BasBQ
Beef en Steak

Hamburger tijd!

 

Zjostmans

Kooltjesharker
Berichten
117
Ik ben groot hamburger fan en zondag was het weer tijd om ze eens te maken! B-)

Ik heb voor deze burger een aantal recepten bij elkaar gevoegd en sommige deels aangepast.

Men neme voor de burger (voor 2 burgers):
Oregano - op gevoel ik zou zeggen een theelepel
Komijn - op gevoel ik zou zeggen een theelepel
Rundergehakt - 300 gr
Worchester saus (ofzoiets) - scheutje
Jack daniels - Scheutje

Kneden en vormen als een burger


Vervolgens op de Q, ik gril ze eerst altijd even direct:


Na de eerste keer omdraaien, bedruppen met een scheutje tabasco en lakken met mosterd, dit overigens ook doen na de 2e keer omdraaien zodat beide kanten besmeerd zijn:


Voor deze sessie heb ik gladde mosterd gebruikt, normaal gebruik ik de "echte zaanse mosterd" die is wat grover, maar die is wel mooier voor deze toepassing, wordt ook wat krokanter of iets. Dit doe ik meestal ook weer direct zodat de mosterd flink wat hitte krijgt.

In de tussentijd wat bacon knapperig gebakken, die kan op de burger als deze zo goed als gaar is. Vervolgens boven op de bacon wat Cheddar kaas (niet die uit een pakje, maar van een blok):


Kaas even laten smelten op indirecte hitte.

Dan het opmaken:

1: Kort gegrilde hamburgerbroodjes besmeerd met ketchup
2: "saus"van fijngesneden ijsbergsla mayo ketchup tabasco en worchestersaus
3: Burger met bacon en sla
4: gekarameliseerde uit met Jack daniels
5: augurken

en voila:



Was weer heerlijk :D


Recepten zijn een beetje bij elkaar geraapt.







 
ziet er heerlijk uit
 
Lust ik wel!
 
Lekker hoor ziet er goed uit !
 
Lekker burgertje hoor!
 
Ik stel voor om de Nationale Burgerdag in te voeren hier op 't forum. E?n dag op een jaar waar we met z'n allen hetzelfde proberen te maken en elkaar laten zien wat het is geworden.

Deze vind ik ieder geval prima geslaagd.
Grz.

 
MaartenVG zei:
Zien er prima uit! Burgerreceptje deels uit het confort food boek van Jamie Oliver denk ik  ;)

Haha ja het Tabasco en mosterd gedeelte wel, buger zelf gebaseerd op die van julius jaspers met hier en daar wijzigingen die ik zelf hier en daar aangepast heb.
 
WAUW!
Dat lijkt me een prima burger  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan