BasBQ
Beef en Steak

Hallo leden!

Ik kan niks meer toevoegen aan de gegeven adviezen.
Welkom op het forum en veel BBQ-plezier!
 
Garantie en service zijn inderdaad ook belangrijk. Dat neem ik ook zeker mee bij de keuze.



Ik wil inderdaad een keramische, dus geen Summit voor mij.

Belangrijker dan “de laatste paar honderd euro” is het plezier ermee en dat is me het (extra) geld wel waard. Of ik daarvoor echter meer moet uitgeven dan €1000 voor bijvoorbeeld een KJ Classic vraag ik me af. Is de meerprijs voor een KJ Classic II of Monolith Classic het mij waard? Ik ben enthousiast, maar weet nog niet of ik de kamado echt veel ga gebruiken. Dat hangt uiteraard ook af van de eerste ervaringen ermee, dus de basis moet zeker goed zijn zonder problemen of goede service als dat nodig blijkt te zijn en moet ook makkelijk uit te breiden zijn met accessoires als ik de smaak ;) te pakken heb. Vandaar dat ik serieus denk over een KJ Classic.

De vraag is ook of ik het rookgat ga missen of dat het ook prima zonder kan. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Dat was voor mij de reden om een Summit te kopen.........
Gat om rook hout toe te voegen zou voor mij geen issue zijn. Je voegt genoeg toe bij de start.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Beslissing is genomen: Kamado Joe Classic wordt morgen gemonteerd en gecontroleerd thuis geleverd 😃

Ondanks deze zéér interessante aanbieding heb ik besloten om bij BasBQ te kopen. Daar heb ik goede uitleg gekregen om een keuze te kunnen maken en kan ik dan ook terug voor advies en eventuele problemen (hoop het niet). Voor wat hoort wat (y)
 
Welkom Eric, veel plezier en inspiratie hier!
 
Eric, welkom.
Succes met je mooie aankoop. Wat dat betreft zit je bij Bas wel goed.
 
Welkom en succes met je keuze.
Ik ben bewust niet gegaan voor een kamado maar voor het budget van 1000 het volgende gekocht: Weber kettle 57, tweede hands WSM 47, Windmill Campstove en dutch oven en een Ooni Koda pizza oven.
Vanalles wat waar ik veel plezier aan beleef maar dat ga jij vast ook hebben met je kamado
 
Hallo Eric, welkom!

Misschien dat ik iets vies zeg, maar ik vind Marktplaats een leuke plek om rond te snuffelen. Ik heb er allerlei leuke bbq-spullen vandaan gehaald voor mezelf en voor vrienden. De BBQ fabrikanten bieden ook losse onderdelen aan. Je kunt makkelijk iets vervangen of upgraden. Er zijn genoeg lieden waarbij de BBQ verwachtingen iets te ambitieus zijn gebleken. Na twee keer pakketje van de slager verbrand te hebben blijken ze er toch niet zo'n 'klik' mee te hebben. Al gauw moet die buitenkeuken dan weg. Je komt een heel eind met €1000,- dan. Suc6 (zie hier)
 
Dank jullie (y)

Marktplaats is zeker leuk om ook hiervoor rond te snuffelen, maar voor de kamado ga ik liever voor nieuw & garantie ;)
Succes met je mooie aankoop. Wat dat betreft zit je bij Bas wel goed.
Helaas liep dat toch anders vandaag :cry:
De geleverde kamado is meteen mee retour gegaan en de koop is in goed onderling overleg ontbonden.
Nog geen kamado hier dus, maar het goede nieuws is dat die wel ergens anders is besteld en ik zojuist track&trace code heb ontvangen voor levering morgen 😀
Deze keer moet ik wel zelf uitpakken en in elkaar zetten, maar dat moet lukken ..... toch?
 
Het begint nu echt een soap te worden, ik denk dat een kamado niet voor mij bestemd is :rolleyes:

Volgens track & trace van de transporteur zou de kamado vandaag tussen 9:30u en 11:30u worden geleverd. Toen dat om 12:10u nog niet was gebeurd en ik de track & trace checkte zag ik tot mijn verbazing staan dat het om 11:08 zou zijn geleverd :unsure:
Transporteur gebeld. Die vond dat ook vreemd, zou het uitzoeken en terug bellen.
Reactie: vrachtwagen zou de straat niet in kunnen en daarom niet kunnen leveren.

Dat klopt niet. Wij zijn de eerste oprit aan het begin van de straat. In onze straat rijden vrachtwagens met 15m trailer die haaks tegenover onze oprit de straat in rijden om Jumbo te bevoorraadden. Gisteren stond verderop in de straat nog een mega hijskraan om betonplaten over een huis te transporteren en de straat wordt nota bene gebruikt om rijles te geven in vrachtwagens.

De vrachtwagenchauffeur heeft geen contact met ons opgenomen (waarom staat dan ons telefoonnummer bij de adresgegevens?!) en de bestelling als geleverd geregistreerd, terwijl hij is door gereden en niet heeft geleverd. Dat was inderdaad een "fout" 🤨 en ze zouden de chauffeur vragen om nog een keer naar ons te rijden en alsnog te leveren. Vervolgens werd ik echter gebeld dat hij echt niet de straat in kan (onzin!) en vandaag niet meer zal worden geleverd. Waarschijnlijk wordt morgen geleverd met een kleinere vrachtwagen.

Als niet zou kunnen worden geleverd, wat dus niet klopt, dan had dat bovendien al bij de planning van de rit duidelijk moeten zijn en rekening mee moeten worden gehouden.

Inmiddels heeft de leverancier ook contact opgenomen met de transporteur. De chauffeur zou wel hebben gebeld, maar er werd niet opgenomen. De zoveelste leugen, aantoonbaar met de log van het telefoonnummer 🤥 . Aan de leverancier is toegezegd dat contact met me wordt opgenomen en vandaag nog zal worden geleverd. Dat eerste is nog niet gebeurd en het tweede is dan ook twijfelachtig.

Wordt vervolgd .....

16:35u Vervolg: kamado wordt vandaag niet meer geleverd en bestelling is geannuleerd.
Bestelling 3 is inmiddels geplaatst .....
 
Laatst bewerkt:
Jeetje wat een pech , hoop voor je als hij er is dat alles perfect is , succes
 
Dat is wel heel jammer zo.

3x is scheepsrecht.
 
Kleine pleister op de wond is dat ik nu wel een erg goede deal heb als het goed gaat ... maar laat ik nog niet op de zaak vooruitlopen.
Dit weekend dus nog geen eerste ervaring met de kamado voor mij helaas :cry:
 
:D Met blijdschap geven wij eindelijk kennis van .....

KJ Classic.JPG
 
Gefeliciteerd!

En nu vlug vies maken.
 
Daar probeer ik uiteraard zo snel mogelijk tijd voor te maken :)
 
Mooi zo , hoop voor je dat alles naar het zin is .
 
Terug
Bovenaan Onderaan