Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

En ook al geeft de importeur aan dat je de kamado met barst "gewoon" kan gebruiken: het heeft wel degelijk invloed. Temperatuur is moeilijker in te stellen / laag te houden (hoe hoger de temp, hoe verder de barst open gaat staan). Hij verbruikt duidelijk meer kolen nu, en het duurt nu veel langer voordat de kolen doven nadat ik alle schuiven weer dicht heb.
Met een normale dichte scheur is hij inderdaad gewoon te gebruiken en heeft geen invloed op de luchttoevoer. Ik kan met niet voorstellen dat de scheur zover uit elkaar staat dat je er doorheen kan kijken, dan valt hij ook al uit elkaar.
Maar voor nood om hem toch te gebruiken kun je de scheur (aan de buitenkant)afkitten met transparante siliconen kit , deze is hitte bestendig genoeg .

Met een normale dichte scheur is hij inderdaad gewoon te gebruiken en heeft geen invloed op de luchttoevoer. Ik kan met niet voorstellen dat de scheur zover uit elkaar staat dat je er doorheen kan kijken, dan valt hij ook al uit elkaar.
Maar voor nood om hem toch te gebruiken kun je de scheur (aan de buitenkant)afkitten met transparante siliconen kit , deze is hitte bestendig genoeg .
Das een goeie tip. Zoiets was ook al een keer in me opgekomen. Ik wacht bericht importeur af, en als het nou echt (te) lang gaat duren kan ik dat alsnog doen!

• Leuk
Waarderingen: Rdj
Heel zwart wit gezegd en niet bedoeld als een sneer maar als advies:
Dat heb je met die goedkope Chinese keramische rommel, spaar gewoon verder tot je een deugdelijk merk kunt kopen.
Heb je het geld niet of er niet voor over, koop dan een betrouwbare Weber Ketel 57 bijvoorbeeld.
Door die goedkope Chinese keramische rommel te blijven kopen (de markt wordt ermee overspoeld), krijgen de duurdere wel deugdelijke merken het moeilijker,(zij verkopen immers minder en maken dus minder omzet).
Goedkoop is in deze dus zeker duurkoop, en slecht voor de markt.

@Ewald +1.
Ik heb ook weleens producten gekocht bij bijvoorbeeld een start up waar e.e.a. aan te verbeteren viel.
Ik wordt altijd "fan" als ze dat doen en je krijgt als koper van het eerste uur vervolgens de kans om jouw versie om te ruilen voor de beste/ het uit ontwikkelde produkt.

Deze leverancier gaat daar bij dit merk daar anders mee om. Blijkbaar kunnen ze daar toch nog genoeg mee verdienen.
Maar dit is wel een keuze. Geen pech.

@huppie : ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan