BasBQ
Beef en Steak

Handvat kamado joe classic 2

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.845
Sinds 1,5 jaar heb ik een Kamado joe
Deze bevalt me super, alleen.......

Het handvat. Dat is gegoten degelijk plastic, maar doet afbreuk aan de kamado.
Ik vind dat goedkoop aan doen en aangezien je het vaak vast hebt ben ik aan het zoeken naar een alternatief.

Omdat het een gegoten handvat is vind je, denk ik, vrijwel geen custom handvatten.

Heeft er iemand een goede tip?
 
Zoiets bijvoorbeeld, maar deze gast heeft die beugel eerst los gesmolten van het handvat. Dat zie ik dan weer niet zitten.
fb09a6ee704eeebe4c72b40da96b3daf.jpg
 
kan je niet beter een compleet nieuw handvat maken, dus ook een nieuwe beugel waar je vervolgens de handgreep weer op monteert?
heb ff wat foto's bekeken, maar het "complete" handvat zit vast met 2 dopmoeren?
dan heb je de originele ook nog liggen in geval van een garantie dingetje
 
kan je niet beter een compleet nieuw handvat maken, dus ook een nieuwe beugel waar je vervolgens de handgreep weer op monteert?
heb ff wat foto's bekeken, maar het "complete" handvat zit vast met 2 dopmoeren?
dan heb je de originele ook nog liggen in geval van een garantie dingetje

Ja, das een goeie.
Zal van de week eens bij de bouwmarkt kijken of ik niet iets van een beugel of beugels kan vinden.

Of anders misschien een handvat van de kj1.
 
Laatst bewerkt:
meteen rvs nemen uiteraard
succes
 
Kan je niet het kunststof er af slopen en vervangen door hout. Je boort er twee gaten in en in het hout zet je een messing rampamoer en met rvs boutjes schroef je ze vast. Wil je kleine stukje hout die speciaal zijn google dan eens op wooden penblanks. Wel even kijken dat ze dik genoeg zijn. Ook kan je nog kijken naar knive scales. Voor de versies in acryl of polyester zou ik ivm de warmte niet gaan. Persoonlijk vind ik dessert ironwood erg mooi. Maar dat is echt lastig in topkwaliteit te krijgen.
 
Dank je. Ik heb genoeg inspiratie.
Zo te zien ga ik het inderdaad zelf moeten doen.
Wordt vervolgd, eens op zoek naar een mooi stukje hout.
 
Waarschijnlijk ben je op zoek bent naar zoiets: KJ Handle, maar zie dat hij helaas niet past op de kunstof handvaten van de huidige KJ's

Of deze voor de BGE Liefhebbers: BGE Handles op hun eigen website verkopen ze daarbij ook handvaten voor Webers
 
Laatst bewerkt:
Bij bge zijn het gewoon 2 houten helften. Kan dat daar ook? Dat kunststof krijg je er Wel af.

20201005_161052.jpg
 
Dank je. Ik heb genoeg inspiratie.
Zo te zien ga ik het inderdaad zelf moeten doen.
Wordt vervolgd, eens op zoek naar een mooi stukje hout.
wil je delen hoe je het opgelost hebt? Ikben het nl met je eens.
ook de plastic plankjes vind ik minder. twijfel nog over inbouwen of plankjes vervangen voor wat mooi hout.
 
Nog niet opgelost. Ben er nog mee bezig.

Heb al wel deze beugels gevonden, dan hoef ik het handvat niet te slopen. Zwarte heb ik nog niet gevonden.
 
Houten handvatten zijn mooi. Hoe lang blijven ze mooi buiten? Elk jaar afschuren en lakken? Regelmatig in de olie zetten. Het kan allemaal, alleen doen heel weinige het. Ik overweeg ook om Het plastic handvat van mijn preformer te slopen en te vervangen. Deze is echter al wat ouder en de deksel heeft schade gehad. Dus eerst maar eens kijken of ik een nieuwe deksel goedkoop kan scoren.
Voor diegene die hun Q willen pimmen kijk eens bij penblanks. Alle kleuren leverbaar en nog veel meer. Je kunt ook kiezen voor gestabiliseerd hout.
https://www.houtdraaiwerken-penkits.nl/product-category/pen-blanks/acryl-voor-pennen/ Hier zijn ze in nederland het goedkoopst bij mij weten.
Niet de meeste keus maar dan moet je naar usa. Ik weet niet hoe heet het acryl mag worden.
 
Dan zou ik teak nemen.
 
Ik ben principieel tegen teak . Maar komt goed, heb de tijd.
Deze pen blanks zijn trouwens net te klein, ze zouden minimaal 3x3 moeten zijn,.
 
Houten handvatten zijn mooi. Hoe lang blijven ze mooi buiten? Elk jaar afschuren en lakken? Regelmatig in de olie zetten. Het kan allemaal, alleen doen heel weinige het. Ik overweeg ook om Het plastic handvat van mijn preformer te slopen en te vervangen. Deze is echter al wat ouder en de deksel heeft schade gehad. Dus eerst maar eens kijken of ik een nieuwe deksel goedkoop kan scoren.
Voor diegene die hun Q willen pimmen kijk eens bij penblanks. Alle kleuren leverbaar en nog veel meer. Je kunt ook kiezen voor gestabiliseerd hout.
https://www.houtdraaiwerken-penkits.nl/product-category/pen-blanks/acryl-voor-pennen/ Hier zijn ze in nederland het goedkoopst bij mij weten.
Niet de meeste keus maar dan moet je naar usa. Ik weet niet hoe heet het acryl mag worden.

doe ik nooit, gewoon geregeld eens vastnemen met vettige pollen, dan is het hout vanzelf geolied :ROFLMAO:.
Ik merk dat mijn BGE handvat donker is geworden door het met huile handen vast te nemen.

Als ik tijdens de voorjaarskuis het dan met Dasty afkuis wordt het ineens een aantal tinten lichter.
 
Ik ben eigenlijk wel blij met dat kunstof van de KJ dat blijft tenminste mooi.
Ik heb er naast een Bastard staan wat een drama al dat hout èèn groot schimmel paradijs.
Ze staan beide overdekt kan geen regen bij.
 
Ik ben eigenlijk wel blij met dat kunstof van de KJ dat blijft tenminste mooi.
Ik heb er naast een Bastard staan wat een drama al dat hout èèn groot schimmel paradijs.
Ze staan beide overdekt kan geen regen bij.
Aha, dat is Ook een belangrijke tip!
 
Ik ben eigenlijk wel blij met dat kunstof van de KJ dat blijft tenminste mooi.
Ik heb er naast een Bastard staan wat een drama al dat hout èèn groot schimmel paradijs.
Ze staan beide overdekt kan geen regen bij.

Bij BGE beginnen de handvaten toch niet te schimmelen hoor, toch nog nooit gezien of gehoord.
Enkel de binnenkant begint te schimmelen als je hem niet genoeg gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan