BasBQ
Beef en Steak

Hamburger; welk broodje is meest geschikt?

 

Wikkes

Sprokkelaar
Berichten
46
Ik vraag me al een tijdje iets af; welk broodje is meest geschikt voor een goede hamburger?
Persoonlijk vind ik dit soort broodjes altijd erg lekker:

bbq-burgers.jpg

recipe-image-legacy-id--17429_11.jpg


Maar hoe noem je dit soort broodjes, ik weet niet waar ik die kan kopen en zoek daar dus een adresje voor in de regio.
Wellicht dat jullie me een eindje op weg kunnen helpen? Heb inmiddels bij een Hanos en Makro gekeken, maar daar is de keuze qua broodjes niet groot en zijn vaak gewoon 'normale' bolletjes.
 
Wat is lekker, dat wordt een discussie waar iedereen een andere mening over heeft.
Persoonlijk vindt ik krokante broodjes het lekkerst maar dat eet niet makkelijk weg met een burger.
Dus voor de burger een gewone witte bol, licht getoast. Voor mij niet zo'n klef broodje van de M.
 
Ik koop bij Sligro hamburgerbroodjes van Pur Pain. Je moet ze nog even afbakken, zijn bio en hebben genoeg volume voor een flinke burger. Zijn ook lekker om PP op te doen, omdat ze een beetje stevig brood zijn, niet van die kaugum. Op de verpakking staat iets van " 2 minuten afbakken", maar ik doe 5, dan zijn ze net wat steviger.
 
Waar is "in de regio". Ben al tijd lang op zoek naar goede hamburgerbroodjes. Ben laatst een bakkerij in gestapt en toen bleek deze voor de Horeca hamburgerbroodjes te bakken. Helemaal gelukkig nu... Een goed broodje is de basis van een lekkere hamburger...
 
Regio is in Friesland (Drachten, Leeuwarden, Heerenveen etc.)
Sligro is een optie ik zal eens een poging wagen voor pur pain.
Ik ben ook op zoek naar krokante broodjes, dat geniet ook mijn voorkeur.

Of zou je een bakkerij binnen kunnen stappen en uitleggen wat je wilt? Wellicht dat ze een 'op maat' gemaakt broodje kunnen maken, mocht het niet standaard in assortiment zitten.
 
Een beetje bakker zou je moeten kunnen helpen
als er bij mij iemand komt voor goede Hamburger broodjes
nemen ze meestal de ciabatta van 90 gram

zijn er ook die hebben graag zachte brioche
vloerkadetten of grote kaiserbol
zijn ook goede optie
 
Wat wij lekker vinden (maar idd, dit kan een oneindige discussie worden) is een italiaanse bol. Echter zijn deze vaak te hard/taai als je ze bij de ah oid koopt. Onze oplossing: afbak italiaanse bol van de aldi! Die zijn erg lekker, beter van formaat (kleiner) en als ze afgebakken zijn hebben ze een krokante korst waar je makkelijk doorheen bijt.
 
ben zojuist even bij twee bakkers geweest, hier in het dorp, maar beiden konden me niet helpen aan een brioche broodje of een broodje zoals boven staan afgebeeld.
Blijft lastig dus. Wel heb ik voor morgen, bbq met collega's, een iets harder broodje bij de bakker uitgezocht. Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.
 
Ben zelf ook altijd wel fan van een turks brood. Kun je mooi op maat snijden, en heeft een lekkere smaak. Dan de hamburger maken van lamsgehakt.... Mmm.... Heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan