BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal! Voorstellen en een rookvraag

Neles70

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo allemaal, leuk dat ik heb mogen toetreden tot dit genootschap! Ik heb sinds kort een Weber pulse 2000. Een elektrische bbq aangezien er weinig andere mogelijkheden waren in mijn Amsterdamse binnentuin. Zin om er mee te gaan experimenteren. Wil vrijdag een start maken met eerste ribs via 321 methode. Om rooksmaak toe te voegen ben ik van plan met smokerbox en eiken snippers aan de slag te gaan.

Heb daar wel gelijk een vraag over. Hout gaat pas roken bij 300 graden als ik het goed heb. En de ribs maak ik klaar in 6 uur op 125 graden. Hoe werkt dit dan met roken en tussentijds bijvullen van smokebox?

Groet!
 
Neles, welkom bij de club. Heb geen ervaring met rookhout op een elektrische grill, maar zou het gewoon proberen
 
Welkom hier op het mooie forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Welkom bij het genootschap

Voor vrijdag effe testen of het wel of niet zou werken, weet niet of het werkt bij een elektrische Q werkt
 
Hoi Neles, welkom bij het Genootschap,
heb geen ervaring met elektrisch.
 
Welkom hier
Erg benieuwd of het werkt en hoe
 
Welkom. En daar zeg je me wat. Ik gok dat de spiralen van je elektrische bbq warmer zijn dan 125 graden. Ze moeten immers een hoop lucht verwarmen. Iets zegt mij dat dit prima gaat werken.


Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb
 
Terug
Bovenaan Onderaan