Zoals wellicht bekend steek ik de laatste tijd wat minder tijd in het bbq ivm het bouwen van mijn overkapping. Maar ik om het niet te verleren vandaag maar weer eens een rib-sessie. Ik had kennelijk de laatste keer niet mijn WSM met het middenstuk op de kop weggezet, dus een enorme plons met water in de WSM. De onderste briketten dreven helaas ook.
Nou ja niet getreurd, maar een paar briketten extra aan steken en er een laag over heen gooien. Helaas werkte de truuk niet goed genoeg en de controller moest er hard aan trekken om de temperatuur op 125 graden te krijgen (ik had wat minder tijd vandaar 125).
[bbqsession]19200[/bbqsession]
Vanwege het klussen is de eerste foto van het inpakken...
Mijn oudste dochter moest de saus maken om af te lakken (zodat ik niet met mijn zaagselhoofd naar binnen hoefde) en ik had dat even op een papiertje gekladderd. Toen ik met de ribs naar binnen kwam moest ik wel lachen dus het recept er maar bij gezet (helaas wat minder zichtbaar).
Het poppetje roept "hoera spareribs!".
We hebben weer heerlijk gegeten!
Nou ja niet getreurd, maar een paar briketten extra aan steken en er een laag over heen gooien. Helaas werkte de truuk niet goed genoeg en de controller moest er hard aan trekken om de temperatuur op 125 graden te krijgen (ik had wat minder tijd vandaar 125).
[bbqsession]19200[/bbqsession]
Vanwege het klussen is de eerste foto van het inpakken...

Mijn oudste dochter moest de saus maken om af te lakken (zodat ik niet met mijn zaagselhoofd naar binnen hoefde) en ik had dat even op een papiertje gekladderd. Toen ik met de ribs naar binnen kwam moest ik wel lachen dus het recept er maar bij gezet (helaas wat minder zichtbaar).
Het poppetje roept "hoera spareribs!".

We hebben weer heerlijk gegeten!