BasBQ
Beef en Steak

Habaneros en Carolina Reapers

6634B6F5-7E42-4138-B6BD-0CE11A41E1C3.jpeg


D6648869-58BC-4D7A-9889-1394D880F174.jpeg
 
Ik weet niet of die nog op netflix staat maar dat was een docu/film over een amerikaanse peperkweker. Die houdt elk jaar een peper-eetwedstrijd.

Dan begin je met een habanero, daarna een CR en dan begint de pret. Zijn eigen gekweekte en gekruisde peper die tot wel iets van 20 tot 30 keer heter zijn dan de CR.

Hij is gek van heet eten en mss wel een beetje een sadist.🤪
 
Ik weet niet of die nog op netflix staat maar dat was een docu/film over een amerikaanse peperkweker. Die houdt elk jaar een peper-eetwedstrijd.

Dan begin je met een habanero, daarna een CR en dan begint de pret. Zijn eigen gekweekte en gekruisde peper die tot wel iets van 20 tot 30 keer heter zijn dan de CR.

Hij is gek van heet eten en mss wel een beetje een sadist.🤪
Ik heb vorige week op YouTube daar iets van gezien. Daar begin ik zelfs niet aan.
 
Ik heb vorige week op YouTube daar iets van gezien. Daar begin ik zelfs niet aan.

Ik hou ook erg van pittig, de eerste ronde zou mss nog wel gaan maar als je de dag erna grote boodschap moet doen kan je beter vochtige toiletdoekjes maken van melk 🤪😂
 
Ik hou ook erg van pittig, de eerste ronde zou mss nog wel gaan maar als je de dag erna grote boodschap moet doen kan je beter vochtige toiletdoekjes maken van melk 🤪😂
Ik heb eens een halve habanero binnen gespeeld er vanuitgaande dat het een vervormde chili was. Doe ik nooit meer.

collega heeft sausjes gemaakt van beide en krijg van de week een flesje van elk.
 
Ik hou wel van pikant, maar er is een "limiet". Nuja bij paste gebruik ik tegenwoordig Tabasco scorpion (wat gemaakt is met scorpion pepers). Vriend van mij kweekt ook pepers, en elke zomer zet ik een plantje of 2 met god weet ik wat, begint zoet en dan pas pikante nasmaak.
Maar een habanero peper valt nog te doen als je al wat gewend bent. Een carolina reaper is meteen al een pak meer. Een mespuntje van een reaper in een saus kan voor velen de saus al verknallen. Dus toch voorzichting mee zijn zou ik zo zeggen
 
Ik hou wel van pikant, maar er is een "limiet". Nuja bij paste gebruik ik tegenwoordig Tabasco scorpion (wat gemaakt is met scorpion pepers). Vriend van mij kweekt ook pepers, en elke zomer zet ik een plantje of 2 met god weet ik wat, begint zoet en dan pas pikante nasmaak.
Maar een habanero peper valt nog te doen als je al wat gewend bent. Een carolina reaper is meteen al een pak meer. Een mespuntje van een reaper in een saus kan voor velen de saus al verknallen. Dus toch voorzichting mee zijn zou ik zo zeggen
I know.
De Reaper kan je wel zeggen dat deze 10 x pikanter is dan een habanero.

Mijn schoonvader krijgt van een vriend gedroogde Scottish Bonnet en daar heb ik eens een mespuntje van in mijn mond geduwd en dat kwam niet goed. Ga ik ook niet meer doen :ROFLMAO:
 
Verneem net in vriendenkring dat er wat interesse is, dus ga ook wat verdelen. Mijn vrouw stelde voor om te drogen. Ik maak geregeld hete olie met gedroogde pepers. Mss moet ik deze eens maken op basis van stukjes van deze pepers.
Heb je toevallig een receptje voor die hete olie? Bij mij wil die niet zo goed lukken, raar maar waar

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk
 
Heb je toevallig een receptje voor die hete olie? Bij mij wil die niet zo goed lukken, raar maar waar

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk

Zoals je op de foto’s kunt zien vullen we zo een fles olijfolie met die gedroogde pepertjes. Een 5cm hoog. Dan de olijfolie er terug in. Na een weekje nog een beetje bijvullen, en daarna leggen wij deze ‘minstens’ 2 jaar in de koele kelder voordat we deze gebruiken. Dan vind ik ze pas goed. Lekker pikant en lekker van smaak.

De pepertjes zijn denk ik spaanse. Moet ik eens navragen, want mijn schoonouders brengen deze mee van de markt.

Op de foto lijkt het een klein flesje, maar het is het normale formaat.

574D99F3-B9B1-45ED-B394-3EC26B4E2818.jpeg


6CA24884-F003-47F7-82D0-BEE39395C458.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan