BasBQ
Beef en Steak

Ha lekker ribs

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Zoals wellicht bekend steek ik de laatste tijd wat minder tijd in het bbq ivm het bouwen van mijn overkapping. Maar ik om het niet te verleren vandaag maar weer eens een rib-sessie. Ik had kennelijk de laatste keer niet mijn WSM met het middenstuk op de kop weggezet, dus een enorme plons met water in de WSM. De onderste briketten dreven helaas ook.
Nou ja niet getreurd, maar een paar briketten extra aan steken en er een laag over heen gooien. Helaas werkte de truuk niet goed genoeg en de controller moest er hard aan trekken om de temperatuur op 125 graden te krijgen (ik had wat minder tijd vandaar 125).

[bbqsession]19200[/bbqsession]

Vanwege het klussen is de eerste foto van het inpakken...

IMG_20141026_155435.jpg


Mijn oudste dochter moest de saus maken om af te lakken (zodat ik niet met mijn zaagselhoofd naar binnen hoefde) en ik had dat even op een papiertje gekladderd. Toen ik met de ribs naar binnen kwam moest ik wel lachen dus het recept er maar bij gezet (helaas wat minder zichtbaar).
Het poppetje roept "hoera spareribs!".

20141026-_MG_2701.jpg


We hebben weer heerlijk gegeten!

 
Werk en hobby combineren, goede backup met die dochters van je  :D
 
Zien er goed uit!
Binnekort zeggen ze, 'pa wat wil je dat we voor je op Q maken vandaag?' ;)
 
Inderdaad tijd voor een plekje anders dan de andere Q om de ribbels in te pakken :)

Zien er lekker uit!
 
Hele mooie ribbels! En leuk om de kids langzamerhand de fijne kneepjes van BBQ te leren ;)
 
Jong geleerd is oud gedaan ;)
Helaas zijn die van mij niet zo van recepten lezen (12 en 16), met als gevolg dat ze regelmatig dingen vergeten die best essentieel zijn.
 
Je bent het nog niet verleerd Emiel!! :D
 
Lijkt me heerlijk, zo'n hulp die echt mee wil doen. Die van mij wil soms ook al wel helpen, maar dan 30 seconden tot 1 minuut. Dus dat schiet niet zo op. En mijn vrouw vindt al dat geBBQ ook maar 'boeien...', dus die ziet het dan aan het eind van de dag wel verschijnen, zeg maar.
Verder ben ik nogal jaloers op je opkomende hangout, maar dat terzijde :)
 
Zien er heerlijk uit die ribbels en je moet wat over hebben voor zo'n mooie mancave  B-)
 
dat is heerlijk bbq-en op deze manier, heerlijk je dochter die zo graag wil helpen. Ze zien er weer heerlijk uit
 
Desalniettemin heerlijke ribs zo te zien hoor Emiel.
En hoe kan het ook anders met zo'n geweldige hulp  :)

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan