BasBQ
Beef en Steak

Heerlijke Spiffburger

 

solexfrank

Stoker
Berichten
408
Het moest er vandaag maar eens van komen eindelijk.
DE overheerlijke Spiffburger stond op het menu  , was een afspraak met 2 neven die ik had uitgenodigd om te komen eten .
Was eigenlijk de bedoeling om spareribs te eten maar daar was ik te laat mee om te halen.
Zo stond ik dus vanochten om 8.15 bij de Plus om het een en ander in te slaan voor de hambugersessie van vandaag.

2 kilo rundergehakt , wat sla en rode uien , de rest was thuis voorradig.
S'morgens gelijk met mijn dochter aan de gang om alles klaar te maken , ik de vieze handen en zij alles aangeven :D


Nadat alles gemengd en gekneed was en verwerkt tot heerlijke hamburgers van 180 gr ;) en gewikkeld in de folie voor opslag in de koelkast moesten we nog aan de gang om alles weer opgeruimd te hebben voordat moeders naar beneden kwam voor haar ontbijt.
Mijn dochters stonden al om half 10 vanochtend te watertanden maar moesten toch nog even geduld hebben :p
Om 17.00 uur de bbq voor de dag gehaald en wat briketten aangemaakt voor de smulpartij, helaas was het weer even wat minder maar niet slecht genoeg om niet te eten :D


De hambugers aan beide zijde een minuut of 4 gegrild op ong 180 gr, daarna de broodjes even op de bbq en snel verder met het vullen van de broodjes.
Inmiddels nog een paar eitjes gebakken en wat ontbijtspek om het broodje kompleet temaken .
Dit uiteraard ook op de bbq , ik heb een bakplaat overgehouden van zo'n elektrisch bakplaat wat kapot is gegaan.
Dat werkte goed op de bbq, helaas daar geen foto's van genomen .

Nog even en het feest kan beginnen :)) :))
Broodjes waren kompleet : sla - hamburger - rode uienringen - sausje gemaakt door mijn neef - kaas - gebakken ontbijtspek - tomaat - augurk.
Eindelijk klaar , eten maar .....

De hamburgers zijn met een 9.5 goedgekeurd.
Dat laatste halve punt krijg ik aanstaande vrijdag als ik ze nog eens uitnodig want er zijn nog 6 hamburgers over ;)
Dit had ik bewust gedaan voor het geval ze nog honger zouden hebben na 1 zo'n broodje.
Bedankt voor het kijken .
 
die raak je nooit meer kwijt, heerlijke burgers hoor  :)
 
Fantastisch lekker. Ziet er goed uit!9
 
Lekker!
 
Zien er heerlijk uit :D
 
Lekkere burgers! En kijk maar uit voor je het weet hebben ze bedacht dat het vrijdag burgerdag is en komen ze elke week :)
 
Lekker, mooie burgers!
 
Richard Soeteman zei:
Lekkere burgers! En kijk maar uit voor je het weet hebben ze bedacht dat het vrijdag burgerdag is en komen ze elke week :)

Haha ,  ik heb het geluk dat het geen straf is  :D
 
Lekker hoor!
 
Heerlijk, krijg spontaan honger!
 
Terug
Bovenaan Onderaan