BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Ik zie dat er op internet ook druippannen met antiaanbaklaag worden verkocht door Kamado shops.


Zelfs de Green Egg druippannen hebben een antiaanbaklaag. Ik maak me er niet zo druk om.




Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Eens. Maar ook daar wordt gesproken tot 232 graden. Genoeg voor L&S.
Ik heb hem er ook onder liggen bij pizza en dan zit je dik boven de 300 graden

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Het is toch lastig barbecuen met een BBQ die lek is door scheuren😅 Niet constant op temperatuur te houden en ook niet meer goed te doven. Er ontstaat nu ook een scheur in de dome, rondom boven de band. Met de aangepaste versie uit juni heb ik het vermoeden dat ze de banden té strak aan hebben gespannen waardoor de druk op het keramiek te groot wordt en niet kan uitzetten.

Ik wacht met smart op de verbeterde versie! Hopelijk zoals aangegeven in de mail deze maand.
 
Laatst bewerkt:
Ter illustratie:
IMG_20211011_105330.jpg

IMG_20211011_105342.jpg
 
Zo dan, dat is echt een lelijke barst 😳
 
Iemand al een omruiling gehad of bericht dat de nieuwe Grizzly Grill aangekomen is?
 
Iemand al een omruiling gehad of bericht dat de nieuwe Grizzly Grill aangekomen is?
938EB82C-0882-4981-9E9F-1D88A3ED4617.jpeg


A1B524DD-3496-4744-9630-EF7F3F9A6832.jpeg


Beste Eric,

Graag brengen we je op de hoogte van de status van het omruilen van de Grizzly grill.

Na enige vertraging verwachten we zeer binnenkort te gaan beginnen met het inplannen van de omruiling van de Kamado. Dit zal uitgevoerd worden door onze transport partner Gebr. Gorter B.V.

Je krijgt zodra wij de modellen gereed hebben een e-mail van de firma Gorter met daar in een link naar een planagenda met een aantal keuze voor de datum dat de omruiling kan worden ingepland. Je kan dus zelf de gewenste datum kiezen.

Zodra de definitieve planning gemaakt is, ontvang je, de avond vooraf, bericht over het tijdvak waarin de bezorging op de door jou gekozen datum zal plaatsvinden. Het tijdvak kan afwijken dus we vragen je rekening houden met een uur voor en na het aangegeven tijdvak waar de levering in zal plaatvinden.

Wanneer de omruiling plaats gaat vinden verwachten we dat de huidige Kamado beschermd verpakt klaar staat voor de chauffeur. Eventuele accessoires die standaard bij de Kamado geleverd waren ontvangen we graag retour en kan je in de Kamado mee terug sturen want ook deze krijg je nieuw. Het onderstel hoef je er niet onder vandaan te halen.

Ook ontvang je, van ons een retourformulier welke je bij de 'oude' Kamado dient te voegen.

We wensen je vast veel plezier met de nieuwe Grizzly Elite en danken je voor je geduld.

Met vriendelijke groet,

Corrien
Klantenservice Grizzly Grills
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels een mail gehad, misschien jullie ook? Omruiling wordt gepland door de transporteur.
Ik nog niet, maar komt vast nog wel. Mijn bevestiging van omruiling duurde ook langer. Geen idee hoeveel ze er binnen hebben gekregen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 
Ik ook zelfde tekst… 😀
 
Hier ook de email binnen. Zijn er al foto's van de nieuwe versie?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Hier ook. Volgende week vrijdag zou het moeten gebeuren.

Wat waren ook al weer de verbeteringen?

- scharnier
- kwaliteit keramiek?



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Hier wordt hij ook vrijdag omgewisseld

Hier ook. Volgende week vrijdag zou het moeten gebeuren.

Wat waren ook al weer de verbeteringen?

- scharnier
- kwaliteit keramiek?



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Schanier is vernieuwd, met de verbeterpunten die ik hier eerder heb genoemd. Deze heb ik uit een filmpje van Farhenheit zelf die een Welkoop medewerker had... Keramiek heb ik geen idee van, deze was hier wel goed op de beschadiging van metaal na. Ik hoop eigenlijk wel dat ze vilt onder de metalen band hebben gestopt deze keer, en zou het liefst iets betere instructies zien over hoe strak we de banden moeten aandraaien gezien de schade van @kamphuisbert hierboven. Heb zelfs wel een moment sleutel tot beschikking dus wat mij betreft mogen ze wel een mooie waarde geven 😅

Blij dat nu eindelijk geregeld is, maar vindt de communicatie vanaf Fahrenheit nog steeds wel behoorlijk "meh". Op mijn schade melding kreeg ik alleen een "we gaan hem vervangen" melding, maar dat voorraad opwas. En nu gaat het puur om het wisselen. Waarom niet (trots) vermelden dat je het product verbeterd hebt en je de klant de nieuwe versie toestuurd zodat problemen tot einde behoren? Het is geen geheim dat ze dit jaar de nodige problemen hebben gehad als je internet er even op nazoekt, en dat ze met nieuw schanier bezig zijn geweest enz is ook geen nieuws meer...

Maar goed, we gaan het zien. Ik kon helaas donderdag niet dus kan hem vrijdag pas ontvangen, ben erg benieuwd! :cool:
 
Zojuist de nieuwe versie binnengekregen. Even een quickscan gedaan en inderdaad het scharnier is aangepast.
Wat mij opvalt is dat de dome nog steeds heel licht opent, maar het niet echt meer half open kan blijven staan. Er lijkt minder spanning op de veren te staan (dus minder druk op de banden, wat misschien de eerdere problemen heeft veroorzaakt). Gevolg is wel dat het sluitstuk aan de voorkant totaal overbodig is. Het gewicht van de dome en de minder strakke veren zorgen er al voor dat het deksel goed dicht valt en niet een beetje omhoog wipt.

Verder zijn bij mij de banden behoorlijk strak aangedraaid, zoals bij de 2e versie die geleverd was. Geen idee of dit met het nieuwe scharnier nog problemen op gaat leveren.

IMG_20211029_103227.jpg
IMG_20211029_103222.jpg

Desalniettemin, we hebben weer een nieuwe gekregen en hopelijk blijft deze heel zodat we weer kunnen doen waarvoor we de BBQ gekocht hebben.
IMG_20211029_103242.jpg
IMG_20211029_103319.jpg
 
@kamphuisbert mooi om te zien, hopelijk nu zorgeloos genieten. Wat betreft die vering, die kan je nu stellen met die kruiskoppen achterop de veren ;)

Schanier wat ik had gezien op filmpje had trouwens 2 schanieren los liggen op een tafel, waarvan oude model 4 veren, en de nieuwe 7 had. Jij hebt de Large geloof ik? Zal die 7 veren wel voor de XL zijn geweest gok ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan