Probleem met KPN Experia V10a en HeaterMeter V5
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn HeaterMeter V5 te koppelen aan het Wifi netwerk bij mijn dochter, helaas tot nu toe zonder resultaat.
De HeaterMeter scande bij mij thuis probleemloos het aanwezige WiFi netwerk en kon direct worden toegevoegd.
Bij dochterlief is de HeaterMeter met netwerkkabel aan de KPN Experiabox V10a prima te zien en krijgt ook eigen IP adres. (deze ligt in de goede range, t.w. 192.168.2.162)
IP adres ingeven in de browser, waarna inloggen en in het configuratiescherm komen loopt prima.
Zodra de gebruikelijke stappen van procedure dienen te worden gevolgd "Network -> WiFi -> Scan" is het echter afgelopen met de pret.
De HeaterMeter laat geen netwerk zien die kan worden toegevoegd.
Voor alle zekerheid heb ik de HeaterMeter nogmaals thuis getest en zie daar: 3 wifi netwerken zichtbaar beschikbaar om toe te voegen.
Het probleem is dus lokaal bij mijn dochter te zoeken.
Ik heb in de Experia router zelf gecheckt of de Wifi van zowel 2.4 als 5 Ghz aanstaan en of de SSID niet is uitgeschakeld. Alles staat zoals het hoort.
Met Piet (Nosmo) had ik nog even kort contact, zijn opmerking was om ook nog even te kijken naar de Wifi kanalen, bijvoorkeur niet automatisch maar kanaal 1 of 10 inschakelen.
Ook dit bood geen soulaas.
Volgens KPN op hun forum worden firmware updates automatisch gepushed naar de boxen, dus een firmware update zal niet noodzakelijk zijn.
Wie heeft er met Experia soortgelijke ervaring en mogelijk de oplossing voor dit vervelende probleem?
In de afgelopen 6 jaren heb ik diverse HeaterMeters in mijn bezit gehad, deze zowel bij mijzelf als anderen ge?nstalleerd, het fenomeen waar ik nu tegen aan loop is echter niet eerder voorgekomen.
Ik wacht met belangstelling op eventuele reacties!