BasBQ
Beef en Steak

Grote stukken vlees, en maar met zijn twee?n zijn.

 

sjdehaan

Vuurmaker
Berichten
75
Nu haal ik bij de makro nog wel eens stukken amerikaanse sukade of picanha enz, maar deze stukken zijn meestal toch wel een kilo, of meer.

we zijn thuis met zijn viertjes, maar het ene dametje drinkt alleen nog maar flesje en de andere eet nog zo weinig dat is verwaarloosbaar.
Nu is bijv.  1kg picanha te veel voor ons beide, hoe doen jullie dat. Snijden jullie het vanuit de winkel gelijk in kleinere stukken voordat het de vriezer in gaat, of bbq'en jullie het altijd in 1 stuk en verwarmen jullie het de volgende dag nog een keer of iets dergelijks. Ik ben zeer benieuwd hoe jullie dat doen.
 
Wij zijn met z'n vieren en alles komt meestal wel op.
Maar er is eigenlijk een vrij eenvoudige regel voor.
Alles wat kort gegrild, gebakken wordt, dus wat roze blijft kun je eigenlijk niet zo goed opwarmen. Die stukken kun je beter in hapklare brokken snijden voor je ze gaat bereiden.
Alles wat je low en slow doet en wat helemaal gaar wordt kun je prima opwarmen.
 
Echte grote stukken zoals een sukade, verdeel ik in porties en die gaan vacu?m verpakt in de vriezer. Verder heb ik een altijd hongerige carnivoor in huis (onze zoon), dus als de porties eens wat groot uitvallen gaat het toch wel op! ;)
 
De aanschaf van onze Foodsaver (vacu?m apparaat) is echt een van de betere sinds de BBQ wat vaker aan staat..

Proportioneren en vacu?m de vriezer in.

Sucades meestal 4x400 gram na het schoonmaken
Staartstuk in 4 delen en dan als 2 porties de vriezer in.

Vers is het lekkerst, maar dit is zeker het beste alternatief.
Maar wel 1 voorwaarde, absoluut vacu?m verpakken
 
Poetsertje zei:
De aanschaf van onze Foodsaver (vacu?m apparaat) is echt een van de betere sinds de BBQ wat vaker aan staat..

Proportioneren en vacu?m de vriezer in.

Sucades meestal 4x400 gram na het schoonmaken
Staartstuk in 4 delen en dan als 2 porties de vriezer in.

Vers is het lekkerst, maar dit is zeker het beste alternatief.
Maar wel 1 voorwaarde, absoluut vacu?m verpakken

Hele maal mee eens.
 
oke dat is duidelijk.

Dat je eigenlijk alle vlees wat rose is niet nogmaals kan opwarmen is nieuw voor me, maar als ik er zo over nadenk klinkt me dat ook wel logisch in de oren.
Echter moet ik bekennen dat ik het vorige week nog wel gedaan heb. Had een beenham gemaakt op de BBQ met als kerntemperatuur 57C, deze is niet opgegaan, en heb ik de volgende dat verwarmd in de stoomoven op 90C. Door de stoomoven op 90C gaart het vlees niet verder meer, maar wordt wel warm, en de eventueel aanwezige bacteri?n worden na mijn idee gedood omdat het stoom 90C is.
 
sjdehaan zei:
oke dat is duidelijk.

Dat je eigenlijk alle vlees wat rose is niet nogmaals kan opwarmen is nieuw voor me, maar als ik er zo over nadenk klinkt me dat ook wel logisch in de oren.
Echter moet ik bekennen dat ik het vorige week nog wel gedaan heb. Had een beenham gemaakt op de BBQ met als kerntemperatuur 57C, deze is niet opgegaan, en heb ik de volgende dat verwarmd in de stoomoven op 90C. Door de stoomoven op 90C gaart het vlees niet verder meer, maar wordt wel warm, en de eventueel aanwezige bacteri?n worden na mijn idee gedood omdat het stoom 90C is.

Een been ham kan ook prima maar dat is ook een produkt dat je langzaam gaart.
Ik bedoel meer steaks, rosbief e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan