BasBQ
Beef en Steak

Heel weekend BBQ'en

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
De feestdagen zijn weer begonnen. Dat betekent naast veel gezelligheid, natuurlijk ook lekker eten.
Ik ben weer volop aan het BBQ'en sinds ik vorige week mijn zak Dammers houtskool en greekfire briketten heb gehad.
Wat een verademing in gebruik t.o.v. de tuincentrum/supermarkt spullen, wauw!

Dit weekend ivm Sint-bezoek, besloten eens lekker los te gaan op de BBQ.

Vrijdag

De nodige voorbereidingen.
Moinkballs voorgedraaid. Die had ik woensdag al geprobeerd volgens het recept van Noskos, echt heel goed! Die kruidenpaneer houd ik er zeker in!

IMG_20151204_WA0007.jpg


IMG_20151204_WA0010.jpg


Verder 2x saus gemaakt; Weber Texas BBQ saus (ook voor de moinks natuurlijk) en Weber's secret sauce (beiden uit het "Big Book of Burgers")

20151204_145532.jpg


Als laatste meteen alles klaargezet (2 starters vol) voor de zaterdag zodat ik meteen doorkon.

Zaterdag

Rond 5'en de eerste starter aangejaagd en vervolgens de Moinks gegrilled en gerookt met hickory woodchips. Was wel een beetje mistig in de tuin ;)
Ze vielen prima in de smaak!

20151205_171708.jpg


20151205_171848.jpg


Daarna de 2e starter erbij om op hogere temperatuur de rest te bereiden.
Begonnen met champignons met kruidenkaas en bieslook.

IMG_20151205_WA0020.jpg


Helaas is het daar ook bij gebleven, want het bezoek zat al aardig vol.

Zondag

Nouja, dan zondag maar verder.
Mijn eerste probeersel "Sloppy Joe's". Ik moet zeggen; Goed gelukt, maar voor verbetering vatbaar.
Nog wel een beetje zoeken qua ingredi?nten; Ik had paprika, bosui, champignon als groenten, en ketchup / worchester / mosterd / bruine suiker. Zou volgende keer toch gewone ui en BBQ saus doen. Miste vooral wat pittigheid ondanks de jalapeno. Dat heb ik opgelost met wat extra chilipoeder. En volgende keer iets minder zuinig met de saus, het mag wat smeu?ger.

20151206_190054.jpg


20151206_190608.jpg


20151206_191002.jpg


20151206_193716.jpg


Als bijgerecht hierbij nog snoep-paprikaatjes met geitenkaas en honing.

Al met al een geslaagd weekend!
Bedankt voor het lezen.
 
dat is een heel weekend genieten geweest
 
Lekker weekend zo!
 
Lekker bezig, ziet er goed uit.
 
Leuk he,zo'n weekend in dd weer met je Q. Ziet er allemaal erg lekker uiut
 
Ziet er goed uit! Hoe lang kun je die saus bewaren, of heb je daar nog geen idee van?
 
Gilles zei:
Ziet er goed uit! Hoe lang kun je die saus bewaren, of heb je daar nog geen idee van?

Hooguit een paar weekjes, in de koelkast. Deze gaat de kerst niet halen iig ;)
Combinatie koeling-wekpot helpt overigens wel mee aan de houdbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan