BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

De nieuwe scharnier ziet er idd net even anders uit. De onderkant van het scharnier en de onderste band zijn nu los van elkaar.

De problemen met de banden op de oude versie zaten in de bovenste band en de ontstane kromming door het scharnieren. Zou dit dan door de veren opgelost worden?

De veren zelf zien er een stuk lichter uit. Als ik kijk naar de huidige veren, zijn die echt een flink stuk stugger.

@kamphuisbert heb je het idee dat deze nieuwe uitvoering beter is? Heb je er vertrouwen in?


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
@MickGrill nou... wel in de constructie van het nieuwe scharnier, er lijkt minder druk op alles te zitten. Maar in de kwaliteitscontrole voor aflevering heb ik minder vertrouwen. Net in mijn pauze iets beter het keramiek gecontroleerd en daar werd ik niet vrolijk van.
IMG_20211029_124534__01.jpg

Direct maar weer gemaild. Ik hoop voor jullie allen dat deze er in de kwaliteitscontrole tussendoor geglipt is.

Of klaag ik teveel en is deze beschadiging acceptabel?
 
Nee is niet acceptabel.
Je hebt toch ook gewoon de volle mep betaald voor een nieuwe BBQ?
 
Is mijn inziens ook niet acceptabel, je verwacht gewoon een perfect product in dat opzicht. Wordt wel spannend nu, ze kunnen hier ieder moment komen. Maar chauffeur heeft vast geen tijd voor een flinke inspectie ronde 😅


@kamphuisbert Zie ze nu wat beter op de computer, de rechter zou ik sowieso niet accepteren, die linker die je omcirceld hebt zou ik minder een probleem mee hebben, maar daar onder zit ook een kras of iets? Lijkt wat wits te zitten onder die rode lijn?

Update: Die van mij is zojuist ook vervangen, toen de chauffeur de straat uit was de pallet open gemaakt, in eerste instantie zag ik niks, tot ik goed bij het schanier keek.....

IMG_20211029_150547.jpg

IMG_20211029_150555.jpg


Ik bel ze zo direct maar weer even, maar ben benieuwd wat ze voorstellen en of ik daar nog op wil wachten... :cautious:
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wat wits te zitten onder die rode lijn?
Ja dat is een kleine kras. Dat kan nog, maar het afgebrokkelde glazuur niet.

Bij jou lijkt het scharnier tegen de base aan te komen. Ook niet zoals het hoort denk ik. Sjonge jonge.

Inmiddels wel een 1e reactie, "diegene die erover gaat is er vandaag niet. We komen er uiterlijk volgende week op terug". Afwachten maar weer. Als het nu snel gewisseld kan worden dan ok (mits een keer een goede geleverd wordt). Anders ben ik er klaar mee.

P.s. heb jij een telnr van 200fahrenheit?
 
Ja dat is een kleine kras. Dat kan nog, maar het afgebrokkelde glazuur niet.

Bij jou lijkt het scharnier tegen de base aan te komen. Ook niet zoals het hoort denk ik. Sjonge jonge.

Inmiddels wel een 1e reactie, "diegene die erover gaat is er vandaag niet. We komen er uiterlijk volgende week op terug". Afwachten maar weer. Als het nu snel gewisseld kan worden dan ok (mits een keer een goede geleverd wordt). Anders ben ik er klaar mee.

P.s. heb jij een telnr van 200fahrenheit?

Telnr staat gewoon op de website, onderaan de pagina https://200fahrenheit.nl/

Direct contact

Ma. t/m vr. van 09:00-17:00
Telefonisch bereikbaar: 023-2052250 (alleen dealers)

Staat wel bij alleen dealers, maar optie 1 in het keuze menu is al "bent u consument, toets één" dus tja, doe daar je voordeel mee. Echter willen ze over de telefoon weinig kwijt, omdat ze de schade ook willen zien. Wel gevraagd hoelang dat dan wel moest gaan duren, omdat het tot dusver allemaal wel veelste lang duurde.

Ze zeggen alle achterstand te hebben weg gewerkt, echter doen ze dit wat ik hoorde met 2 personen, en is er eentje met vakantie tot halverwege aankomende week. Maar moest tegen die tijd echt wel antwoord hebben...

Direct gemaild met 3 foto's, minuut later de automatische mail reactie op, maar na 4 minuten al wel netjes een mail van personeel dat ze eind volgende week mij op de hoogte gaan stellen wat de vervolg stappen worden omdat diegene dus afwezig is, en dat ik hem gewoon in gebruik kan nemen.

Nu alleen even bedenken of ik zin heb om een hele kamado in elkaar te zetten die ze straks waarschijnlijk toch weer gaan wisselen, zit ik weer met het afval.... Heb wel die pallet in de achtertuin staan waar ik geen plek voor heb in de schuur, of binnenshuis. Hopelijk blijft dit weer nog even aanhouden....
 
Ah oke. Dank voor de tip.

Ik heb 'm weer ingepakt met een dekzijl erover. Wacht eerst volgende week wel even af.

Stiekem wel benieuwd naar de ervaring van alle anderen in dit draadje.
 
Jeetje wat een gedoe met een grizzly,
Lijkt me geen aanrader.
Hoop voor jullie dat het snel opgelost word .
Anders geld retour en voor een ander merk gaan .
 
Ik krijg hem a.s. woensdag, ben erg benieuwd of ik dezelfde fouten ontdek. pfff ik hoop het niet maar ben er bang voor…
 
Wat zonde van alle (negatieve) energie zeg.
koop je een dure bbq, krijg je een hoop ellende.
 
Nou, daar is ie dan! Straks maar eens voorzichtig uitpakken en hopen dat alles goed is
51d116f578aef9f8be7d5c591792f3e5.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Wat vinden jullie van de nieuwe versie? Bij mij lijkt de Dome bij het scharnier minder goed af te sluiten dan aan de voorkant. Kan relatief makkelijk een vinger door de kier krijgen tussen de base en de Dome.

Daarnaast een kleine beschadiging in het keramiek, maar zo te zien alleen in de verflaag....

Verder opbouwen of inpakken en wederom contact zoeken met GG?
7060bb9be7220f0b30470adea7dc8f12.jpg
2547ad93984578f79dd4fd2c6c9fd118.jpg
bf33f6fe858b2bc2caf9ec620831b8de.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
@marijnhak, kan het beetje lastig beoordelen op de relatief kleine foto's. Denk dat ik die krasjes wel vervelend zou vinden, die stip wellicht minder. Oneffenheidje in keramiek is niet zo heel gek, en opzich zal die niet zo hard opvallen denk ik. Maar dat is zo slecht te beoordelen. Die krasjes horen niet, maar in hoeverre vallen die op?

Kwa sluiting, als het luchtdicht is lijkt me het niet zo'n probleem. Kon bij mijn oude ook vinger (puntjes) er tussen drukken, al moest ik wel beetje moeite doen. Is het alleen puntje van vinger of je gehele vinger? Denk dat je deze pas echt kan beoordelen als je hem aan hebt staan. Als hij lekt, ga je dat snel genoeg zien namelijk.

@RoelRos, ik hoop dat jij wel een mooi exemplaar krijgt, vandaag had jij de wissel toch?
@MickGrill is vrijdag aan de beurt als goed is?

Ben erg benieuwd. Heb die van mij nog nagekeken, op de beschadiging na lijkt ding verder erg goed te zijn, sluit lekker, geen verdere beschadigingen. Op de Grizzly Facebook groep lijkt het nu ook aardig rustig, al heb ik één iemand gezien die een punt miste om een schanier van het tafeltje op te hangen. Maar volgens mij lijkt het verder wel stuk beter te zijn?
 
Valt het niet af te stellen bij het scharnier.
Moet kunnen lijkt mij
 
Valt het niet af te stellen bij het scharnier.
Moet kunnen lijkt mij
Volgens mij niet, schanier was eerder helemaal niet af te stellen. Nieuwe versie is naar links/rechts/voor/achter te stellen, maar niet in hoogte geloof ik. Al mag iemand me graag verbeteren als ik dat mis heb
 
Die schuurtjes in de keramiek zijn heel normaal en niks om je zorgen over te maken, maar hoe erg de beschadiging is is moeilijk te oordelen.
De dome lijkt wel te ver open te staan, daar kan hij lekken helemaal na een tijdje gebruik. Maar op basis van de foto’s is het ook moeilijk in te schatten.
 
Ik heb hem vanmiddag gekregen, op het oog niks kunnen vinden behalve wat verbeteringen. Scharnier werkt veel beter, staat nu verder open, gaat wel iets zwaarder open dan de vorige. In de chipfeeder zit nu een metalen buis. De luchtschuif gaat ook veel soepeler. Ben hem nu aan het inbranden, kijken of deze langer mee gaat dan de vorige twee. Na 5x gebruikt (ingebrand) te hebben mag je hem volop gebruiken en ga ik pizza maken, als er wat mis is dan kom ik dat daarna wel tegen. We zullen zien.
 
Laatst bewerkt:
Zeer waarschijnlijk de vreemdste foto's die ik ooit gemaakt heb.....

Maar hier zien jullie hoe makkelijk het is om door de afsluitingen heen te komen.

Ik ga dit toch eerst naar Grizzly mailen voordat ik de Kamado verder uit de verpakking ga halen. Kan mij bijna niet voorstellen dat dit goed gaat, in ieder geval niet zonder afstellen van de Dome. Daarbij dus de vraag is of dit kan en hoe. Eens zien wat voor reactie ik ga krijgen van Grizzly
ad06304e32480e84018509528d07ddc6.jpg
ad6603fac47f5ff498f09d668dd60555.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Zeer waarschijnlijk de vreemdste foto's die ik ooit gemaakt heb.....

Maar hier zien jullie hoe makkelijk het is om door de afsluitingen heen te komen.

Ik ga dit toch eerst naar Grizzly mailen voordat ik de Kamado verder uit de verpakking ga halen. Kan mij bijna niet voorstellen dat dit goed gaat, in ieder geval niet zonder afstellen van de Dome. Daarbij dus de vraag is of dit kan en hoe. Eens zien wat voor reactie ik ga krijgen van Grizzly
ad06304e32480e84018509528d07ddc6.jpg
ad6603fac47f5ff498f09d668dd60555.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Ben benieuwd naar het antwoord dat je krijgt, ik zal vandaag tijdens het inbranden wat rookhout toevoegen. Als hij lekt dan krijgen ze ook een mail van mij. Ik kan er ook met een vinger tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan