BasBQ
Beef en Steak

hamburgertje erbij

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
290
Fijne vrienden,

Zondagavond; burgeravond.
Weinig bijzonders, gewoon een lekker burgertje met een sjalotje er wat geitenkaas er doorheen gekneed. Ja, geitenkaas. Dat dus niet te lang of stevig meekneden. Want je wilt dat deze brokkies smelten.

Van de winter aten wij hier thuis confit de canar. Altijd lekker! Zelf gekocht bij de lekkere-dingen-winkel!!
Nadat de eend eruit was, hielde wij twee potjes eendenvet over. En daar had ik nu een bestemming voor.

BBQ opstoken, blokkie appelhout erop, skillet met eendenvet erop. Doorwarmen naar standje kernsplitsing, en dan de burgers erin.
Voordeel van eendenvet is natuurlijk dat het geweldige smaak afgeeft én veel hogere temperatuur dan olijfolie of boter aankan.

Resultaat: heerlijke 'crisp' van de burger. Geweldige eendenvetsmaaktoevoeging (scrabble-woord unlimited!!) en, tot mijn stiekeme verbazing, wel heel heet maar niet verbranden.

Ik had een chutney gemakt was gekarameliseerde ui, appel, appelstroop, peper en ketjap. stukje geitenkaas op de burger nog even laten meewarmen. Opdienen met wat rucola. Awesome!!!!

1626153606106.png

1626153654109.png
 
Daar zal je mee thuis kunnen komen met zo'n broodje hamburger (y) fijne plaatjes.
Het hoeft niet altijd een mega uitgebreide 5 sterrenmaaltijd te zijn om lekker te eten toch?
 
Lekker. Back to basic. 😋
 
Beste burger geworden
Geitenkaas ook nog gekleurd
 
Daar zal je mee thuis kunnen komen met zo'n broodje hamburger (y) fijne plaatjes.
Het hoeft niet altijd een mega uitgebreide 5 sterrenmaaltijd te zijn om lekker te eten toch?
In eenden vet gebakken hamburger met gekarameliseerde ui enz. enz. klinkt wel al 5 sterrig.... ;) Ziet er prima uit
 
Burgertje met geitenkaas. Komt op het lijstje....en daar ga ik mijn vrouw (en mijzelf) errrrrug blij mee maken :)
Ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan