mosselen daar halen ze hun neus dan weer voor op. Maar rode kool .... nee dat eten we dan niet. Alleen worteltjes, appelmoes, pasta. De dochter wilt ook wel eens prei en boontjes, maar voor de zoon is dat ... bweikes. Onlangs een supersimpele, maar o zo lekkere pasta gemaakt met prei ... De zoon zag het, het is niet lekker ... en je mag doen wat je wilt, het is en het blijft niet lekker. Maar voor mij is denk het grootste probleem: als ze al beslist hebben dat het niet lekker is voor ze het ook proeven zal dat niet wijzigen
Nu mijn 1ste petekindje bijvoorbeeld die eet bijna niks ... Mozarella, Tomaat, aardbeien en misschien een stukje kip ofzo ... probeer daar maar eens iets voor te maken. Sommige zijn nu eenmaal moeilijk, maar ze moeten beseffen dat het niet altijd x kan zijn
Conclusie: dus als ik bbq ben ik zelf "beperkt" want een groot stuk vlees, dat mag ik alleen opeten. En ik moet altijd meerdere dingen voorzien met als resultaat dat ik voor mij altijd voor 2 dagen vlees heb (dat vind ik nu niet zo bijzonder erg
)