BasBQ
Beef en Steak

Help de boeren de lente door

even inhakend op de post van El Fumarole,  in een ver verleden al eens ergens gelezen, er ontbreeken gewoon mooie vleesgerechten in de Nederlandse keuken.
om ons heen kennen alle landen een historie van vlees gerechten maar hier in ons kleine landje hebben we eigelijk nooit iets ontwikkeld wat zich kan meten met bv. de Franse keuken.
in het kort, als jij blijft roepen in de woestijn kom ik naast je staan ;)
 
El Fumarole zei:
In landen waar mensen meer met gezond eten en koken bezig zijn, zoals Frankrijk en Itali?, zie je vanzelf dat de markt daarop inspeelt door meer mooie produkten te gaan (blijven?) leveren.

Zo werkt het marktprincipe in de meeste gevallen.
Wij vragen en de markt levert.

Alleen bij Apple werkt het andersom ;)
 
Alleen bij Apple werkt het andersom ;)
[/quote]

jij werkt zeker niet bij de appie  :)
 
Leo zei:
Alleen bij Apple werkt het andersom ;)

jij werkt zeker niet bij de appie  :)
[/quote]

Bij de appie heb ik ook gewerkt, ongeveer 12 jaar
 
Ben het wel eens met bovenstaande comments. De Nederlandse keuken gaat vooral om "eten omdat het moet". Als je ziet wat voor smakeloze hap veel mensen op tafel durven zetten, kan ik het niet anders omschrijven. Velen van ons zijn ermee groot gebracht, dus het vloeit niet door de aderen. Alleen hobbyisten, zoals wij steken er veel tijd in. Wat denk ik wel klopt is dat het aantal hobbyisten is toegenomen de laatste jaren. En daar vestig ik mijn hoop maar op.

Zo. Genoeg gel*ld. Waar liggen mijn ecobrasa's en mijn starter......  :p
 
Dus eigenlijk ben ik hier heel goed bezig met de opvoeding...

Toen we een keer uit pure nood diepvries patat kochten keek mijn dochter HEEL raar naar wat voor zak ik pakte...
"papa, wat is dat?" "Daar zit patat in Mara" "maar maak je die dan niet zelf?" "Vandaag niet schatje"
De vrouw aan de andere kant van de vrieskist rolde nog net niet om van verbazing  :p

Oma kreeg er recent ook van langs, haar pannenkoeken (mix van Koopmans) waren smakeloos volgens mijn dochter... Die van papa, die waren pas lekker! Receptje van bloem en boekweitmeel ;)

En zo heeft ze tot redelijke chefs aan toe weten te beledigen met prul producten ;)

Maar ja, als je niet beter weet....
 
Nederlanse keuken eten omdat het moet?
Ik zat altijd bij de buurman te eten omdat hij heerlijk hollands kookte.
Bloemige aardappeltjes, precies goed sappige gehaktballen of andere vleesjes, bloemkool met een papje hmmmm prachtige jeugdherinneringen en eens in de week....... draadjesvlees(ben zelf indo, dus mama maakte altijd rijst of glazige aardappels).
Het ligt mijns inziens simpelweg aan de mate van interesse die je hebt voor smaak en kunde.
 
El Fumarole zei:
Zo heb ik afgelopen week een elftal collega's kennis mogen laten maken met hoe BBQ ook kan zijn: MOINK ball's, gevulde champignons, salade van vers gegrillde groenten met gerookte knoflook, Garnalenspiezen met limoenboter, Sat? met verse pindasaus, Bobby Flays zalm, lamsrackjes en gesmoorde ananas.
Hey ik ben ook een collega  ::) Enne ik ken een collega die als hobby schapen fokt en lamsvlees kan leveren  ::)

alvon zei:
even inhakend op de post van El Fumarole,  in een ver verleden al eens ergens gelezen, er ontbreeken gewoon mooie vleesgerechten in de Nederlandse keuken.
Wat ik altijd heel apart vind, als ik zie hoeveel vee wij in Nederland houden, dus aan 'grondstoffen' geen gebrek. Zou het ook te maken kunnen hebben met hoe wij ons leven lijden, de enorme focus op hoge efficientie is nu niet de beste voedingsbodem om uren in de keuken te staan voor een maaltijd die je ook in 5 minuten uit de magnetron tovert.
 
structor zei:
Wat ik altijd heel apart vind, als ik zie hoeveel vee wij in Nederland houden, dus aan 'grondstoffen' geen gebrek.

Maar 10 tot 15% hiervan gebruiken we zelf, de rest gaat naar het buitenland.
 
Bert zei:
structor zei:
Wat ik altijd heel apart vind, als ik zie hoeveel vee wij in Nederland houden, dus aan 'grondstoffen' geen gebrek.

Maar 10 tot 15% hiervan gebruiken we zelf, de rest gaat naar het buitenland.

Ja, en wij voeren dan weer extra mager en supergoedkoop rundvlees uit Afrika in (anders wordt ons gehakt te vet), en kip uit Brazili?.
 
Nosmo zei:
Bert zei:
structor zei:
Wat ik altijd heel apart vind, als ik zie hoeveel vee wij in Nederland houden, dus aan 'grondstoffen' geen gebrek.

Maar 10 tot 15% hiervan gebruiken we zelf, de rest gaat naar het buitenland.

Ja, en wij voeren dan weer extra mager en supergoedkoop rundvlees uit Afrika in (anders wordt ons gehakt te vet), en kip uit Brazili?.

Ja en daar krijgen we vanuit Brussel dan weer de nodige export en import subsidies voor die we eerst zelf mogen betalen ???
 
Mw. BBQ68 zei:
Nederlanse keuken eten omdat het moet?
Ik zat altijd bij de buurman te eten omdat hij heerlijk hollands kookte.
Bloemige aardappeltjes, precies goed sappige gehaktballen of andere vleesjes, bloemkool met een papje hmmmm prachtige jeugdherinneringen en eens in de week....... draadjesvlees(ben zelf indo, dus mama maakte altijd rijst of glazige aardappels).
Het ligt mijns inziens simpelweg aan de mate van interesse die je hebt voor smaak en kunde.

Da's eigenlijk ook wat ik bedoel, want natuurlijk kun je hollandse kost ook met liefde en smaak maken. Laat daar geen misverstand over bestaan! Ben zelf gek op heerlijk draadjesvlees!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan