BasBQ
Beef en Steak

Hellupp ik krijg mn Q niet schoon

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Enkele weken geleden heb ik zalm gerookt. Door dat koud roken is er in de kap van mn Q een lelijke aanslag ontstaan... gewoon goor om te zien. En dat wil ik eraf poetsen maar wat kan ik het beste gebruiken?

Heb al van de weber foam gebruikt, dubro ontvetter, brillosponsjes en schoonmaakazijn.... (alleen voor de kap he.... rest was afgedekt zodat daar die rommel niet aan kwam)

Iemand nog een idee??

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
@noskos was me net voor, Dasty.
Wat er in die handel zit weet ik niet maar het maakt wel heel erg goed schoon, en als dat niet mocht werken dan een fles van dit sul bij de Action of Vomar dan vliegt de troep ook zo van de onderdelen af.

IMG_20220428_095110.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Mag ik degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooit? Waarom zou je al deze chemicaliën/rommel je bbq in willen gooien? Ik heb zelf geen Weber, maar schoonstoken is neem ik aan ook een optie?
Geprobeerd maar werkt niet...:(

heb alle pitten op hoog vuur gezet en 3 uur laten branden... is wel iets schoner maar niet veel helaas.
 
Dasty van de Wibra.
Moet volgende week toch naar de stad dus kan ik dat wel eens meenemen. kijken of het werkt. heb nu nog eens de dubro ontvetter genomen kijken of dat ook helpt. roosters en zo eruit ontvetter erop en poetsen maar
 
Ik vermoed dat de kap Inox is, juist?
Dan zou je kunnen gaan schuren met vim schuurpoeder bvb.
Als al die verschillende ontvetters en warm stoker je niet helpen.
Het schuren is een intensief jobke🙂
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze , beter is er niet 😉
Screenshot_20220501-110441_Samsung Internet.jpg
 
Mag ik degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooit? Waarom zou je al deze chemicaliën/rommel je bbq in willen gooien? Ik heb zelf geen Weber, maar schoonstoken is neem ik aan ook een optie?
Juist! Weber's gewoon ff dik over de 250c jagen en daarna borstelen waar nodig.
 
Nat maken en daarna schoonkrabben met een kunststof krabbertje van de Alie.
Even zoeken op "Fornuis Rand Schoonmaken" Ik gebruik die dingen voor de jaarlijkse schoonmaak van de ketel.
Werkt prima en je maakt er niks mee kapot

1216537711982138325.jpg
 
Maar waarom laat je het niet zo? Over een jaar heb je een mooie egale donkere binnenkant 😉 Je houdt hem toch niet schoon.
 
Rem reiniger poets ook als een malle,..

Nee ik poets mijn Weber kogel al jaren niet meer,. Zo nu en dan alleen een borstel er door heen om de as er uit te halen.

Vergeet niet om de BBQ na het schoonmaken (met chemische troep) even goed op te stoken voor je er vlees op doet!
 
Enkele weken geleden heb ik zalm gerookt. Door dat koud roken is er in de kap van mn Q een lelijke aanslag ontstaan... gewoon goor om te zien. En dat wil ik eraf poetsen maar wat kan ik het beste gebruiken?

Heb al van de weber foam gebruikt, dubro ontvetter, brillosponsjes en schoonmaakazijn.... (alleen voor de kap he.... rest was afgedekt zodat daar die rommel niet aan kwam)

Iemand nog een idee??

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
in de mijne is dat niet hard aangekoekt, ik kan het er altijd met de blik en veger afborstelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan