BasBQ
Beef en Steak

Hallo leden!

Vandaag uiteraard de kamado opgebouwd. Nadat we hem in het onderstel hebben getild blijkt dat hij er een beetje scheef in staat (rechts hoger dan links). Het beeld wordt vertekend doordat het handvat ook een beetje scheef op de deksel is gemonteerd (ook rechts hoger dan links) waardoor het nog meer opvalt. Nu is de KJ natuurlijk een Amerikaans product en van keramiek, maar herkennen degene die ook een KJ Classic hebben dit?
 
Heb je foto’s om eea te verduidelijken?
Ik herken dit niet direct.
 
KJC1.JPG


Ik heb de foto zo exact mogelijk recht van voren genomen.
Als je goed kijkt dat zit het handvat zit scheef t.o.v. de rand van de deksel en als je naar de rand van de deksel kijkt t.o.v. de lijn in de garagedeur er achter dan zie je dat de deksel ook niet waterpas staat.
 
Zit de stalen band niet gewoon scheef?
Is lastig te beoordelen op de foto.

Wellicht dat je even contact kunt zoeken met je leverancier.
 
Is deze zo recht mogelijk genomen ? Dan lijkt de thermometer ook wel een stukje na rechts te moeten bij wijze van dan je.
 
En als je hem nou is eruit tilt en op de grond zet is het dan nog steeds zo? Je zou dan eventueel ook de gaten kunnen op meten vanaf de onderkant van de dome of vanaf een recht vlak punt..
 
Dan is het nog steeds zo:

IMG_026742 (Klein).JPG


Waterpas.JPG


Als ik er links iets onder zet dan staat hij (uiteraard) vrijwel recht

IMG_026745 (Klein).JPG


..... maar wipt hij natuurlijk wel op de kleine verhoging.
 
Maar zit er dan oneffenheid in het keramiek op de bodem of is hij gewoon scheef?

Vind het maar een raar verhaal en kan in mijn ogen niet kloppen.

Heb het al eerder gezegd, contact zoeken met je leverancier.
 
Waarschijnlijk hebben ze het allemaal een beetje, de ene meer dan de andere en is het nog niemand opgevallen.
Erg zal het niet zijn, want wanneer staat een kamado buiten waterpas? Meestal is de ondergrond wat ongelijk en als hij ergens staat waar het links wat hoger is dan rechts is het juist fijn en staat de kamado wel recht.

Ik heb geen oneffenheid op de bodem kunnen ontdekken, dus denk dat de bodem niet helemaal recht is.
 
Ik vind het vrij heftig moet ik zeggen voor zo’n dure aankoop je mag wel verwachten dat dit gewoon goed is en niet zo verschrikkelijk scheef…ervan uit gaande dat de vloer waar hij op staat wel waterpas ligt( plus/minus) dan is de hele dome gewoon scheef en niet zo’n beetje ook
 
Maar idd wat Zzzjon zegt morgen even contact opnemen met de dealer morgen en uitleggen wat er is eventueel wat foto’s toe sturen…. Want ik denk als het je nu zo opvalt ga je er aan storen later en dan maak je nergens meer aanspraak op denk ik!
 
Pfff ... nadat de levering afgelopen vrijdag fout ging ontving ik vandaag een doos met het resterende deel van de bestelling, maar zat daar als gevolg van een misverstand niet in wat zou moeten. Dat is keurig opgelost (y) en ik dacht (hoopte) dat ik de dealer niet meer nodig zou hebben.

Niemand met een KJ Classic die het ook heeft, maar waarvan het nog niet is opgevallen?
 
Ik zou ermee teru gaan. Die van mij ‘lijkt‘ recht. Wel ooit gemerkt met olie op de plancha te doen dat deze wat af liep, maar ik ga er vanuit dat mijn klinkers in de tuin niet 100% waterpas liggen.
 
Final episode update:
De dealer raadde me aan om een serviceverzoek in te dienen bij Kamado Joe. Na diverse berichten over en weer met foto’s om het probleem te verduidelijken geven ze aan dat vanwege het productieproces 99,9% van de kamado’s gelijk is en er dus 1 op de 1000 af zou kunnen wijken, wat bij mijn kamado het geval blijkt te zijn. Het is slechts een “kleine afwijking” die alleen zichtbaar is, maar de werking ervan niet zal beïnvloeden. Dat neem ik ook aan, dus ik ga ermee aan de slag ☺️. Bovendien is mijn vrouw al druk bezig met het ontwerpen van een meubel waar de kamado in moet komen te staan en dan zul je er waarschijnlijk niets meer van zien ;)
Uit coulance hebben ze me aangeboden om een accessoire toe te sturen, dus er is nu ook een charcoal basket naar me onderweg 😃
 
Hoi Eric, welkom bij het genootschap
Het voorsteldraadje is niet bedoeld om daar meteen een heel onderwerp aan te wijden.
Beter is het om een nieuw topic te openen in 1 van de sub forums
 
Terug
Bovenaan Onderaan