BasBQ
Beef en Steak

heerlijke kip sate's

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
Op vakantie heb ik heerlijke sate's op, ik was zo brutaal om het recept aan de bediening te vragen en die kwam terug met een ingredi?nten lijst van de kok..
nu moet ik alleen nog uitvogelen welke hoeveelheden ik aan moet houden... wellicht kunnen jullie daarbij helpen :)

Ingredi?nten:
- kippendijen
- sambal
- knoflook (vers)
- kerrie poeder
- ketjap
- Chinese 5 kruiden
- olijfolie (klein beetje)

dit alles mixen en een nachtje laten marineren stond er bij.

Zelf zat ik te denken aan deze samenstelling:
- 500gr  kippendijen 
- 1 tl  sambal
- 2 teentjes  knoflook (vers) 
- 1 tl  kerrie poeder
- 5 el  ketjap   
- 1 tl  Chinese 5 kruiden   
- olijfolie (klein beetje)

wat denken jullie er van?
 
ik doe zelf geen olie in de marinade, ik zou zeggen zo min mogelijk.  ;)

verder heb ik het natuurlijk niet gegeten dus ik weet niet hoe zoet het was (ketjap manis) en hoe pittig (sambal, bovendien zijn er nogal veel soorten sambal!) en hoe heftig de knoflook smaak was.

je verhoudingen zijn nu op zich goed, bijna als de danbras sate, dus lijkt me een goed startpunt.  :p

en dan vooral goede ketjap en goede sambal nemen, ik denk dat dat het verschil maakt!
 
verhouding is goed...
alleen ik zou sambal weg laten!
en ipv ketjap gebruik ik sambalketjap.
te krijgen bij de toko ( erg lekker)
 
Marieken zei:
ik doe zelf geen olie in de marinade, ik zou zeggen zo min mogelijk.  ;)

verder heb ik het natuurlijk niet gegeten dus ik weet niet hoe zoet het was (ketjap manis) en hoe pittig (sambal, bovendien zijn er nogal veel soorten sambal!) en hoe heftig de knoflook smaak was.

je verhoudingen zijn nu op zich goed, bijna als de danbras sate, dus lijkt me een goed startpunt.  :p

en dan vooral goede ketjap en goede sambal nemen, ik denk dat dat het verschil maakt!

Marieken +1

Voor de ketjap gebruik ik meestal Ketjap merk A.
Met die sambal heb je wel een punt.
Laatst heb ik bij een keer een bij een Indies gerecht wat sambal genomen (stond geen waarschuwing bij) maar ik heb er de volgende dag flink last van gehad. :D
Wat was die heet.
Dus moeilijk om de juiste hoeveelheid te bepalen.   
 
Terug
Bovenaan Onderaan